Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel KPN in Middelburg nog niet actief ondanks aansluiting

• April 6, 2026
  • 10 reacties
  • 83 keer bekeken

Wij hebben in Middelburg al sinds januari 2024 een mooie oranje glasvezel kabel van KPN uit de grond steken onder een scheef terug gelegde tegel naast de voordeur maar tot op heden blijft op jullie website als ik op mijn adres een postcode check uitvoer de melding staan dat jullie een planning aan het maken zijn om glasvezel in de grond te gaan leggen, alleen staat deze melding er nu al 2,5 jaar ofzo.

De afgelopen jaren al een paar keer contact gezocht met klantenservice van KPN en KPN netwerk en de laatste x een jaar geleden ofzo werd er gezegd dat dit iets te maken zou hebben met de andere glasvezel provider (Delta) die nog alleenrecht zou hebben op dit moment bij alle bestaande woningen waar hun al een glasvezel aansluiting hebben aangelegd??

Is er iemand die mij hier meer over kan vertellen hoelang zoiets nog kan gaan duren of wat er aan de hand is waarom er nog steeds niks aangesloten word aangezien ik al jaren dolgraag gebruik wil maken van jullie glasvezel netwerk en nu helaas nog steeds maximaal 200mbit op mijn adres heb en ik weiger om glasvezel van Delta af te nemen ondanks dat deze wel tot de meterkast is aangesloten!

Mvg Andre

Beste antwoord door Joep1965

Je kunt een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Wellicht dat je dan antwoord krijgt op je vragen.

10 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 6, 2026

Je kunt een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Wellicht dat je dan antwoord krijgt op je vragen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Zojuist geprobeerd maar krijg een foutmelding dat er geen onderzoek mogelijk is omdat er in mijn buurt nog geen glasvezel zou liggen. 🤷🏻‍♂️

Manmanman 🙈

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Is het toevalling geen glasdraad ipv kpn

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/middelburg

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Is het toevalling geen glasdraad ipv kpn

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/middelburg

Zou kunnen maar ik begreep dat de oranje glasvezel van kpn zou zijn en heb toen destijds weken lang mensen in de wijk bezig gezien met graven in diverse straten met werkkleding voorzien van tekst kpn op hun rug 🙃 dus dan neem ik aan dat het kpn zou moeten zijn, althans dat zou ik wel verwachten 🤣

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Als je de postcode check doet in mijn bovenstaande link. Wat krijg je dan voor info

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Als je de postcode check doet in mijn bovenstaande link. Wat krijg je dan voor info

Zojuist ingevuld en krijg dezelfde melding als alle andere afgelopen keren in de laatste 2-3 jaar dat ze een planning aan het maken zijn om aan te gaan leggen en dan daarna te gaan graven maargoed dat graven is 2 jaar geleden al gedaan want ligt al 2 jaar bij mn voordeur 😝

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+9

Dan zit er niks anders op dan braaf afwachten helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • April 7, 2026

Dan zit er niks anders op dan braaf afwachten helaas.

Ja maar het rare is dat ze a meer dan 2-3 jaar een planning maken mvt de aanleg om dan vervolgens te gaan starten met graven terwijl 2 jaar geleden de graafwerkzaamheden al gedaan zijn en sindsdien een Glasvezelkabel uit de grond steekkt naast mn voordeur.. 

Meerdere malen klantenservice aan de telefoon gehad en weten ook niet wat er nou aan de hand is en verwijzen mij naar kpnnetwerk,.. hun ook al 2x aan de telefoon gehad waarbij ik 1x werd doorverwezen met een tel nr naar de aannemer die de woning aansluiting verzorgde om een afspraak te maken.. deze ongeveer 5x gebeld en zou 4x teruggebeld worden en uiteindelijk niks wijzer geworden en nooit meer teruggebeld door ze en de andere keer dat ik kpn netwerk sprak werd er iets gezegd over concurrentie beding of alleen recht van Delta en dat ze waarschijnlijk daarom alleen tot de deur mogen leggen ter voorbereiding maar nog niet daadwerkelijk mogen aansluiten maar uiteindelijk heeft tot op heden niemand dit kunnen bevestigen aan me.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • April 8, 2026

Wat zegt de site als je bijvoorbeeld een ander huisnummer opgeeft?

• April 8, 2026

- ik sla hier even op aan, sorry -

[..] nu helaas nog steeds maximaal 200mbit op mijn adres [..]

Dat is een prachtige snelheid.
Wat voor mogelijk enorm verbruik heb je ?

heb en ik weiger om glasvezel van Delta af te nemen ondanks dat deze wel tot de meterkast is aangesloten!

Eens, ik heb enorm slechte indruk van de methodieken van die club.