Skip to main content

Oplevering van ons nieuwe huis is eind november 2023. Glasvezel kabel van KPN ligt in de meterkast. Toch duurt het tot december 2024 voordat glasvezel wordt aangesloten. Hoe kan dat?

Heb je al gebeld met de KS op 0800-0402? En anders kun je je vraag stellen op KPNNetwerk.nl. 


Ja, ik heb beide al gebeld. Kunnen er niets aan veranderen. De aansluiting December 2024 heb ik doorgekregen van de KS. Bij KPN netwerk kunnen ze er niet over zeggen. Snap er niets van.

 


Hallo @BenSm en welkom op het forum! 

Ik verwacht niet dat ik een andere uitkomst heb, maar als je wilt kijk ik met je mee naar de mogelijkheden op je adres. Het is goed mogelijk dat de aansluiting naar je huis al gereed is, maar dat de aansluiting voor de wijk nog niet zover is en op een later moment staat gepland. Vul vooral je profiel in en laat daarna een berichtje achter in dit topic, dan kom ik weer bij je terug. 


Hoi Liesbeth, heb profiel ingevuld. Hoop dat je wat kunt versnellen.

gr. Ben


Dankjewel. Ik zie hier inderdaad ook dat de verwachting rond december 2024 - januari 2025 is. Hier staat bij de wijk nog niet klaar is, dus vermoedelijk moet er daar nog het een en ander worden geregeld. Ik kan de aanleg van glasvezel helaas niet versnellen en er is geen optie voor koper beschikbaar. Het is in deze echt wachten tot het is afgerond. Ik raad je wel aan om je in te schrijven voor de glasvezelwekker, zodat je op de hoogte wordt gehouden. 


Hoi,

De bestaande wijk is al aangesloten op glasvezel (onze beide buren zijn al aangesloten). Ons huis is nw gebouwd aan de rand van een bestaande woonwijk waar al glasvezel ligt. Wat is het probleem dan precies? We hebben de kabel ook al in de meterkast leggen.

 

Gr. Ben


Dat is voor mij niet inzichtelijk en ik begrijp dat je al navraag hebt gedaan bij KPN Netwerk. Als zij ook niet meer informatie hebben, dan is het voor nu helaas afwachten. Ik wou vooral kijken of mogelijk koper nog beschikbaar was op je adres, zodat er toch iets mogelijk was, maar dat is helaas niet het geval. 


Kan KPN niet voor deze situaties een tijdelijke nood oplossing aanbieden. 4G thuis internet met een simcard met onbeperkt internet (zoals aangeboden door odido)? Kpn heeft alleen een mogelijkheid voor het buitengebied met koper ondersteuning. Ik zou zeggen, bied een 4G thuis oplossing aan met gereduceerde kosten voor klanten zoals mijzelf. Volgens mij zijn er veel klanten die wachten op een aansluiting op glasvezel, water en elektra. Kunt mensen toch geen jaar of nog langer laten wachten.

 

Gr. Ben