Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel, is dit wel of niet beschikbaar op dit adres?

• January 23, 2026
  • 20 reacties
  • 230 keer bekeken

Beste kpn, ik heb dringend behoefte aan overleg met een medewerker. Ook na adres check blijft het onduidelijk of glasvezel beschikbaar is. Tevens wordt in een mail aangekondigd dat mijn apparatuur onderweg is terwijl er ook een mail komt waarbij mijn bestelde abonnement geannuleerd is. De apparatuur is inmiddels geleverd, tevens de sms dat ik kan gaan aansluiten. Maar er blijft onduidelijkheid over de beschikbaarheid van glasvezel. Ik weet niet hoe nu te handelen en zou graag mondeling met een medewerker overleggen. Het gaat niet over dit profieladres. Hoe kan ik u bereiken?
Vriendelijk bedankt.

Beste antwoord door Jasper van KPN

Via het profiel is vaak makkelijker inderdaad, stel dat ik plots ziek wordt kan niemand een privébericht zien. Als de gegevens op een profiel staan kunnen collega's het overnemen. Maar in dit geval ben ik er op tijd bij, geen ziekte op komst (hopelijk 🙂).

Met de gegevens die je stuurde heb ik gekeken, zo te zien is er begin januari inderdaad contact vanuit ons geweest dat het nog niet mogelijk was, maar op 23 januari is alles alsnog aangesloten en het werkt nu via de glasvezelverbinding. Dus dat zit gewoon goed, niets aan de hand.

Voor zulke situaties is het voor de toekomst trouwens handig als de contractant zelf contact opneemt met ons, dat maakt het nakijken van dingen altijd wat makkelijker en sneller. 

20 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2026

Hallo ​@R67 ,

Je kunt contact opnemen met de KPN klantenservice. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

• Auteur
  • Helper
  • January 23, 2026

Dankjewel voor je reactie. Ik ben niet actief op de door jou genoemde sociaal-media. Heb alleen whatsapp. Zojuist geprobeerd een belafspraak te maken. 28 januari wordt voorgesteld??? Dat duurt veel te lang. Ik wil graag meteen of morgen. Ik ga maar eens bellen met dat 0800 nummer. Hoe triest dat het tegenwoordig zo moeilijk is om contact te krijgen met een medemenselijk wezen. Wat een wereld…

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 23, 2026

OK ​@R67 ,

28 januari 2026 duurt inderdaad nog even. Dan maar morgen zelf bellen met 0800-0402, dat kan op zaterdag voor dit soort vragen tussen 8.00 en 17.00. Bel je direct om 8.00?, dan is het nog lekker rustig in de wachtrij.  

• Auteur
  • Helper
  • January 23, 2026

Dankuwel voor uw reactie. Ik ben vader van een ernstig gehandicapt kind. Zeven dagen per week moet hij ‘s ochtends geholpen worden met opstaan, wassen, kleden en ontbijten. Dus ik kan nooit eerder dan circa 10.00u plaats nemen in de wachtrij. Begrijpt u mijn dilemma? Ik zal straks mijn verhaal voorbereiden via 0800 0402. Ik neem aan dat het opgenomen wordt en dan gaan we zien.  Fijne avond!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@R67, ik kan me voorstellen dat je dan duidelijk wilt hebben en de agenda vol is! Is het inmiddels gelukt om contact te krijgen en meer duidelijkheid over de situatie?

Of glasvezel beschikbaar is kan je ook zien op onze site: kpn.com/glasvezel. Met de postcodecheck daar kan je zien wat de status op jouw adres is. Mocht er nog geen contact zijn geweest kan je daar ook kijken.

• Auteur
  • Helper
  • January 26, 2026

Hoi ​@R67, ik kan me voorstellen dat je dan duidelijk wilt hebben en de agenda vol is! Is het inmiddels gelukt om contact te krijgen en meer duidelijkheid over de situatie?

Of glasvezel beschikbaar is kan je ook zien op onze site: kpn.com/glasvezel. Met de postcodecheck daar kan je zien wat de status op jouw adres is. Mocht er nog geen contact zijn geweest kan je daar ook kijken.

Dag Jasper, de postcode check gaf aan dat glasvezel beschikbaar was. Terwijl kpn via een mail aangaf dat dit niet het geval is. Ondertussen is het modem aangesloten aan de glasvezel en de lampjes branden groen. Dus ik neem aan dat glasvezel toch beschikbaar is? Nu nog de super wifi aan de praat krijgen. Gisteren uitleg gevraagd in de kpn winkel in Tilburg. 

Jasper van KPN
Moderator

Als de lampjes branden en de verbinding werkt zou je zeggen dat het beschikbaar is inderdaad, als het niet beschikbaar is kan het ook niet werken. Na de mail dat het niet beschikbaar zou zijn voelt dat tegenstrijdig, maar ik kan er niets over zien doordat er geen gegevens op je profiel staan. Zou je daar je adresgegevens kunnen toevoegen zodat ik het voor je na kan kijken?

Voor de installatie van de SuperWifi punt(en) hebben we ook een artikel in onze Kennisbank, die je hierbij kan helpen: 

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Als de lampjes branden en de verbinding werkt zou je zeggen dat het beschikbaar is inderdaad, als het niet beschikbaar is kan het ook niet werken. Na de mail dat het niet beschikbaar zou zijn voelt dat tegenstrijdig, maar ik kan er niets over zien doordat er geen gegevens op je profiel staan. Zou je daar je adresgegevens kunnen toevoegen zodat ik het voor je na kan kijken?

Voor de installatie van de SuperWifi punt(en) hebben we ook een artikel in onze Kennisbank, die je hierbij kan helpen: 

Ik stuur je een privé bericht met gegevens.

