Skip to main content

Glasvezel is al 2 jaar aangesloten, maar ik heb geen aansluitkastje

  • 5 September 2024
  • 18 reacties
  • 235 keer bekeken

Twee jaar geleden is bij mij glasvezel aangelegd. Maar al die tijd wacht ik op aansluiting. Ik wel 30 keer Klantenservice gebeld. Aansluitkastje wordt opgestuurd zeggen ze. Nooit iets van gezien. Deze week mail ontvangen dat ik 3 weken de tijd heb om aansluiting naar glasvezel te regelen. Inmiddels is dat een week geleden. Dus ik wordt over 2 weken afgesloten van het internet vrees ik. Na die mail onmiddellijk weer Klantenservice gebeld en ze zeggen doodleuk dat er een boetclausule rust bij vroegtijdige opzegging abonnement. Want de abonnementsvorm heb ik juist laten wijzigen specifiek voor glasvezel. Ik maak mij geen illusie meer dat het nog komt. Ik zit in de mallemolen van automatisering met bots enz. en je komt er nooit meer uit. Tijd om naar.de Geschillencomissie te stappen.

Na die mail onmiddellijk weer Klantenservice gebeld en ze zeggen doodleuk dat er een boetclausule rust bij vroegtijdige opzegging abonnement. 

Wat is dit voor een vreemde wending? U belt voor een glasvezelkastje en vervolgens gaat het over opzeggen. Waarom?


Twee jaar geleden is bij mij glasvezel aangelegd. Maar al die tijd wacht ik op aansluiting. Ik wel 30 keer Klantenservice gebeld. Aansluitkastje wordt opgestuurd zeggen ze. Nooit iets van gezien. Deze week mail ontvangen dat ik 3 weken de tijd heb om aansluiting naar glasvezel te regelen. Inmiddels is dat een week geleden. Dus ik wordt over 2 weken afgesloten van het internet vrees ik. Na die mail onmiddellijk weer Klantenservice gebeld en ze zeggen doodleuk dat er een boetclausule rust bij vroegtijdige opzegging abonnement. Want de abonnementsvorm heb ik juist laten wijzigen specifiek voor glasvezel. Ik maak mij geen illusie meer dat het nog komt. Ik zit in de mallemolen van automatisering met bots enz. en je komt er nooit meer uit. Tijd om naar.de Geschillencomissie te stappen.


Nick83 is een (ro)bot en gaat niet in op mijn probleem en gaat gelijk in de verdediging. Ik heb het helemaal niet over opzeggen gehad. Ik heb gezegd dat ik naar de Geschillencomissie stap. Blijkbaar vertaalt die robot dat ik mijn KPN abonnement opzeg. Dit sterk mij alleen maar om naar de commissie te stappen. Hoe meer rare antwoorden die robot geeft hoe sterker mijn zaak wordt. KPN is absoluut niet bereid om tot een dialoog te komen. Nog 2 weken dan ben ik automatisch  van KPN af. Ik hoef er niks voor te doen.


Hallo @Eelco R als je KPN belt en zegt dat je gemigreerd wilt worden van koper naar glas zou toch e.e.a. in het werk gesteld moeten worden? 


Hallo Jan D. Ja dat zou je zeggen. Was het maar zo eenvoudig. Aansluitkastje heeft de monteur geïnstalleerd. Echter de monteur kon niet boren en het kastje hangt halflos aan de muur. Ik heb mijn beklag gedaan bij de man maar hij sprak geen Nederlands. Enkel een Oost-Europeese taal. Bij nader onderzoek kwam ik tot de ontdekking dat ik de netwerkkabel niet kon aansluiten. Het is een holle ruimte in het kastje. Bij KPN sta ik geregistreerd dat installatie correct is verlopen en alleen het netwerkkabeltje hoeft aan te sluiten aan het modem. KPN houdt zijn poot stijf en vind dat het probleem bij mij ligt. Blijkbaar vinden ze mij mij lastig en willen ze van mij af na 35 jaar een tevreden klant te zijn geweest bij  Casema/PTT/KPN.


Zeg dan gewoon dat het u niet lukt. En vraag gewoon om een gratis monteur. Daar heeft u recht op. Geen heel verhaal ophouden tegen die KPN medewerker aan de telefoon vol met oude koeien enzo. Want dat heeft helemaal geen zin. Gewoon zeggen dat het u niet lukt en om een monteur vragen.


Nick eigenlijk heb je helemaal gelijk. Maar dit gebeuren heeft te lang voor mij geduurd. Ja een monteur is misschien een oplossing. Natuurlijk ik heb daar om verzocht. Gratis? nee eerst € 70 euro neerleggen. Maar die vijandige opstelling van KPN heeft mij uiteindelijk doen besluiten afscheid van KPN te nemen. Ik heb geen energie meer om nog verder met hun in conclaaf te gaan. Beste mensen bedankt voor jullie reacties. Bij deze sluit ik deze materie.


