Skip to main content

Lang geleden, maar hij hetzelfde probleem. 18 oktober is een kastje aangesloten. Monteur gaf aan "geen licht te hebben". Volgens hem ligt dat in de wijkcentrale. Flink wat heen en weer gebeld, maar men krijgt het niet voor elkaar. Kpn netwerk ligt dwars lijkt het. 

Ik kan geen bevestiging krijgen via mail, contact verloopt teleurstellend. Intussen ben ik 1 x gebeld met de melding dat het nog loopt, inmiddels 2 weken geleden.

De monteur waarschuwde al dat dit een lang verhaal zou worden.

Wat kan ik nog doen? Alles is in huis, alles ligt klaar, maar geen beweging bij kpn. Volgens mij alleen een aansluiting in de wijk kast fixen.

Ik hoop dat iemand kan helpen…


Admin: afgesplitst en een eigen topic voor je vraag aangemaakt

Als 18 oktober uw kastje pas is aangesloten dan kan het inderdaad nog even duren, vaak is het zo dat pas als een wijk is voorzien van glas dat dan de werkzaamheden in de kast worden afgerond. Werkt uw koperaansluiting nog wel juist? 


Ja, Ziggo gaat prima. 

Wat ik lees op dit forum dat er regelmatig een verkeerde inschatting wordt gemaakt door kpn. Kastje kapot "komt vaker voor". Bij mij heeft de installatie monteur gekeken en daarna nog een andere. Groen en rood lampje. Daarna blijft het stil.

Of er hoeft alleen een vinkje te worden gezet.

Kpn kan op zijn minst even via mail bevestigen wat er aan de hand is. En vooral: hoelang laat je een nieuwe klant wachten?

Ik ben geneigd om de boel af te blazen en bij Ziggo te blijven. Dan kom ik later nog eens terug.


Hoi @Kerel . Welkom op het forum.

Dat klinkt allemaal niet heel hoopvol. Voordat ik dingen ga roepen wil ik graag meekijken.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? 


Hoi Erwin, bedankt dat je reageert. 

Vorige week (de dag na mij post) werden we gebeld. Er komt 5 december een monteur "de meetwaarden controleren" . Op de vraag wat dat inhield kon de persoon aan de telefoon geen antwoord geven. Ook staat er nu in de mijn kpn app dat ik vanaf 8 december gebruik kan maken van de diensten.

Omdat ik niet weer een monteur wil die niets kan doen heb het nummer gebeld wat ze hebben doorgegeven. Daar kom ik echter niet door heen. 20 min gewacht. Ik ben benieuwd.…

Mocht je iets kunnen doorgeven, geef dan aan dat alles er is, dat de glasvezelkabel binnen in een zwart kastje is geplaatst en dat daar een rood en groen lampje brandt, met de opmerking van de monteur: geen licht, waarschijnlijk nog niet aangesloten aan de wijkkast.

Hopelijk is het snel verholpen.


Kort samengevat:  Onze monteur wil dolgraag aansluiten maar krijgt geen licht op jouw verbinding. 

Vervolgens is KPNNetwerk aangestuurd om hier naar te laten kijken. Het zou namelijk betekenen dat zij de boel niet werkend hebben opgeleverd. Dus dat moet opnieuw.  Die afspraak die jij nu hebt zal daar voor zijn, gok ik. Helaas kan ik niet bij die administratie.

Heb je ook een mail ter bevestiging gehad?


Samenvatting klopt. Geen bevestiging per mail.

De communicatie tussen de KPN monteur en KPN netwerk lijkt niet ok. De monteur gaf dat al aan bij zijn eerste bezoek. Lijkt me een serieus probleem in het management.

Ik gok ook dat ze daar voor komen. Vreemd dat er geen mogelijkheid is dit even te checken. Ik hoop dan maar dat het goed komt.


Ik vind het ook vervelend dat ik dat niet kan zien.  Maar als ze jou benaderd hebben moeten we er van uitgaan dat ze netjes hun afspraak nakomen.

Ik heb de bon nog even nagelezen en ik zie dat onze monteur de rest allemaal heeft voorbereid. Jij gaat zelf de tweede tv aansluiten?  

 


Ze komen helaas niet netjes hun afspraak na. Tussen 8-11 geen monteur. Bellen met Volker Wessels werkt niet: nu al 22 minuten "bedankt voor uw geduld". 

Te triest voor woorden dit.…

Oh lachen, telefoon staat op de speaker; ik hoor nu net dat ik nummer 5 in de rij ben... Ben benieuwd..…

 

Jullie horen van mij, bedankt voor uw geduld vast....


