Skip to main content
Vraag

Glasvezel kastje past niet

• September 7, 2025
  • 17 reacties
  • 299 keer bekeken

Goeiedag,

Morgen start mijn nieuwe abbonement en ik wilde vandaag de glasvezel aansluiten. Ik ben nu al een uur aan het stoeien om glasveze kap over mijn aansluiting te krijgen.

Ik heb installatiefilmpje gekeken, en op juiste manier nagedaan alleen gaat die er natuurlijk niet zo soepel op als op het filmpje.

Heb uiteindelijk besloten om blauwe klepje eraf te halen maar zelfs dan sluit die niet helemaal aan.

ook ruimte rond de aansluiting gemaakt maar ook zelfs dat werkt niet.

Kan iemand mij hierbij helpen?

17 reacties

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 7, 2025

Heeft u aan de achterkant van de zwarte module het dopje verwijderd 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 7, 2025

Heeft u aan de achterkant van de zwarte module het dopje verwijderd 

Hier wordt het benoemt 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Dit heb ik zeker gedaan, doe alles volgens instructie

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 7, 2025

Ik vermoed ook dat de module niet recht op de ondergrond zit. Misschien even wat meer materiaal van de laddenwand af halen. Bij het erop knikken gaat het blauwe schijfje open en dat lijkt niet nu niet te openen

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Ik heb al geprobeerd meer materiaal weg te halen en blauwe klepje eraf te halen. Beide willen niet werken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 7, 2025

Zwarte kast zit helemaal tegen de muur aan.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 7, 2025

Uhm dat is vreemd als je zeker bent dat het zwarte dopje verwijderd is van de module.

dan wordt het denk ik een monteurs bezoekje 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 7, 2025

Jammer dat je het zwarte kapje heeft verwijderd. Dit is absoluut niet de bedoeling en hier kan je het glasvezel kapot mee maken.

Als het niet lukt om het zelf te installeren is het de bedoeling om kpn te bellen. KPN komt kosteloos langs om het voor u te doen. 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • September 7, 2025

Bij mij weten moet dat zwarte kapje over de kop van het witte kapje heen schuiven 

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8
  • Helper
  • September 7, 2025

Bij mij weten moet dat zwarte kapje over de kop van het witte kapje heen schuiven 

Klopt maar op je module moet je nog een stofkapje verwijderen van het groene koppelstuk.

daarna kan je hem eroverheen drukken 

• September 7, 2025

Is er misschien nadat het witte KPN kastje geplaatst is nog gestuct ofzo?

Het lijkt wel alsof er naast die witte kabel nog wat bij gesmeerd is ofzo.

Hoe dan ook, ik vind het er niet mooi uitzien. Het is zonde dat die houten latten zomaar weggezaagd zijn. Maar goed. Dat terzijde. 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • September 7, 2025

Hi ​@Athius1700 

Ik zie ook nog een zwarte achtergrond waarop de houten latten bevestigd lijken. Kan het zijn dat het zwarte kastje (de ONT) niet vlak langs de muur omhoog kan schuiven? De opening in de zwarte achtergrond lijkt me (te) klein. Er moet een vrije ruimte van 11 x 25 cm zijn. Nu is het zwarte kastje mogelijk een beetje gekanteld waardoor het vastloopt. 

Zie de sticker in mijn meterkast  die de benodigde ruimte aangeeft (rode stippellijn).

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 10, 2025

Hoi ​@Athius1700 welkom op de KPN Community. Zoals je merkt denken we graag even mee :-) . Is het allemaal nog een beetje gelukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Monteur is langsgekomen en het is helemaal gelukt. Bedankt voor iedereen zijn reactie. 

Hoe de monteur het gedaan hebt weet ik niet precies, weet wel dat het blauwe kapje verwijderd is. Ook was mijn aansluitpunt niet goed gemonteerd waardoor die niet helemaal vast zat aan de muur. Dit vermoeilijkte de installatie ook. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • September 10, 2025

Jammer dat je het zwarte kapje heeft verwijderd. Dit is absoluut niet de bedoeling en hier kan je het glasvezel kapot mee maken.

Als het niet lukt om het zelf te installeren is het de bedoeling om kpn te bellen. KPN komt kosteloos langs om het voor u te doen. 

U heeft me verkeerd begrepen. Met zwarte kapje bedoelde ik niet de hele module die je over de aansluitpunt schuift. Ik bedoelde hiermee het stofkapje van de glasvezel aansluitpunt. Die in de instructie ook duidelijk verteld wordt dat die verwijderd moet worden voor de installatie. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • September 10, 2025

Ik heb al geprobeerd meer materiaal weg te halen en blauwe klepje eraf te halen. Beide willen niet werken.

Ik bedoelde het blauwe klepje, maar maakt niet uit. Het is opgelost en dat is het belangrijkste 😊

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 10, 2025

Monteur is langsgekomen en het is helemaal gelukt. Bedankt voor iedereen zijn reactie. 

Hoe de monteur het gedaan hebt weet ik niet precies, weet wel dat het blauwe kapje verwijderd is. Ook was mijn aansluitpunt niet goed gemonteerd waardoor die niet helemaal vast zat aan de muur. Dit vermoeilijkte de installatie ook. 

Dat is goed om te horen! Als we nog iets voor je kunnen betekenen laat het dan weten!