Welkom op de community @Eelco R, er zijn hier geen robots. Tot nu toe hebben alleen medeklanten met je meegedacht.

Je probleem is me ook niet helemaal duidelijk, in je eerste bericht zeg je dat het glasvezelkastje niet geleverd is. Die hoort naar jou opgestuurd te worden, zodat je die kunt installeren. Maar in je tweede bericht zeg je dat het kastje half aan de muur hangt en de ethernet kabel er niet in past. In het kastje dat door KPN netwerk wordt geplaatst kan geen netwerkkabel aangesloten worden, dat kan alleen in het glasvezelkastje wat je in je eerste bericht nog niet had. 

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt en dat lijkt elkaar een beetje tegen te spreken. Of ik begrijp je verkeerd.

 

KPN Netwerk plaatst het aansluitpunt en je krijgt een glasvezelkastje (de NT) die daar overheen geschoven moet worden. Die laatste heeft de ethernetaansluiting. Dat leggen we ook meer uit in dit artikel: 

 

Als je zoals je zegt overstapt zal dat niet meer van toepassing zijn. We denken graag met je mee als het nodig is.


Ik neem mijn woorden terug dat er robots zijn in de community. De mensen die hebben gereageerd hebben oprecht met mij meegedacht. Sorry daarvoor maar vind wel  dat KPN niet goed communiceert met 'domme' mensen. Althans zo voel ik mij behandeld. Immers KPN is een technisch bedrijf. Ik zal mijn probleem duiderlijker proberen uit te leggen. KPN Netwerk heeft een aansluitpuntkastje geplaatst. Dat kastje hangt los aan de muur en zo te zien is het  het leeg van binnen. Het glasvezelkastje (waarvan u zei die wordt erover geschoven) heb ik tot heden niet ontvangen ondanks de vele brieven van KPN dat het kastje in aantocht is.  U legt woorden in mijn mond dat heb gezegt: 'ik zal overstappen'. Alweer zo'n aanname. Ik ben een man van 69 en ben ruim 35 jaar abonnee bij PTT/Casema/KPN. En bijna 40 jaar gewerkt bij PTT/KPN, Kop van Zuid , Binckhave, Maanplein ect. U zegt 'wij denken met u mee als het nodig is', maar in die 2 jaar dat ik geen aansluiting heb op glasvezel vond u het blijkbaar niet nodig om mee te denken en met een oplossing te komen.


Zoals ik zei weten we alleen wat jij zegt, we zien niet wat jij ziet. Op je profiel staan geen gegevens waardoor ik niet met je mee kan kijken. Je kunt dat invullen zodat ik een blik kan werpen op de situatie, maar zonder gegevens kan ik weinig concreets zeggen.

Dat NT kastje heb je nodig om het glasvezel te kunnen gebruiken, dus die moeten we toch bij jou zien te krijgen.

Je zei inderdaad niet letterlijk dat je zou overstappen, dat klopt. Maar "heeft mij uiteindelijk doen besluiten afscheid van KPN te nemen” klinkt ook niet alsof je wilt blijven, dat zal je met me eens zijn.


U probeert nogmaals uw gelijk te krijgen met dat afscheid nemen van KPN. Afgelopen week de zoveelste brief ontvangen dat het kastje wordt opgestuurd. U behandeld mij niet serieus en niet respectvol. Na 2 jaar nog geen glasvezel. En ja u heeft mij NU over de streep getrokken en doe de stap naar Ziggo. 


Ik probeer met je mee te denken aan een oplossing, daarom vroeg ik of je je profiel kon invullen. Zonder gegevens kunnen we zoals gezegd niet meer zien over de aansluiting, en kunnen we niets doen. 


2 jaar heeft KPN zogenaamd met mij meegedacht. Dit gaat niet meer lukken. Ik sluit hierbij deze affaire.


Als u niet geholpen wilt worden, waarom heeft u dit topic dan aangemaakt? 


Ik begrijp uw ongenoegen. Maar als je na 2 jaar nog geen glasvezel heb dan zak de moet in je schoenen. Voor de zoveelste keer wordt mij gevraagd een 'profiel' in te vullen. Ieder keer moet ik aan Klantenservice uitleggen wat het probleem is. Conclusie is dat je niet serieus genomen.


Voor de zoveelste keer wordt mij gevraagd een 'profiel' in te vullen. 

Hier op dit forum is dat de eerste keer. Ik vraag me af waar u dan nog meer profielen ingevuld heeft?


Dit escaleert en wil dat het stopt. Dit is mijn eerste profiel dat ik heb ingevuld. Heb er spijt van; het is uit de hand gelopen. Laat mij met rust.


Dan laten we het hierbij inderdaad. Als je je bedenkt en we wel met je mee kunnen denken, dan weet je ons te vinden.


Reageer