39 min aan de telefoon: de monteurs zijn onderweg. Ze hadden een werkoverleg en dat liep uit. Flink werkoverleg dan.... 

​​​​​​Er werd ook gevraagd of ik wist wat ze moeten doen. Ik moest even lachen.... En weer huilen.

Hopelijk kunnen ze iets doen.

 


Jeetje. :-(

 

Laten we even afwachten wat ze nou precies gaan doen. 


Nou, niks dus, ze zijn niet geweest. 

Ik werd gebeld rond half drie om een nieuwe afspraak te maken. Bij navraag wist de vrouw nergens van. Dus belde ze de uitvoerder. Die is boos, want tegen hem zeiden ze dat de klant een nieuwe afspraak gaat maken.…

Nu komen ze met veel moeite a.s. maandag. Ze weten dat er geen signaal op de nt zit, dus zouden ze het moeten kunnen oplossen.

Nu ben ik benieuwd of ze überhaupt komen. 

Dat vergaderen moet wat vaker worden gedaan... Maar dan op hoog niveau om boven water te krijgen wat er mis gaat tussen deze bedrijven. 

 

Tot volgende week weer.


Dit verbaast en irriteert mij ook mateloos, @Kerel . Helaas heb ik er geen invloed op.


Goedemorgen, deze keer wel twee monteurs op de stoep. Sympathieke kerels, van kpn netwerk en Volker Wessels. Bak koffie aangeboden.

De monteur gaf aan blij te zijn dat het NT kastje er al hangt. Hij hoeft dan niet veel te doen. Alleen is er nog steeds geen signaal en moet er kabel in de netwerkkast worden getrokken. Niet bij mij dus, zoals al 3x eerder is vastgesteld. Volgens de monteur is het verkeerde team gestuurd. 

Vervolgens is de uitvoerder gebeld en hij gaat regelen dat de kabel wordt gefixt.

Die monteurs zijn steeds hele vriendelijke lui geweest die naar mijn indruk prima werk leveren. Het lijkt me een ongelofelijke rotbaan om steeds weer (ik ben zeker niet de enige) klanten te moeten teleurstellen omdat er ergens een joker of meer zit die zijn werk niet goed doet. Respect voor deze harde werkers, die de frustratie van klanten over zich heen krijgen.

Ik laat nog van me horen, hopelijk vanmiddag nog met goed nieuws.

 

@Erwin_ : je geeft aan dat je er geen invloed op hebt. Dat kan ik je niet kwalijk nemen. Ik heb wel een product aangeschaft via KPN. Dat KPN dat uitbesteed is prima, maar KPN is nog steeds verantwoordelijk voor het afgeleverde werk. Het blijft voor mij een raadsel dat dit niet centraal geregeld kan worden via KPN zelf en dat er niet eens een bevestiging via mail komt van de geconstateerde problemen. Via adres en/of klantnummer is er toch een dossier opgebouwd? Dat moet je als klant toch in kunnen zien? Toch echt iets met slechte bedrijfsvoering. Misschien kan je wel helpen met het declareren van 4 vrije dagen? Sorry, beetje cynisch wel...

Toch bedankt voor de moeite en laten we eerst weer even vanmiddag afwachten.

 


Heel begrijpelijk, @Kerel .   

Dit forum is van de provider KPN.  KPNNetwerk verzorgt het fysieke deel en aan de hand van hun planning verkopen wij abonnementen.  Als er een kink in de kabel komt (bijna letterlijk) dan zijn zij verantwoordelijk voor de oplossing. KPN is niet de enige klant van KPNNetwerk.  Andere providers leveren ook over dat netwerk.  De ACM overziet dit en we mogen onszelf hierin niet voortrekken. Vandaar dat er weinig tot geen ‘directe’ lijntjes met de netwerkleverancier zijn.  We zijn dus overgeleverd aan hun planning.  Gelukkig zit er nu wat schot in de zaak (hoop ik).

 


Nou, nog geen schot in de zaak. Ik ben ziek geweest dus even geen update. 

Weer twee monteurs over de vloer gehad eind december, onaangekondigd. Ik was ziek, dus heb ze hun gang maar laten gaan. 

He, we hebben geen licht. Deze mannen konden het dan weer doormeten en volgens hun zit er een breuk in de kabel in de buurt van het huis. Misschien moeten ze toch dezelfde apparatuur gaan gebruiken, want het is iedere keer wat anders. 

Ze konden niet graven want het ging net vriezen en dan mogen ze niet graven. Ik ga ze niet dwingen ook... Dan volgde de kerstvakantie en werd er niet gewerkt, dus eerste of tweede week zouden ze het komen fixen. 

