Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel kan al maanden niet aangesloten worden in mijn winkelpand

• January 28, 2025
  • 10 reacties
  • 103 keer bekeken

Majid Qadiri
Nieuwkomer

Hallo allemaal,

Ik zit al maanden vast in een eindeloze cyclus met KPN over de glasvezelaansluiting voor mijn winkelpand en hoop hier wat advies of hulp te krijgen van anderen die mogelijk in een vergelijkbare situatie zitten.

Mijn pandeigenaar heeft herhaaldelijk aangegeven bereid te zijn de benodigde toestemming te geven, en heeft zelfs aangegeven de formulieren te willen ondertekenen. Echter, KPN zegt dat deze formulieren niet bestaan en vraagt me online formulieren in te vullen, waarna ze binnen vijf dagen contact zouden opnemen met de pandeigenaar. Dit heb ik nu al meer dan 20 keer gedaan, maar er is nooit follow-up van KPN.

Bovendien krijg ik regelmatig telefoontjes van KPN over hun glasvezelaanbod. Ik geef telkens aan dat ik interesse heb, maar alleen als ze daadwerkelijk glasvezel kunnen leveren. Dan wordt er gezegd dat dit mogelijk is, en komen de modems binnen. Maar zodra de monteur arriveert, zegt hij telkens dat hij alleen verantwoordelijk is voor de koper-aansluiting en dus geen glasvezel kan installeren. Dit proces herhaalt zich keer op keer, en ik moet steeds annuleren.

Ik ben inmiddels al 60 dagen bezig met dit proces en ben ten einde raad. Heeft iemand hier soortgelijke ervaringen gehad of tips over hoe ik KPN eindelijk in beweging kan krijgen om de glasvezelaansluiting te realiseren?

Alle hulp of suggesties zijn welkom!

Majid
Zevenbergen Telecom

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi Majid, Welkom op de community! Wat een vervelende en frustrerende situatie. Dit is natuurlijk niet hoe het zou moeten gaan, en ik begrijp goed dat je na zoveel pogingen de moed begint te verliezen.

Je geeft aan dat je buurt is aangesloten op glasvezel, maar dat je winkelpand nog niet is aangesloten. Om dit mogelijk te maken, zijn er werkzaamheden nodig in en rondom het pand. Hiervoor hebben we toestemming en de contactgegevens nodig van de pandeigenaar (bijvoorbeeld de Vereniging van Eigenaars of de verhuurder). Zoals ik het begrijp, hebben we deze gegevens nog niet ontvangen. Hierdoor kan de aansluiting nog niet gerealiseerd worden.

Je kunt het beste een haalbaarheidsonderzoek aanvragen via netwerk.kpn.com/haalbaarheidsonderzoek. Let op: dit onderzoek kan alleen gestart worden als de eigenaar (bijvoorbeeld de VvE of woningcorporatie) akkoord geeft en hun contactgegevens worden gedeeld. Deze gegevens moeten door de bewoner of huurder bij de aanvraag worden opgegeven.

Daarnaast raad ik je aan om rechtstreeks contact op te nemen met KPN NetwerkNL, de partij die verantwoordelijk is voor de aanleg van glasvezel. Je kunt hen bereiken via www.kpnnetwerk.nl of via de link die ​@JanD  heeft gedeeld. Zij kunnen je mogelijk meer duidelijkheid geven over de benodigde toestemming en waarom er geen vervolg plaatsvindt.

Hopelijk komt er snel een oplossing! Laat ons weten hoe het verloopt.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

10 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 28, 2025

Beste ​@Majid Qadiri neem s.v.p. contact op de de verantwoordelijke voor de infrastructuur:

https://netwerk.kpn.com/ Dit forum is van de KPN provider en komt pas aan bod als er een werkende aansluiting is, koper (DSL) of glasvezel.

Heb je nu we; internet via koper van KPN of een andere provider?

Daar kun je via de postcodecheck ook controleren wat de status van de aansluiting is op jouw adres.

Echter, alleen de pandeigenaar kan wat ondernemen naar KPN toe, maar die wil wel meewerken, lees ik.

