Skip to main content

Goedemorgen, 

 

In maart mijn KPN glasvezel abonnement afgesloten met als startdatum 1 juni. 

Nu blijkt mijn FTU kastje nog niet te zijn aangesloten.

Kpn verwijst naar KPN netwerk, KPN netwerk verwijst naar Volkert Wessel en deze verwijst naar mijn aannemer en de aannemer verwijst naar KPN.

Ondertussen  moet ik mijn verhuizing uitstellen aangezien niemand meer zonder kan en zeker niet in de tijd, maar niemand kan mij vertellen hoe / wat of wanneer, tevens zou ik ook nog de spullen krijgen om uberhaupt iets te installeren en zelfde het modem en dergelijk heb ik nog niet gekregen.

 

 

Ik had goede ervaringen met KPN, maar dat er intern zo slecht wordt gecommuniceerd had ik niet verwacht. Ik hoop dat er z.s.m. een oplossing komt, maar heb er zelf een hard hoofd in. 

Hallo @Snorro86,

Op deze foto lijkt alles tot aan de FTU netjes geïnstalleerd. Dus de FTU zit er op (dat witte kastje van NetwerkNL) Nu moet de KPN monteur komen om je aan te sluiten, deze heeft tegenwoordig de benodigde NT kastjes in de bus liggen en neemt deze mee naar de afspraak. De NT kastjes worden niet meer verstuurd in de installatiepakketten, omdat er destijds vaak door mensen zelf alvast mee geknoeid werd en daardoor schade aan de aansluiting ontstond. 

Staat er nu wel een installatie afspraak met een monteur dan? Anders zou ik je topic even onder de aandacht brengen. 


Beste Chris, bedankt voor de terugkoppeling, ik was zelf ook in de veronderstelling dat alles al gedaan was. Maar KPN heeft mijn afspraak geannuleerd en aangegeven dat KPN netwerk moet langs komen.  

Ik begrijp er zelf niks van.


@Snorro86 
Ik heb je vraag even gemeld bij de moderators of ze jouw zaak even willen uitzoeken wat er misgaat. Heb je je forumprofiel aangevuld met je gegevens? Dan kunnen ze direct voor je aan de slag. 


Bedankt, voor de tip, gelijk mijn forum gegevens aangevuld.


Hey @Snorro86, welkom! Dank voor het invullen van je profiel, en bedankt voor de head's up, Chris.

Ik heb gekeken en het zit toch bij KPN NetwerkNL. Het proces werkt als volgt: KPN NetwerkNL doet de aanleg van glasvezel tot in je huis. Als zij daarmee klaar zijn geven ze aan ons door dat het klaar is. Vanaf dat moment kunnen wij aan de slag. Alleen, dat gereedmelden kan best lang duren. Bijvoorbeeld, als het om een bouwproject gaat met meerdere huizen, dan volgt de gereedmelding vaak pas als het hele project klaar is. Of het kan ook zijn dat in huis alles al klaar is (zoals het er bij jou wel uitziet) maar dat de wijkcentrale nog niet klaar is. Dan volgt de gereedmelding pas als dat ook gedaan is. Immers, als de wijkcentrale niet klaar is, is er ook geen signaal mogelijk. 

En in dit geval is het ook zo dat wij nog geen gereedmelding binnen hebben van KPN NetwerkNL en daar is het wachten op. Zodra wij die gereedmelding hebben nemen we contact met je op om onze monteur in te plannen. Maar ik kan je niet echt duidelijkheid geven over wanneer dit dan zal zijn. Je kunt eventueel zelf contact opnemen met KPN NetwerkNL om te vragen of zij hier een indicatie van kunnen geven.


Beste Erik, 

 

Hoe kan het dan zo zijn, dat mijn naaste buren al wel internet hebben een via tmobile glasvezel en de ander via KPN/jullie?

Waarom zijn deze dan schijnbaar wel gereed gemeld door KPN netwerk, maar mijn woning dan nog niet?


Ik wou dat ik daar een antwoord op kon geven, Ranil. Maar dat weten we niet. Het enige wat ik kan zien, is dat bij onze back office levering nog geen gereedmelding binnen is. En tot dat we die hebben, kunnen we niks doen. Wat we wel in de praktijk zien, voornamelijk bij grotere projecten (meer dan een handvol huizen), is dat ze per cluster afmelden. Maar hoe ze dan clusteren is voor ons ook niet inzichtelijk. Ik kan je alleen maar aanraden om contact te leggen met KPN NetwerkNL voor navraag.