Nou helaas niet dus. Nu kreeg ik weer een mail van kpn: gefeliciteerd, u kunt 25 feb gebruik maken van kpn. 

Intussen van Ziggo een aantal mails gekregen met jammer dat u weg gaat en fijn dat u blijft. 

 

We gaan richting het half jaar, ben benieuwd....trieste boel.

 


Daar word ik ook niet vrolijk van, @Kerel . Wat een warrig gedoe.

Het feit dat er nu een nieuwe datum is, zou KPNNetwerk moeten ‘triggeren’ om vóór die tijd de boel te repareren. 


Gisteren kregen we een bericht van vw: "denkt u aan uw afspraak morgen?"

We wisten daar niets van, maar ja, laat maar komen. Vrouw thuis, geen monteurs.

Telefoonnummer van de sms gebeld, excuses etc bla bla bla. Ze kunnen alleen een nieuwe afspraak maken. Dat wordt dan eind februari. We krijgen het voor elkaar dat ze begin februari komen. Geen idee  wat ze dan komen doen maar goed. De telefoniste kon echter geen afspraak maken, want het geval staat op afgehandeld. Lekker dan. De firma biereco slaat weer toe. 

We gaan maar weer een klacht indienen. 

 

@Erwin_ : ik waardeer je betrokkenheid, maar er verandert niets. Kpn is waar ik zaken mee probeer te doen, kpn levert niet. Onderaannemer of niet, kpn is consumenttechnisch verplicht mij te helpen. Bij deze dan ook het verzoek niet meer te reageren, tenzij je een oplossing aandraagt. We vechten het verder wel uit met de klachtencommissie...

Ik zal iedereen die dit leest op de hoogte blijven houden om anderen te waarschuwen kpn niet op hun blauwe ogen te geloven.

 

Mvrgr.


Beste Kerel,

Ik had t zelfde probleem, contant afspraken die niet nagekomen werden .

Ik heb koper van kpn , maar zou afgelopen september omgezet worden naar glas. elke week afspraken etc, noot nagekomen!!!...2 weken geleden kreeg ik eindelijk t probleem te horen. Er zat ergens in de buurt een lasfout. kon pas opgelost worden nadat de kou uit de grond was. afgelopen maandag zag ik ze bezig , gisteren kwamen ze naar me toe,dacht yess goed nieuws. bleek dat er op een andere plek ook ergens een kabel geraakt was. Sinds vanmiddag branden er ineens 2 lampjes groen . ik werd gebeld en ze komen na mijn vakantie voor nogmaals een meting. Dus gelukkig , na 5 maanden ziet het er rooskleuriger uit. Mij benieuwen of de rest dan ook goed loopt , doorgeven aan kpn dat t glasvezel actief is en de rest vd omzetting

veel succes voor jou.

fijn weekend

mvg

Ray


Goedendag beste lezers, tijd voor een update. 

Telefonisch konden we een afspraak maken. Daarbij werd gevraagd wat het probleem nu eigenlijk is (1-10). Gemeld dat ze dat even zelf moeten terugzoeken.

Dag er voor nog een bevestigings sms gekregen. Da's al meer dan verwacht. Vrij genomen, en komen ze dan? Nope, helaas niet. In de ochtend komt deze mail:

"

Annulering afspraak glasvezelinstallatie

Beste meneer, mevrouw,

We zijn tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk in uw wijk een obstructie tegengekomen, waardoor we uw adres niet op de eerder voorgestelde datum kunnen aansluiten. Daarom komt de afspraak te vervallen en maken we graag een nieuwe afspraak met u. Onze excuses voor het ongemak.

Nieuwe afspraak
Op dit moment kunnen wij nog geen nieuwe afspraak met u inplannen. Wanneer de obstructie is verholpen sturen wij u per brief een nieuwe afspraakdatum.

 

Wordt vervolgd.


misschien kan @Ward_ wat meer betekenen?


misschien kan @Ward_ wat meer betekenen?

Ik denk het niet 😄


Goedendag beste lezers, tijd voor een update. 

Telefonisch konden we een afspraak maken. Daarbij werd gevraagd wat het probleem nu eigenlijk is (1-10). Gemeld dat ze dat even zelf moeten terugzoeken.

Dag er voor nog een bevestigings sms gekregen. Da's al meer dan verwacht. Vrij genomen, en komen ze dan? Nope, helaas niet. In de ochtend komt deze mail:

"

Annulering afspraak glasvezelinstallatie

Beste meneer, mevrouw,

We zijn tijdens de aanleg van het glasvezelnetwerk in uw wijk een obstructie tegengekomen, waardoor we uw adres niet op de eerder voorgestelde datum kunnen aansluiten. Daarom komt de afspraak te vervallen en maken we graag een nieuwe afspraak met u. Onze excuses voor het ongemak.

