Skip to main content

Ik heb een glasvezelaansluiting bij KPN aangevraagd en wil dat deze op dezelfde plek binnenkomt als mijn oude Casema-kabel. Hoe kan ik dit regelen of nagaan? De aansluiting komt nu buiten uit de grond, terwijl ik op de eerste verdieping woon, waar ook mijn Casema-kabel binnenkomt. Er is op dit adres nooit een koperaansluiting geweest, en ik kan geen aansluitingen in de hal op de begane grond hebben.

Heeft u een route in gedachte hoe die moeten komen te lopen? Langs de trap omhoog? Of heeft u een leeg buisje in de muur van onder naar boven?


 


Deze metalen kabelgoot bevat de groene Ziggo-kabel. Het oranje kabeltje komt een halve meter verderop uit de grond buiten.


Goedemiddag @ilmaro, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Goede vraag en ik durf je eigenlijk niet meteen te zeggen wat hierin de mogelijkheden zijn. Wellicht dat @Ik_Combineer hier iets zinnigs over kan zeggen? Hij is een monteur van KPN en ook actief op deze Community, ik denk dat hij hier wel het een en ander van weet.


Ik moet nog er natuurlijk bij vertellen dat ik een monteur van de provider ben en niet van de afdeling netwerk dus de details over aanleg heb ik niet. Praktijkvoorbeelden een hele hoop en ik zie vaak genoeg dat de kabel naast die van ziggo wordt gezet in zo’n kabelgoot, alleen dan wel in hoogbouwprojecten / flats en dergelijke.

Of dit voor een enkel huis ook wordt gedaan weet ik niet. Bespreek het vooral met de jongens die het willen aanleggen. Uiteindelijk bent u altijd in de lead of en hoe het wordt aangelegd. In het ergste geval krijg je een nee te horen en zal er weer iemand langs moeten komen om te kijken wat mogelijk is. @Ward_ 


Twee opties:

De aannemer van KPN (Netwerk) komt langs en daar bespreek je dit mee. De kabelgoot van Ziggo kan en mag inderdaad tegenwoordig gebruikt worden als daar nog ruimte in zit.

 

Tweede optie ( @Ik_Combineer ): De na-aansluitingsopdracht wordt doorgezet naar een eigen KPN monteur. End an kan ik er niks over zeggen want die sturen wij als KPN Netwerk niet aan.

 

Maar in alle gevallen kun je dit soort zaken gewoon overleggen met een monteur of aansluitploeg.


Bedankt voor jullie waardevolle bijdrage @Ik_Combineer en @Ward_ , ik vermoed dat de topicstarter ( @ilmaro ) met deze informatie weet waar hij aan toe is! 


Bedankt voor deze waardevolle informatie. Ik ben gerustgesteld, want de netwerk- en meshrouterinfrastructuur is al aanwezig en de meterkast bevindt zich op 20 meter van mijn huis.


Reageer