• January 27, 2026

Ik stuur je een privé bericht met gegevens.

Je profiel invullen. Dat is waar Jasper om vraagt. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 27, 2026

Via het profiel is vaak makkelijker inderdaad, stel dat ik plots ziek wordt kan niemand een privébericht zien. Als de gegevens op een profiel staan kunnen collega's het overnemen. Maar in dit geval ben ik er op tijd bij, geen ziekte op komst (hopelijk 🙂).

Met de gegevens die je stuurde heb ik gekeken, zo te zien is er begin januari inderdaad contact vanuit ons geweest dat het nog niet mogelijk was, maar op 23 januari is alles alsnog aangesloten en het werkt nu via de glasvezelverbinding. Dus dat zit gewoon goed, niets aan de hand.

Voor zulke situaties is het voor de toekomst trouwens handig als de contractant zelf contact opneemt met ons, dat maakt het nakijken van dingen altijd wat makkelijker en sneller. 

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Dat begrijp ik. Maar er zijn situaties denkbaar waarin de contractant niet zelf contact kan opnemen. Dit is zo’n situatie. Naar mijn mening zou een grote organisatie zoals kpn gewoon beter bereikbaar moeten zijn. Op de website staat enkel een verwijzing naar FAQ’s. Ik zou heel blij zijn met een telefoonnummer. 
Toch bedankt voor het nakijken.

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Je profiel invullen. Dat is waar Jasper om vraagt. 

Niet zinvol in dit geval. Denk niet aan regel maar aan uitzonderingen.

• January 27, 2026

Niet zinvol in dit geval. Denk niet aan regel maar aan uitzonderingen.

Forumregels:

Citaat:

"Stuur andere communityleden of moderators nooit ongevraagd een privébericht. We streven er naar om elkaar zo veel mogelijk openbaar te helpen."

• Auteur
  • Helper
  • January 27, 2026

Dankjewel! Ik begrijp tevens dat het niet wenselijk is om persoonsgegevens openbaar te maken. Daarom kies ik ervoor om een privébericht te schrijven. Er zijn nou eenmaal uitzonderingen die vereisen dat regels flexibel toegepast moeten kunnen worden. We zijn mensen, geen robots.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 27, 2026

Overal waar prive bij staat is alleen te zien voor de moderater en jou. Je kunt dat dus gewoon invullen. 

• January 27, 2026

Ik begrijp tevens dat het niet wenselijk is om persoonsgegevens openbaar te maken. 

Heb je überhaupt je profiel wel eens bekeken? Bij de meeste velden staat "privé". Dat houd in dat alleen KPN medewerkers die info kan zien.

Jasper van KPN
Moderator

Dat begrijp ik. Maar er zijn situaties denkbaar waarin de contractant niet zelf contact kan opnemen. Dit is zo’n situatie. Naar mijn mening zou een grote organisatie zoals kpn gewoon beter bereikbaar moeten zijn. Op de website staat enkel een verwijzing naar FAQ’s. Ik zou heel blij zijn met een telefoonnummer. 
Toch bedankt voor het nakijken.

Graag gedaan. Sommige situaties kunnen anders zijn inderdaad, maar voor andere dingen moeten we ook contact hebben met de contractant. In verband met privacy kunnen en mogen we sommige dingen niet voor een andere persoon nakijken.

Dankjewel! Ik begrijp tevens dat het niet wenselijk is om persoonsgegevens openbaar te maken. Daarom kies ik ervoor om een privébericht te schrijven. Er zijn nou eenmaal uitzonderingen die vereisen dat regels flexibel toegepast moeten kunnen worden. We zijn mensen, geen robots.

Het profiel gebruiken we daarvoor ook in verband met privacy, de vakjes waar Prive bij staat zijn alleen voor jou en moderators zichtbaar. Wij zullen nooit vragen om gegevens openbaar te delen. Sterker nog, als mensen per abuis gegevens openbaar delen proberen we dat zo snel mogelijk te verbergen om de privacy van die persoon te beschermen.

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Ik begrijp tevens dat het niet wenselijk is om persoonsgegevens openbaar te maken. 

Heb je überhaupt je profiel wel eens bekeken? Bij de meeste velden staat "privé". Dat houd in dat alleen KPN medewerkers die info kan zien.

Uberhaupt??? Graag wat meer begrip voor iemand die niet zo thuis is in deze materie. Ik heb geen flauw idee waar deze gegevens staan en al helemaal niet hoe ik ze zou moeten aanpassen. Wat voor jou blijkbaar gesneden koek is. Voor mij werkt het net zo stroef als een nieuwe, ongeroerde pot pindakaas. Fijne dag!

• Auteur
  • Helper
  • February 4, 2026

Overal waar prive bij staat is alleen te zien voor de moderater en jou. Je kunt dat dus gewoon invullen. 

Dag Joep, ik had gereageerd maar mijn reactie werd niet verstuurd. Zoals ik daarin schreef kan ik niet eens een veld vinden waarin ik mijn gegevens kan invullen of aanpassen. Ik kon vanmorgen dit forum niet eens meer vinden… Denk Jip en Janneke. Ik verlang terug naar een wereld zonder internet. Groet en fijne dag!

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 4, 2026

Beste ​@R67 klik rechtsboven in het forumscherm, rechts op je profiel met de R er in,

Klik dan op mijn profiel

klik dan op bewerkt profiel

Dan zie je een verticale tab met allemaal vakjes.

Bij sommige vakjes staat privé, daar kun je de gevraagde gegevens invullen die alléén voor KPN zichtbaar zijn en dan onderaan op opslaan klikken.

Beetje duidelijk zo?