Succes.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

​@Majid Qadiri Heb je het juiste online formulier laten invullen? Niet het formulier voor gebruikers maar voor pandeneigenaar

• January 28, 2025

Kijk op de website die Jan aangeeft. Daar kun je je adres invullen. Zo kunnen je kijken wat KPN zegt over je adres. 

Vul ook eens de adressen van de buren in. Hebben die al glasvezel van KPN? Volgens die site dus hé?

• January 28, 2025

Ik zie "Zevenbergen" staan onder je post. Is dat de woonplaats waar het pand staat? Als ik Google naar "glasvezel Zevenbergen", dan zoe ik dat KPN bezig is met de aanleg.

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/zevenbergen

In dat geval moet je gewoon afwachten. Bestellen heeft geen zin. Want je word daardoor niet eerder aangesloten. 

Majid Qadiri
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Bedankt allemaal voor jullie reacties. 

Mijn buren tegenover mij hebben wel glasvezel van kpn. 

En bij de check op de website van kpn netwerk verschijnt onderstaande melding

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 28, 2025

Dus even met de huisbaas regelen ​@Majid Qadiri 

Zie ook de reactie van ​@TDN eerder in dit topic.

Nogmaals de vraag heb je nu via koper wel internet van KPN of een andere provider???

Succes.

• January 28, 2025

Mijn buren tegenover mij hebben wel glasvezel van kpn. 

Volgens de website van KPN Netwerk? En andere buren? 

Majid Qadiri
Nieuwkomer
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 28, 2025

Momenteel maak ik gebruik van een koperverbinding via de provider Odido. De huisbaas geeft aan dat het niet zijn verantwoordelijkheid is om contact op te nemen. Zelfs als hij dat zou doen, stelt KPN dat de procedure gevolgd moet worden. Dit houdt in dat het contactformulier online ingevuld moet worden, waarna KPN vervolgens contact opneemt met de pandeigenaar, en niet andersom.

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • January 28, 2025

Dus even met de huisbaas regelen ​@Majid Qadiri 

Zie ook de reactie van ​@TDN eerder in dit topic.

Nogmaals de vraag heb je nu via koper wel internet van KPN of een andere provider???

Succes.

Die huisbaas zegt toestemming te geven echter heeft kpn netwerk niet de goede formulieren want als TS die invult , dan wordt er niet gereageerd 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 29, 2025

Hoi Majid, Welkom op de community! Wat een vervelende en frustrerende situatie. Dit is natuurlijk niet hoe het zou moeten gaan, en ik begrijp goed dat je na zoveel pogingen de moed begint te verliezen.

Je geeft aan dat je buurt is aangesloten op glasvezel, maar dat je winkelpand nog niet is aangesloten. Om dit mogelijk te maken, zijn er werkzaamheden nodig in en rondom het pand. Hiervoor hebben we toestemming en de contactgegevens nodig van de pandeigenaar (bijvoorbeeld de Vereniging van Eigenaars of de verhuurder). Zoals ik het begrijp, hebben we deze gegevens nog niet ontvangen. Hierdoor kan de aansluiting nog niet gerealiseerd worden.

Je kunt het beste een haalbaarheidsonderzoek aanvragen via netwerk.kpn.com/haalbaarheidsonderzoek. Let op: dit onderzoek kan alleen gestart worden als de eigenaar (bijvoorbeeld de VvE of woningcorporatie) akkoord geeft en hun contactgegevens worden gedeeld. Deze gegevens moeten door de bewoner of huurder bij de aanvraag worden opgegeven.

Daarnaast raad ik je aan om rechtstreeks contact op te nemen met KPN NetwerkNL, de partij die verantwoordelijk is voor de aanleg van glasvezel. Je kunt hen bereiken via www.kpnnetwerk.nl of via de link die ​@JanD  heeft gedeeld. Zij kunnen je mogelijk meer duidelijkheid geven over de benodigde toestemming en waarom er geen vervolg plaatsvindt.

Hopelijk komt er snel een oplossing! Laat ons weten hoe het verloopt.