Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel komt niet online na aansluiten nieuwe NT

• August 23, 2025
  • 14 reacties
  • 263 keer bekeken

Goedenavond! Vandaag zijn wij verhuisd, voorheen hadden wij nog een ouderwetse aansluiting via koper. Op ons nieuwe adres is (gelukkig) glasvezel. Klein nadeel: ik krijg het nog niet werkend.

Vanuit de oude woning hebben we een Box-12 modem meeverhuisd. Vanuit KPN heb ik een TK-01 ontvangen als NT, echter hangt in de woning reeds een TY-01. Hier het geheel op aangesloten, maar helaas gaat het glas-lampje niet branden.

iemand tips?

Beste antwoord door Jasper050

@Jasper050 

zeker is daar een filmpje van:

vanaf 3:30 gaat het over de TY01

Met jullie instructies is het gelukt! We hebben weer internet en televisie. Enige nadeel is dat de vrouw nu weer B&B vol liefde kan kijken, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. 😉

dank voor jullie hulp in het weekend, word enorm gewaardeerd!

14 reacties

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 23, 2025

@Jasper050 

op het nieuwe Glasvezel kastje die je van KPN hebt gekregen. is daar het middelste lampje benoemd als “connection” of ook als “Glas”?

als het een connection lampje betreft. dan dien je deze nieuwe ONT te gebruiken. de oude die er al op zit, gaat niet werken met deze techniek.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2025

@Jasper050 

op het nieuwe Glasvezel kastje die je van KPN hebt gekregen. is daar het middelste lampje benoemd als “connection” of ook als “Glas”?

als het een connection lampje betreft. dan dien je deze nieuwe ONT te gebruiken. de oude die er al op zit, gaat niet werken met deze techniek.

Ah, dat verklaart in ieder geval. Nieuwe kastje is power/connection/alarm/data. 
Kan ik dit zelf vervangen? En zo ja, is daar ergens een video voor beschikbaar?

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 23, 2025

@Jasper050 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 23, 2025

@Jasper050 

Check, het installeren gaat vast goedkomen. Hoe kan ik het beste de oude aansluiting er af halen?

sorry ben een leek op dit gebied.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 23, 2025

Als het goed is zit er aan se bovenkant een soort van knopje/lipje die je kan indrukken en dan je hem er vanaf schuiven.

HeidiV
Topper
  • August 23, 2025

Vanuit KPN heb ik een TK-01 ontvangen als NT, echter hangt in de woning reeds een TY-01. 

Je zal toch eerst een ander glasvezelkastje moeten aanvragen want een TK-01 gaat niet passen ​@Jasper050 

Voor een TK-01 heb je een ander aansluitpunt nodig:

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

Vanuit KPN heb ik een TK-01 ontvangen als NT, echter hangt in de woning reeds een TY-01. 

Je zal toch eerst een ander glasvezelkastje moeten aanvragen want een TK-01 gaat niet passen ​@Jasper050 

Voor een TK-01 heb je een ander aansluitpunt nodig:

Hmm oke, bijgaand in de foto het kastje wat we hebben ontvangen. Deze kan ik dus niet zomaar zelf vervangen? 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 24, 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 24, 2025

@Jasper050 Dit is een ONT, je heb toch een NT-kastje nodig

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 24, 2025

@Jasper050 Dit is een ONT, je heb toch een NT-kastje nodig

Gok dat topicstarter in een AON -> PON gebied woont, dan geeft hij gewoon het juiste kastje.

@Jasper050 indien het niet lukt maandag even bellen 0800-0402 voor een monteur. Komen we het kosteloos voor je aansluiten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • August 24, 2025

@Jasper050 

Met jullie instructies is het gelukt! We hebben weer internet en televisie. Enige nadeel is dat de vrouw nu weer B&B vol liefde kan kijken, maar dat nemen we dan maar op de koop toe. 😉

dank voor jullie hulp in het weekend, word enorm gewaardeerd!

Forum|alt.badge.img+8
  • KPN Monteur
  • August 24, 2025

goed om te horen dat het gelukt is.

• August 24, 2025

[..]  een monteur. Komen we het kosteloos voor je aansluiten.

Dan kun je nu het formulier invullen om de uitgespaarde kosten daar voor te laten verdelen over jou ( de vraagsteller ) en de helpers hier.   :-)

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • August 24, 2025

Gelukkig brengen we reacties op het forum niet in rekening. Ik gok dat we anders morgen geen forum meer zouden hebben 😂