Skip to main content
Antwoord

Glasvezel is waardeloos: terug naar koper

• March 16, 2025
  • 2 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik heb sinds een paar maanden glasvezel in huis. Vanaf moment één viel het me op dat het internet raar hapert. Elke 5-10 seconden valt het internet een seconde weg. De ene dag is het erger dan de andere dag. Bepaalde apps/programma's zijn daardoor niet meer te gebruiken met WiFi. 

Ik probeer al een tijdje op te zoeken wat kpn hierin voor mij kan betekenen, maar er valt niks over te vinden en alle online hulp zegt of dat er niks aan de hand is of dat ik niet met wifi ben verbonden (no shit, hij werkt niet).

Vanochtend besloten dat ik er klaar mee ben. Ik wil terug naar koper. Kan ik zomaar mn dsl kabel terug in de modem steken en de kabel van de glasvezel eruit trekken? Dan kan ik namelijk weer als een normaal mens van mijn marginaal langzamere, maar aanzienlijk stabielere internet genieten. 

Beste antwoord door Ik_Combineer

Nee, een terugweg naar DSL is er niet. Als glasvezel aan heeft gestaan op een adres wordt de koperlijn administratief afgesloten. 

Wat wel kan is bellen met KPN, KPN is de moeilijkste niet en als er problemen zijn wilt KPN die oplossen. Klanten met klachten zijn namelijk ontevreden klanten en dat is geen goede reclame. Misschien kan het opgelost worden samen met een medewerker van de klantenservice, en misschien moet er een monteur langs komen. Bel morgen vanaf 0800 met KPN op 0800-0402.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • March 16, 2025

Nee, een terugweg naar DSL is er niet. Als glasvezel aan heeft gestaan op een adres wordt de koperlijn administratief afgesloten. 

Wat wel kan is bellen met KPN, KPN is de moeilijkste niet en als er problemen zijn wilt KPN die oplossen. Klanten met klachten zijn namelijk ontevreden klanten en dat is geen goede reclame. Misschien kan het opgelost worden samen met een medewerker van de klantenservice, en misschien moet er een monteur langs komen. Bel morgen vanaf 0800 met KPN op 0800-0402.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@BartdeVries, welkom op onze community! Zoals Ik_combineer hierboven al noemt kun je niet terug naar DSL maar hoort dit natuurlijk ook gewoon goed te werken. Heb je onze telefonische collega's in de tussentijd nog gesproken? Je kunt daarvoor trouwens ook een belafspraak maken
Anders denken we ook hier graag even mee. 

Waar loop je precies tegenaan? Wat voor apparatuur gebruik je precies en hoe zit dit alles op elkaar aangesloten?