Skip to main content

Hoe is het mogelijk dat KPN in zee gaat met Glaspoort. Bellen heeft geen zin, alleen maar domme en standaard afpoeier antwoorden, bij mailen precies hetzelfde. Glasvezel aangelegd maar wordt niet aangesloten. Glaspoort komt niet opdagen na twee keer afgesproken te hebben, voor Jan met de korte achternaam vergeefs gewacht. Glaspoort weigert een nieuwe afspraak te maken en KPN wil/kan niets doen.

KPN wanneer nemen jullie je verantwoordelijkheid en maak er eindelijk eens werk van!

Dergelijke klachten lees je over alle partijen die glasvezel aanleggen. Hoe is de situatie bij de buren? Is het daar wel afgemaakt? 

KPN doet er waarschijnlijk niets aan. KPN heeft het werk uitbesteed en wacht gewoon geduldig af tot het klaar is.

Bij ons is het aangelegd door Digitale Stad. Een jaar later dan gepland. En toen heeft het glasvezelsprietje nog 7 maanden naast de deur staat wapperen in de wind. Toen pas kwamen ze het naar binnen aansluiten. 

Hoe is het mogelijk dat KPN in zee gaat met Glaspoort.

Het is ook niet een kwestie van "in zee gaan met". KPN heeft Glaspoort opgericht samen met het APG, de pensioenuitvoerder van het ABP. Dus enerzijds maakt Glaspoort geen deel uit van het grote bedrijf KPN NV, zoals KPNNetwerk daar wel deel van uitmaakt. Anderzijds lopen er wel degelijk lijntjes tussen Glaspoort en KPN. Dat bleek toen ik een tijdje geleden Glaspoort belde en er werd opgenomen door iemand van KPNNetwerk. 

Glaspoort heeft alle buren aangesloten. Wij waren afwezig en hebben dit doorgegeven aan Glaspoort met het verzoek om een nieuwe afspraak. Glaspoort laat niets van zich horen. Vervolgens wordt er geweigerd om een nieuwe afspraak te maken. KPN-Netwerk weigert eveneens om er iets aan te doen.

Kpn is toch de oprichter van Glaspoort, dan kunnen ze deze toch aanspreken maar KPN weigert dit ook onder het mom van wij kunnen niets doen, u moet bij Glaspoort zijn en deze zegt u moet bij KPN-netwerk zijn.

Kpn weigert gewoon om voor hun klanten te doen wat ze moeten doen. 

Gewoon schandalig.

Ze gaan van wijk naar wijk, van straat naar straat. Ben je dan niet thuis? Dan ben je voorlopig niet aan de beurt. Ze werken eerst hun planning af. Op bezoek gaan bij losse adressen is niet rendabel, dat gaan ze pas doen na afloop van hun ingeplande werkzaamheden. 

Glasvezel aangelegd maar wordt niet aangesloten.

Ik snap niet precies wat hier aangegeven wordt? Heb je wel aan aansluitingspunt (witte vierkante kast) in huis of nog niet? Dan is glasvezel tot jouw huis aangelegd en voor het aansluiten niet glaspoort maar provider  (KPN of een andere provider) verantwoordelijk. Heb je nog geen aansluitingspunt, dan is glaspoort verantwoordelijk, maar door een bestelling te plaatsen bij een provider wordt dan een opdracht gegeven aan glaspoort om in je huis een aansluitingspunt te maken.

Glaspoort zegt: Wij gaan u niet eerder aansluiten dan bij het afsluiten van een abonnement bij een van onze providers. In hun correspondentie, en die van KPN staat, dat het niet nodig is om eerst een abonnement af te sluiten.

Beide partijen, Glaspoort en KPN, houden zich niet aan hun eigen voorschriften en komen hun toezeggingen niet na.

Maar wat is dan het probleem? Begrijpik het goed dat u geen abonnement heeft?

Beste Joep1965, Beide partijen dienen zich aan hun eigen voorschriften en toezeggingen te houden.

Of vind je het geen probleem dat ze maar doen wat hun het beste uitkomt.

Nee, ik heb nog geen abonnement maar dat is ook niet nodig volgens Glaspoort en KPN zie hun voorschriften of is Joep hiervan niet op de hoogte?

Ze zijn je niets verplicht. Je hebt nergens recht op. Als ze nu nog geen zin om je aan te sluiten, dan doen ze het gewoon niet. Je kunt alleen maar afwachten. 

En KPN heeft helemaal geen "voorschriften". Er staan hier en daar op verschillende sites stukken tekst die puur informatief zijn, waar geen rechten aan te ontlenen zijn. In specifieke situaties kan er anders gehandeld worden.

Nee, ik heb nog geen abonnement maar dat is ook niet nodig volgens Glaspoort en KPN zie hun voorschriften of is Joep hiervan niet op de hoogte?

Je heb geen bestelling bij KPN geplaatst, dus KPN is hier geen partij.

Verder zijn de voorschriften van Glaspoort

Hoe maak ik een afspraak met een glasvezelvoorbereider?

• De glasvezelvoorbereider komt langs als je daarvoor toestemming geeft. Wanneer dat is, is vooraf niet duidelijk. Je kunt daarvoor ook geen afspraak maken. Ben je niet thuis als de voorbereider langskomt? Dan doet hij een briefje in de bus. Hierop lees je hoe je alsnog een afspraak maakt.

Hoe maak ik een afspraak voor het installeren van een glasvezelpunt op mijn adres?

