Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel ligt in huis, wanneer ga ik over op glas?

• 3 augustus 2025
  • 14 reacties
  • 172 keer bekeken

Goedendag,

Inmiddels is glasvezel een feit in mijn huis (en volgens KPN beschikbaar op mijn adres), dus ik vraag mij nu af wanneer ik overga op glasvezel.  Is dat iets wat ik zelf moet doen?  Komt KPN met een bericht?

Ik heb vorig jaar mijn (2-jarig) abonnement bij KPN afgesloten op koper met het vooruitzicht om dan (automagisch) over te gaan naar glasvezel. 

Beste antwoord door Cybergamer

Jeroen van KPN schreef:

Hallo ​@Cybergamer, normaal gesproken zal de omzetting uiteindelijk automatisch gaan. Het is echter zo dat jij dit inderdaad kan versnellen door zelf contact op te nemen met de collega's van de klantenservice. 

Ja, het was even bellen en met een zucht en een scheet was het allemaal geregeld! Kreeg vandaag het NT kastje binnen en morgen zou glasvezel actief moeten zijn.

Bekijk origineel

14 reacties

• 5954 reacties
  • 3 augustus 2025

Als jij op de homepage van KPN even net doet alsof je een nieuwe klant bent, dan kan je een 1000 mbit abonnement afsluiten op jouw adres?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 augustus 2025
Marlon92 schreef:

Als jij op de homepage van KPN even net doet alsof je een nieuwe klant bent, dan kan je een 1000 mbit abonnement afsluiten op jouw adres?

Yes! Dat was het eerste wat ik dus uitgeprobeerd heb :)

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 905 reacties
  • 3 augustus 2025

Even bellen met KPN en aangeven dat je de “ drager” gewisseld wilt hebben van DSL naar GLAS, dan wordt het in gang gezet voor je zonder dat er extra kosten of een nieuw abonnement nodig is

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 3 augustus 2025
Speedmaster schreef:

Even bellen met KPN en aangeven dat je de “ drager” gewisseld wilt hebben van DSL naar GLAS, dan wordt het in gang gezet voor je zonder dat er extra kosten of een nieuw abonnement nodig is

Top!  Dank je wel voor de suggestie!  Ik ga morgen even bellen! Jammer dat er geen chat mogelijkheid is… 

• 5954 reacties
  • 4 augustus 2025

Ik heb het toendertijd via Facebook geregeld. Op een zaterdag. Daarbij schreven ze dat het waarschijnlijk op maandag geregeld zou worden. Maar op zondag kreeg ik al een berichtje dat het gelukt was. Dinsdag kreeg ik het kastje over de post. Met een brief erbij dat ik da een week later moest installeren. Dan werd het omgezet. En dat is gelukt.

• 13770 reacties
  • 4 augustus 2025

Mijn FTU is op een donderdag geïnstalleerd en de monteur (van Glaspoort) vertelde dat ik vanaf de volgende maandag met de provider kon bellen, dan zou de aansluiting wel afgemeld zijn. Dat deed ik en op dinsdag kreeg ik de NTu (ONT). Op woensdagmorgen al kwam de SMS en de melding in MijnKPN dat ik kon aansluiten. Vlot geregeld dus. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11455 reacties
  • 6 augustus 2025

Hallo ​@Cybergamer, normaal gesproken zal de omzetting uiteindelijk automatisch gaan. Het is echter zo dat jij dit inderdaad kan versnellen door zelf contact op te nemen met de collega's van de klantenservice. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • Antwoord
  • 6 augustus 2025
Jeroen van KPN schreef:

Ja, het was even bellen en met een zucht en een scheet was het allemaal geregeld! Kreeg vandaag het NT kastje binnen en morgen zou glasvezel actief moeten zijn.

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11455 reacties
  • 7 augustus 2025

Fijn ​@Cybergamer

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 augustus 2025

Netjes een sms en email ontvangen van KPN dat de lijn actief zou zijn, maar helaas brand een rood lampje bij alarm. 

Weer even in de telefoon klimmen helaas...

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 10526 reacties
  • 7 augustus 2025

Beste ​@Cybergamer , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan, dat is meestal de oplossing.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 augustus 2025
JanD schreef:

Beste ​@Cybergamer , haal de glaskast eens minimaal 2 minuten van de stroom en herstart dan, dat is meestal de oplossing.

Dit had ik al een paar keer gedaan.  Echter kwam ik erachter dat, als ik een bepaalde druk uitoefen op het witte kastje dat het middelste lampje dan wel gaat knipperen.  Nu even opgelost met een stukje karton tussen de FTU en NT kastjes zodat er wat meer spanning staat en dit lijkt inderdaad te helpen.  Ik krijg geen alarm meer te zien (ja, heel even bij het opstarten, daarna gaat connection groen knipperen).  

Maar… Dit kan natuurlijk niet de uiteindelijke oplossing zijn lijkt mij.  

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 11455 reacties
  • 8 augustus 2025

Nee, een stukje karton is in dit geval niet de oplossing ​@Cybergamer. De collega's van de klantenservice kunnen hiervoor ene gratis monteur inplannen om de aansluiting te herstellen zodat het karton niet meer nodig is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 9 augustus 2025

Inmiddels is het probleem opgelost, er was een kabelbreuk in het FTU kastje.  

Nu werkt alles naar behoren! Yeah! :)  Dank jullie wel voor de support en suggesties!