Skip to main content
Antwoord

glasvezel kastje niet aanwezig in de woning

• May 14, 2020
  • 8 reacties
  • 686 keer bekeken

Mijn glasvezel kastje is niet aanwezig in de woning. Waar kan ik een nieuwe krijgen?

Beste antwoord door Chrizziey

Hallo @Tompe ,

Het afmonteren van de FT gebeurd door Netwerk NL en het NT kastje wordt geleverd door een KPN monteur die de boel komt installeren. Het dus niet nodig om deze te hebben liggen. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

8 reacties

Forum|alt.badge.img+16
  • Antwoord
  • May 14, 2020

Hallo @Tompe ,

Het afmonteren van de FT gebeurd door Netwerk NL en het NT kastje wordt geleverd door een KPN monteur die de boel komt installeren. Het dus niet nodig om deze te hebben liggen. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 17, 2020

Wat is het ft en nt  kastje

en moet ik voor de glas kabel een andere partij benaderen. 

Forum|alt.badge.img+16
  • May 17, 2020

Hallo @Tompe,

Als het kastje (FTU) van KPN Netwerk NL / Reggefiber is, dan neemt de monteur bij de installatie een glasvezelkastje (NT) voor je mee. Dit hoef je dus niet zelf te regelen. 

De FT/FTU is het kastje waar de oranje kabel in loopt en zorgt voor het glassignaal, en de NT is het kastje wat er overheen geschoven wordt en de laser omzet in signalen voor het modem. 

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 19, 2020

Hallo @Tompe Welkom hier en goed om te zien dat Chris je al van het juiste antwoord heeft voorzien. Is alles zo duidelijk? 

• Topper
  • January 28, 2025

Hallo @Tompe,

Als het kastje (FTU) van KPN Netwerk NL / Reggefiber is, dan neemt de monteur bij de installatie een glasvezelkastje (NT) voor je mee. Dit hoef je dus niet zelf te regelen. 

De FT/FTU is het kastje waar de oranje kabel in loopt en zorgt voor het glassignaal, en de NT is het kastje wat er overheen geschoven wordt en de laser omzet in signalen voor het modem. 

Hallo,

Wij gaan 3 maart verhuizen naar een nieuwbouwwoning. Daar zit alleen nog maar een glasvezelaansluitpunt

Nu neem ik mijn ouwe trouwe v10 a mee maar dus niet mijn Motorola glasvezelmodem begrijp ik uit bovenstaand? En hoe kom ik dan aan zo'n over schuif kastje?

• January 28, 2025

Motorola glasvezelmodem 

Die heeft KPN nooit gehad. Ben je niet in de war met een ander merk?

• Topper
  • January 29, 2025

Jaaa inderdaad! Haha t is een Nokia 

• Topper
  • January 29, 2025

Even mijn bestelstatus bekeken....er komt een glasvezel kastje mijn kant op