Nieuwe afspraak
Op dit moment kunnen wij nog geen nieuwe afspraak met u inplannen. Wanneer de obstructie is verholpen sturen wij u per brief een nieuwe afspraakdatum.

 

Wordt vervolgd.

Tjonge,  wat een gedoe.  :-(


Ja, tjonge jonge zeg.

Wat een gedoetje is het allemaal. 😄


Zo, tijd voor een vervolg op het gedoetje:

Ben intussen aardig de weg kwijt met de hoeveelheid loze woorden, maar hier een poging.

We kregen weer een bericht:

"

Belangrijk: bevestig je afspraak

Beste bewoner,

Binnenkort is het zover. Onze glasvezelmonteur komt bij je langs om het glasvezelaansluitpunt in je woning te monteren. We hebben alvast een afspraak voor je gepland. 

We komen langs op donderdag 09 februari 2023 tussen 08:00-12:00 uur.

Belangrijk: Bevestig of wijzig je afspraak voor donderdag 09 februari 2023

Zo bevestig of wijzig je de afspraak 

1. Ga naar kpnnetwerk.nl/aansluit-afspraak

2. Vul je persoonlijke code in: V8Z1RW 
3. Vul je gegevens aan.
4. Druk op de knop om je afspraak te bekijken
5. Bevestig of wijzig je afspraak.

Lukt het niet via de website? Bel ons dan op 088 006 37 44. 
We zijn bereikbaar tussen 8.30 en 18.00 uur. 


Wat we komen doen
We trekken de glasvezelkabel vanaf de voordeur door tot in je woning. Daarna monteren we het glasvezelaansluitpunt op de plek die je eerder met de glasvezelvoorbereider hebt bepaald.

Belangrijk tijdens de afspraak
Zorg dat er iemand van 18 jaar of ouder aanwezig is om de monteur te ontvangen;
Zorg dat de kruipruimte en de ruimte rondom het aansluitpunt vrij zijn. Dan kan onze monteur snel aan de slag;
 
Heb je nog vragen? Kijk dan op kpnnetwerk.nl/vragen.

Met vriendelijke groet,
Team KPN Netwerk

"

 

Zowaar zijn ze geweest, in totaal 4 man. De kabel opgegraven (ligt maar enkele tientallen centimeters in de grond, lijkt met niet ok), opnieuw aangesloten en een nieuw kastje geplaatst. Geen verbinding. 

Ze zouden het nog op gaan lossen. 

 

Komt er de volgende ochtend weer een monteur. Die gaat hetzelfde doen: graven, verbinden en een nieuw kastje. Hij wist niets van de mannen van de vorige dag.

Maarrrr: wel een groen lampje en een groen knipperend lampje. Rode lampje is weg.

Dit zou een administratieve handeling zijn. 

 

Ok, we zijn nu een week verder. Ik word gebeld dat er een monteur komt. Duidelijk is dat hij niet weet dat ze vorige week al zijn geweest en dat er een groen lampje knippert. Weer een uur aan de telefoon. 

 Ze gaan a.s. vrijdag komen. Ben bang dat er een derde kastje komt.…

Word ik vandaag (donderdag) gebeld door kpn: goedemorgen, klopt het dat u gaat stoppen bij kpn? Ik heb met moeite duidelijk gemaakt dat dat niet zo is en dat er morgen een monteur komt. En dat ik het op de mail wil hebben. Dat zou ze doen. Nog niets gekregen.

 

We gaan morgen weer afwachten. Hopelijk kunnen we ons nog inhouden en kunnen we rustig en netjes blijven. Wordt erg lastig kan ik vertellen..…

Kpn: zorg nou eens voor communicatie in je eigen club voor je dat probeert te leveren aan klanten.…

 

..gedoetje...

 

 

 


Nou, het is voor elkaar hoor. Nadat de 4 monteurs bezig waren geweest hadden we 2 groene lampjes. De man die de volgende dag kwam en alles nog een keer had aangesloten heeft het gelukkig ook goed gedaan; nog steeds 2 groene lampjes.

Ik kon volgens mijnkpn op mijn laptop de bestelstatus zien: 24 feb kan ik alles aansluiten. Lukte helaas niet. Wel gaf de modem alles groen, maar geen internet en de tv kastjes kon ik niet updaten. Na alles geprobeerd te hebben, kijk ik in de mijnkpn app op mijn telefoon (dus niet via de laptop) en daar staat aansluitdatum 9 maart…. Schiet mij maar lek…

Intussen alles kunnen installeren en alles werkt ook nog. Einde avontuur en hopelijk geen ellende meer…..