Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel is aangelegd, wordt maar niet aangesloten door Glaspoort

• May 17, 2025
  • 32 reacties
  • 566 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

32 reacties

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Community Manager
  • Antwoord
  • May 21, 2025

Hi ​@0808jan, jammer om te lezen dat de aanleg van glasvezel bij jou thuis anders loopt dan verwacht en gehoopt! Ik zie dat er hier al een boel andere gebruikers aangeschoven zijn. Goed om te weten: andere gebruikers hier in onze community zijn op eigen initiatief aanwezig met de bedoeling anderen de goede kant op te helpen. Ook zijn er soms monteurs actief, zoals Bastiaan, echter doen zij dat ook in hun vrije tijd hier in de community. Ik lees ook dat er een aantal goede dingen genoemd zijn:

Ze gaan van wijk naar wijk, van straat naar straat. Ben je dan niet thuis? Dan ben je voorlopig niet aan de beurt. Ze werken eerst hun planning af. Op bezoek gaan bij losse adressen is niet rendabel, dat gaan ze pas doen na afloop van hun ingeplande werkzaamheden. 

Zoals je al schreef, de buren kregen al hun glasvezelkastje geïnstalleerd. De aannemer (gehuurd door Glaspoort) gaan meestaal alle huizen met toestemming in de straat langs en aanbellen om binnen te komen en glasvezelaansluitingspunt te maken. Als ze al met de meeste adressen klaar waren, en je was niet thuis op deze dagen, komen ze niet nogmaals voor jou op jouw afspraakdatum. Dan kom Glaspoort of zelfs KPN-netwerk monteur langs als je ooit een bestelling zal plaatsen en maakt jou aansluitingspunt gereed.

Erna las ik dat ze dan vanuit Glaspoort eerst hun planning afmaken en daarna pas weer potentiele klanten gaan helpen die bij de orginele afspraak niet aanwezig konden zijn door wat voor omstandigheden dan ook.  

Deze community is van KPN als provider. Wij zorgen voor het signaal op de lijn, als je een abonnement hebt bij ons en de aansluiting klaar voor gebruik is.

We hebben een artikel in onze kennisbank waarin we stap voor stap uitleggen hoe de aanleg van glasvezel in zijn werk gaat. Wellicht is het interessant om dit even door te nemen: 

Wanneer we glasvezel in een gebied aanleggen, kondigen we dit ruim van tevoren aan. In die fase vragen we ook om toestemming voor de werkzaamheden in en rondom de woning. Als er op dat moment geen toestemming wordt gegeven of een afspraak is niet doorgegaan, dan leggen we de glasvezelkabel aan tot aan de erfgrens, maar sluiten we de woning niet aan.

Uit jouw situatie begrijp ik dat de glasvezelkabel inmiddels is aangelegd, maar dat de aansluiting in de woning nog niet is gerealiseerd.
Wil je alsnog aangesloten worden? Dat kan!

• Ben je al KPN-klant? Dan zetten we je huidige abonnement kosteloos om naar een glasvezelabonnement. Je kunt dit aanvragen via onze klantenservice of online.
  • Ben je nog geen KPN-klant? Dan kun je een glasvezelabonnement bestellen via onze website of winkel.

Na je aanvraag plannen we een monteur in die de glasvezelkabel alsnog doortrekt naar binnen en je aansluiting in orde maakt.

Laat het gerust weten als er nog onduidelijkheden zijn! 

• May 21, 2025

Hi ​@0808jan, jammer om te lezen dat de aanleg van glasvezel bij jou thuis anders loopt dan verwacht en gehoopt! Ik zie dat er hier al een boel andere gebruikers aangeschoven zijn. Goed om te weten: andere gebruikers hier in onze community zijn op eigen initiatief aanwezig met de bedoeling anderen de goede kant op te helpen. Ook zijn er soms monteurs actief, zoals Bastiaan, echter doen zij dat ook in hun vrije tijd hier in de community.

Waarom…

Hi ​@0808jan, jammer om te lezen dat de aanleg van glasvezel bij jou thuis anders loopt dan verwacht en gehoopt! Ik zie dat er hier al een boel andere gebruikers aangeschoven zijn. Goed om te weten: andere gebruikers hier in onze community zijn op eigen initiatief aanwezig met de bedoeling anderen de goede kant op te helpen. Ook zijn er soms monteurs actief, zoals Bastiaan, echter doen zij dat ook in hun vrije tijd hier in de community.

Waarom reageren hier 2 verschillende KPN medewerkers met beide dezelfde zinsopbouw? Is dit een ingestudeerd script ofzo? Bestaan jullie wel echt? Of zijn jullie een AI robot ofzo?

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Waarom…

Heb jij je vraag nog niet afgemaakt, ​@Marlon92?

Waarom reageren hier 2 verschillende KPN medewerkers met beide dezelfde zinsopbouw? Is dit een ingestudeerd script ofzo? Bestaan jullie wel echt? Of zijn jullie een AI robot ofzo?

Ik ga er vanuit dat jij wel beter weet, Marlon92. Het antwoord van Alexandra was helaas niet volledig correct, dus ik heb het deels overgenomen en aangepast.

Zijn er nog inhoudelijke vragen of opmerkingen over het gegeven antwoord die de topicstarter verder kunnen helpen?

​​

• May 21, 2025

Het antwoord van Alexandra was helaas niet volledig correct, dus ik heb het deels overgenomen en aangepast.

Dan quote je de reactie. Dan is dat duidelijk. Maar jij hebt niet gequote. 

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Bedankt voor de tip, neem ik mee voor de volgende keer!

• Auteur
  • Topper
  • May 29, 2025

Beste Shyrin en anderen van KPN

Jullie snappen kennelijk iets niet of lezen mijn eerste vraag niet goed maar laat ik het nog eens proberen.

Er is nooit een monteur van Glaspoort komen opdagen op de gemaakte afspraak (datum en tijd).

En glaspoort weigert nu om een nieuwe afspraak te maken.

Dat is wat er aan de hand is.

Met vriendelijke groet, J. Tuinstra

Jasper van KPN
Moderator

We begrijpen je vraag ​@0808jan. Het gaat op dit punt voor jou inderdaad niet meer via Glaspoort, het klopt dat zij geen afspraak voor je kunnen maken. Er kan een afspraak gemaakt worden op de manieren die Shyrin noemde: 

Uit jouw situatie begrijp ik dat de glasvezelkabel inmiddels is aangelegd, maar dat de aansluiting in de woning nog niet is gerealiseerd.
Wil je alsnog aangesloten worden? Dat kan!

• Ben je al KPN-klant? Dan zetten we je huidige abonnement kosteloos om naar een glasvezelabonnement. Je kunt dit aanvragen via onze klantenservice of online.
  • Ben je nog geen KPN-klant? Dan kun je een glasvezelabonnement bestellen via onze website of winkel.

Na je aanvraag plannen we een monteur in die de glasvezelkabel alsnog doortrekt naar binnen en je aansluiting in orde maakt.

Als je een abonnement aanvraagt, kan de aansluiting gerealiseerd worden. Dat is het antwoord op je vraag.