Skip to main content

L.S.;

 

Sinds eind oktober zouden we moeten zijn aangesloten op het glasvezelnetwerk, we hoopten hier meer snelheid en stabiliteit in huis te halen, maar vooralsnog lijkt het omgekeerde bewerkstelligd te zijn. Vaker storing op onze WiFi, uitval van het zenderpakket op TV (zwart beeld met ondertiteling?) en elke keer opnieuw opstarten modem. Zeer traag internet, van ±140Mbps naar ±40Mbps, terwijl er ongeveer 500Mbps zou moeten zijn(?)...

 

Eigenlijk hoopten we op een 'plug-and-play' situatie waar alles bij toverslag verholpen zou zijn, maar dit heeft inmiddels menig zondagochtend verknald... (Meest gunstige tijd)

Zijn er, behalve de overgang naar glasvezel, nog meer zaken gewijzigd?

Andere Wifi, ander modem, andere TV boxen? Of zoiets.


Zijn er, behalve de overgang naar glasvezel, nog meer zaken gewijzigd?

Andere Wifi, ander modem, andere TV boxen? Of zoiets.

We hadden (ruim voor de overstap naar glasvezel) al 2 WiFi boosters gekocht, voor iedere verdieping 1, om dezelfde reden, traag en wegvallen van het signaal. Deze heb ik de afgelopen maanden meermaals herstart en met de MijnKPN app proberen te finetunen, daarom hoopte ik op verbetering met de glasvezel. Maar nu blijkt hetzelfde te gebeuren. Jammer en raar natuurlijk.


Glasvezel is zo wie zo niet trager dan koper.

Hoe meet je de snelheid?

Bij voorkeur kan je dat op een bekabelde computer meten. 

Zie hier voor een meettool. 

 

Je schrijft zouden moeten zijn aangesloten?

Zit de Experiabox of Box12 nu met een UTP kabel verbonden met het glasvezelmodem? 


 De meting wordt verricht over de WiFi met onze mobiele telefoon vanuit de MijnKPN app (zoals beschreven in m'n voorlaatste bericht), we hebben geen laptop/PC om een andere manier te testen. De Speedtest staat standaard in de MijnKPN app, dus daarmee ben ik al bekend.

 

"Zou moeten zijn aangesloten", daarmee bedoel ik dat KPN ervanuit gaat dat iedere leek een glasvezelnetwerk zelf kan aansluiten, dat aansluiten op de Experia box lijkt mij gelukt, maar ben er natuurlijk niet zeker van of dat daadwerkelijk goed is gegaan. We hebben internet en tv, maar erg traag en vol storing dus.

Glasvezel is zo wie zo niet trager dan koper.

Hoe meet je de snelheid?

Bij voorkeur kan je dat op een bekabelde computer meten. 

Zie hier voor een meettool. 

 

Je schrijft zouden moeten zijn aangesloten?

Zit de Experiabox of Box12 nu met een UTP kabel verbonden met het glasvezelmodem? 

 


@Vlietwaard 347 

Meten moet je altijd op een bekabelde computer doen.

Via WIFI kan je geen goede en juiste meting doen. 

 

Zet een foto van je aansluiting hier in deze topic.


@Vlietwaard 347

Meten moet je altijd op een bekabelde computer doen.

Die hebben we niet, da's dus niet mogelijk…

 

Vanavond zal ik een foto van de Experiabox en de glasvezel kast maken


Aan de lampjes op de glasvezel kast kun je zien dat er connectie is…

 

In de Experiabox zit rechts in de WAN poort de netwerkstekker die vanuit de glasvezel kast binnenkomt.


Een laptop en kabel kunnen lenen van de buren… 

Wel beter bekabeld internet, maar wij gebruiken uitsluitend de WiFi, dus schieten we niet heel veel op met bovenstaande.