Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel ligt tot in mijn appartement, maar kan abonnement niet aanpassen

• August 5, 2025
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

Ik heb internet only van KPN. Ongeveer een jaar geleden is glasvezel tot in mijn appartement aangelegd.

Wanneer ik mij abonnement probeer aan te passen dan krijg ik alleen een aanbod voor een ander modem (Box 12 voor mijnExperia Box v10). Maar hoe krijg ik dan het ook benodigde glsvezelekastje?

Weet iemand hoe dit op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Ruud

Beste antwoord door Ruruorg

Ik heb de klantenservice gebeld en een bevestiging ontvangen dat een glasvezelkastje wordt opgestuurd. Tevens is bevestigd dat mijn abonnement wordt omgezet naar een glasvezelabonnement.

Het probleem is dus opgelost nu nog aansluiten.

Bedankt voor de adviezen. Ruud

11 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 5, 2025

Wat zegt  deze site over de status van jouw adres?

• Auteur
  • Topper
  • August 5, 2025

Beste Joep,

Volgens die website heeft mijn adres glasvezel en kan ik een abonnement afsluiten. Maar ik heb al een KPN internet abonnement. Bij wijziging van dat abonnement wordt alleen een ander modem aangeboden. Volgens mij moet ik ook een glazvezelkastje hebben.

Ruud

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • August 5, 2025

Im principe gaat de overgang van koper naar glasvezel automatisch maar kan best lang duren. Je kunt de klantenservice 0800-0402 bellen en vragen of je overgezet kan worden naar glasvezel.  Dit kan je niet online aanvragen. 

jimny
Wijsgeer
  • Wijsgeer
  • August 5, 2025

​@Ruruorg het lijkt mij het beste dat je met de klantenservice 0800-0402  belt 

• Auteur
  • Topper
  • August 6, 2025

Bedankt voor de adviezen. Ik zal de klantenservice bellen.

Ruud

• August 6, 2025

Wanneer ik mij abonnement probeer aan te passen dan krijg ik alleen een aanbod voor een ander modem (Box 12 voor mijnExperia Box v10)

Dit vind ik raar. Ik heb nog nooit gehoord van iemand dat die zo'n aanbod voor een ander modem kreeg.

Doe je dit wel via MijnKPN? En niet via de homepage van KPN? En wat doe je precies aanpassen? Zet je snelheid omhoog? Naar 1 gbit bijvoorbeeld? 

• August 6, 2025

Bedankt voor de adviezen. Ik zal de klantenservice bellen.

Maar laat je dan niet ompraten voor een nieuw abo als je dat niet wilt. Voor glasvezel hoef je helemaal niets aan je abo aan te passen. Alleen de internetsignaal drager moet omgezet worden van koper naar glasvezel en dat moet kpn zelf doen. Even bellen dus, dat heb ik ook gedaan en vele anderen.

Zie ook dit artikel uit de Kennisbank.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • August 6, 2025

​@Ruruorg 

Als er alleen maar een oranje draad binnenkomt (zonder kastje) dan heeft de monteur zijn werk niet goed gedaan. Ik persoonlijk zou mij niet al te druk maken over een nieuw modem. Het glasvezelkastje is veel belangrijker dan een nieuw modem.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Ruruorg. Als er dan eenmaal glasvezel ligt tot in je appartement, dan wil je er ook wel eens eindelijk gebruik van gaan maken. Zeer begrijpelijk. 

Heeft de klantenservice je hiermee verder kunnen helpen? Als de postcodecheck aangeeft dat er glasvezel is, zouden ze in ieder geval de overgang in gang moeten kunnen zetten. Dan is het daarna afwachten hoe lang alles gaat duren en wat er nog moet gebeuren.

Laat het maar weten!

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • August 13, 2025

Ik heb de klantenservice gebeld en een bevestiging ontvangen dat een glasvezelkastje wordt opgestuurd. Tevens is bevestigd dat mijn abonnement wordt omgezet naar een glasvezelabonnement.

Het probleem is dus opgelost nu nog aansluiten.

Bedankt voor de adviezen. Ruud

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah, mooi dat het gelukt is via de klantenservice. Veel plezier alvast met je glasvezelaansluiting!

Als je nog tegen issues aanloopt in het leveringsproces of bij het aansluiten, dan kun je het altijd hier laten weten. Dan denken we met je mee.Â