Skip to main content

Hallo,

Mijn PS5 haalt de snelheid niet van 1Gbit uploaden en download bekabeld op het glasvezelnetwerk met een categorie 8 kabel. 

Uploaden ligt rond de 12

Download rond de 530

Heb het glasvezel kastje al van de stroom gehaald.

Modem rest, poorten opengezet maar totaal geen verandering. 

Gaan nog een ander kabel proberen maar verwacht geen verbetering.

Heeft iemand hier een idee of advies dat ik de snelheid wel kan halen?

 

 

De router die ik gebruik is de 12b box van KPN.

 Hallo!

Om de PS5 even uit te sluiten zou ik met een moderne laptop/desktop even direct in het modem een kabel inprikken en kijken wat je kan halen qua maximale snelheid.
Let wel dat die laptop of desktop in kwestie ook Gbit kan binnenhalen.

Ook kun jij als je bent ingelogd in het modem (ik heb ook de 12b) kijken wat je kabel qua doorvoorsnelheid heeft. Heel handig om dan zeker te weten dat je geen kink in de kabel hebt.

Als laatste zou ik ook even kijken of de PS5 geen (firmware)update(s) heeft.
Oja en natuurlijk is Gbit iets anders dan Gbyte qua cijfers; ik neem aan dat daar rekening mee is gehouden?
Succes!


 


Hallo,

Mijn PS5 haalt de snelheid niet van 1Gbit uploaden en download bekabeld op het glasvezelnetwerk met een categorie 8 kabel. 

Uploaden ligt rond de 12

Download rond de 530

Heb het glasvezel kastje al van de stroom gehaald.

Modem rest, poorten opengezet maar totaal geen verandering. 

Gaan nog een ander kabel proberen maar verwacht geen verbetering.

Heeft iemand hier een idee of advies dat ik de snelheid wel kan halen?

 

 

De router die ik gebruik is de 12b box van KPN.

Ben nu inmiddels al een aantal stappen dichter bij een sneller verbinding. Heb eerst een cat 5 kabel geprobeerd en zoals verwacht geen effect. Inmiddels een Fritzbox aangesloten en dat heeft effect. 

Nieuwe cijfers zijn

Uploaden ligt rond de 12

Download rond de 930.

Nu ben ik nog aan het zoeken wat de beste DNS server is zonder vertraging.

Daarnaast wil ik naar nat type 1, poorten staan open die bedoeld zijn voor de ps5 maar nog geen effect.

Voordat ik Fritz heb aangeschaft eerst even contact gehad met de klantenservice en gevraagd naar wat de marge mag zijn in de verbinding en het antwoord was 30%.

Tips zijn altijd welkom.


Waar test je op? De testservers van PS5 zijn zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb met mijn PS5 wel eens 1000+ mb gehaald terwijl ik maar maximaal +/- 30 mb haal. Heb dat ook wel eens bij klanten gemerkt.

 

Kan je je laptop op dezelfde plek bekabeld aansluiten? Ik gok dat je dan wel netjes 930/930 haalt. 


Waar test je op? De testservers van PS5 zijn zo onbetrouwbaar als de pest. Ik heb met mijn PS5 wel eens 1000+ mb gehaald terwijl ik maar maximaal +/- 30 mb haal. Heb dat ook wel eens bij klanten gemerkt.

 

Kan je je laptop op dezelfde plek bekabeld aansluiten? Ik gok dat je dan wel netjes 930/930 haalt. 

Kan je dat onderbouwen dat ze onbetrouwbaar zijn? 


Precies wat ik zeg, uit verschillende ervaringen haal ik absurd hoge onrealistische cijfers op playstations en ook andersom haal ik soms hele lage cijfers.  Wanneer ik dan met een apparaat welke speciaal is gemaakt voor snelheidstests een test doe haal ik wel de snelheid die het moet zijn. Ik zou niet zo veel waarde hechten aan de snelheidtest van Sony en gewoon kijken naar hoe je game ervaring is.

 

Lees ook eens de kennisbank over snelheidstesten. Ook hier wordt aangegeven dat je het beste een snelheidscheck bekabeld op een computer kunt doen met een app.