• Je krijgt van ons een brief met een voorstel voor een afspraak. Je leest daarin ook hoe je de afspraak bevestigt. Komt ons voorstel niet uit? Dan wijzig je de afspraak eenvoudig. Heb je geen brief gekregen? Dan kun je nog geen afspraak maken.

In de brief staat een link en een code om daar in te loggen en jouw afspraak te wijzigen of te bevestigen.

Samengevat is er dus helemaal niets aan de hand en maakt u zich druk om niets. 

Hi, vervelend om te horen dat het aansluiten van de glasvezel niet gaat zoals gehoopt. Geen zorgen, zolang er nog geen abonnement loopt die eventueel over de glasvezel kan, is er nog niks aan de hand. Mocht u ooit bij KPN of een andere aangesloten partij internet afsluiten, sluiten we de glasvezel alsnog kosteloos aan!

Beste TDN Wijsgeer, door mij is er een afspraak gemaakt zoals u aangeeft maar Glaspoort is nooit geweest en weigert nu om een nieuwe afspraak te maken. Dat is er aan de hand.

Beste TDN Wijsgeer, door mij is er een afspraak gemaakt zoals u aangeeft maar Glaspoort is nooit geweest en weigert nu om een nieuwe afspraak te maken. Dat is er aan de hand.

Zoals je al schreef, de buren kregen al hun glasvezelkastje geïnstalleerd. De aannemer (gehuurd door Glaspoort) gaan meestaal alle huizen met toestemming in de straat langs en aanbellen om binnen te komen en glasvezelaansluitingspunt te maken. Als ze al met de meeste adressen klaar waren, en je was niet thuis op deze dagen, komen ze niet nogmaals voor jou op jouw afspraakdatum. Dan kom Glaspoort of zelfs KPN-netwerk monteur langs als je ooit een bestelling zal plaatsen en maakt jou aansluitingspunt gereed.

Samengevat is er dus helemaal niets aan de hand en maakt u zich druk om niets. 

Zoals meestal bij zulk soort topics.

Beste TDN Wijsgeer, door mij is er een afspraak gemaakt ...

Op welke manier is die afspraak gemaakt? Heb jij gebeld? Of heb je die afspraak gemaakt vie een brief die in de brievenbus zat? Of anders?

Beste Marlon92, n.a.v. van een brief (van Glaspoort) met een code heb ik telefonisch de afspraak gemaakt. De hele dag gewacht maar helaas er is geen monteur komen opdagen.

Dan nog even dit, in brieven van Glaspoort/KPN staat het volgende citaat: Je bent niet verplicht een  glasvezel abonnement te nemen wanneer de aansluiting is geïnstalleerd. Een duidelijke toezegging volgens mij.

Je bent niet verplicht een  glasvezel abonnement te nemen wanneer de aansluiting is geïnstalleerd.

Wat lees ik? Je ben niet verlicht een abonnement te nemen bij een glasvezelaansluiting, maar niet "Glaspoort is verplicht een aansluitingspunt te maken bij iedereen, ook zonder glasvezel abonnement”. Maar zoals geschreven, waar maakt je zorgen over? Wanneer je een glasvezel abonnement zal nemen, wordt een aansluitingspunt gemaakt.

Er ligt een rode kabel open en bloot in mijn voortuin, het wordt tijd dat deze aangesloten wordt.

Er ligt een rode kabel open en bloot in mijn voortuin, het wordt tijd dat deze aangesloten wordt.

Zoiets? 🤣

In mijn wijk paar straten verder vertrok de aannemer ook met zulke toestanden. Navraag bij een van de monteurs, 'we hebben geen hardware meer, de handel oorlog met China is net begonnen’. Ongeveer 4 maanden later kregen ze maar toch hun glasvezelaansluitingen.

Dan is dus het grootste werk al gedaan. Wacht het maar gewoon af. Bij ons heeft het ook 7 maanden geduurd. Het komt vanzelf een keer.

0808jan schreef:

Dan nog even dit, in brieven van Glaspoort/KPN staat het volgende citaat: Je bent niet verplicht een  glasvezel abonnement te nemen wanneer de aansluiting is geïnstalleerd. Een duidelijke toezegging volgens mij.

Ik lees dat toch anders.   de aansluiting is niet geinstalleerd.   dus ben je WEL verplicht een abonnement te nemen om de aansluiting alsnog geinstalleerd te krijgen. 

Beste EDDY 75, wanneer je alles goed had gelezen dan was je ook tegen gekomen dat Glaspoort niet is komen opdagen n.a.v. een gemaakte afspraak en weigert om een nieuwe afspraak te maken. Daar gaat het om. Bij deze ben je dus goed ingelicht om een oordeel te geven.

Als je hier op het forum zoekt, dan vindt je diverse topics waarin monteurs niet zijn komen opdagen. Monteurs van diverse partijen. Soms ook van KPN zelf.

Owh..  en ik maar denken dat ik alles heel goed gelezen had.  

Ik had zomaar aangenomen dat jij niet aanwezig was 

Glaspoort heeft alle buren aangesloten. Wij waren afwezig en hebben dit doorgegeven aan Glaspoort met het verzoek om een nieuwe afspraak. Glaspoort laat niets van zich horen. Vervolgens wordt er geweigerd om een nieuwe afspraak te maken.

Erna las ik dat ze dan vanuit Glaspoort eerst hun planning afmaken en daarna pas weer potentiele klanten gaan helpen die bij de orginele afspraak niet aanwezig konden zijn door wat voor omstandigheden dan ook.  

ik vermoed dat ze niets weigeren.  ik vermoed dat ze nu eerst bezig zijn elders hele woonwijken aan te sluiten.  

Reageer