Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel is hier aangelegd maar de postcodecheck zegt dat het niet mogelijk is

• 3 juli 2025
  • 8 reacties
  • 75 keer bekeken

Wij zijn al jaren klant bij KPN wat betreft internet. In het buitengebied waar wij wonen is zo’n 2 jaar geleden glasvezel aangelegd en hebben sindsdien ons abonnement aangepast en daar gebruik van gemaakt. 
Als we nu een glasvezel postcodecheck doen (op verschillende manieren) krijgen we de melding dat op ons adres geen glasvezel beschikbaar is. KPN hierover gebeld, maar krijg het gevoel dat ze niets mee kunnen.

Iemand hier ervaring mee?

gr. Willem

Beste antwoord door Willem Meng

Ik ben er ondertussen achter waar het probleem zit. Wij wonen namelijk in het buitengebied en betalen maandelijks aan “Digitale stad”. Bij de aanleg hadden we de keus om het in 1 keer af te betalen. Wij hebben voor maandelijkse termijnen gekozen. Wat betekent dat eventuele nieuwe bewoners dit moeten overnemen. Digitale Stad registreert daarom bepaalde adressen niet, zodat nieuwe bewoners contact moeten opnemen met Digitale Stad.

Op ons verzoek, gaan ze het (als het goed gaat) binnen een paar dagen open zetten. 

Bekijk origineel

8 reacties

• 5778 reacties
  • 3 juli 2025

Dat is glasvezel van KPN? Daar zit de Experiabox van kpn op aangesloten? En je hebt zo'n glasvezelkastje? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juli 2025
Ja…precies dezelfde

• 5778 reacties
  • 3 juli 2025

Ok 👍

Maar euh.... als je nu fijn op glasvezel zit, waarom ga je dan een postcodecheck doen?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juli 2025

Omdat ik wel eens benieuwd ben naar andere aanbieders.

• 5778 reacties
  • 3 juli 2025

Ok. Dus als je bijvoorbeeld bij Odido op de site je adres op de site invult kan je alleen maar een abonnement met heel lage snelheid afsluiten? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • 3 juli 2025

Ja…melding geen glasvezel beschikbaar

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10372 reacties
  • 3 juli 2025

Beste ​@Willem Meng je kunt ook Solcon en YouFone proberen, beide KPN-dochters.

Zie ook onderstaande link met leveranciers via KPN, p.s. er zitten ook zakelijke partijen tussen of partijen die niet in jouw regio leveren:

Beste ​@Willem Meng en ​@Marlon92 als ik op mijn adres een controle doe, is er bij mij ook geen glasvezel beschikbaar, terwijl ik het al 4 jaar heb.

Er zal wel ergens een storing zijn.

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/providers

• Auteur
  • Deelnemer
  • 4 reacties
  • Antwoord
  • 5 juli 2025

Ik ben er ondertussen achter waar het probleem zit. Wij wonen namelijk in het buitengebied en betalen maandelijks aan “Digitale stad”. Bij de aanleg hadden we de keus om het in 1 keer af te betalen. Wij hebben voor maandelijkse termijnen gekozen. Wat betekent dat eventuele nieuwe bewoners dit moeten overnemen. Digitale Stad registreert daarom bepaalde adressen niet, zodat nieuwe bewoners contact moeten opnemen met Digitale Stad.

Op ons verzoek, gaan ze het (als het goed gaat) binnen een paar dagen open zetten. 

Reageer