Skip to main content

Hallo,

Officieel heb ik sinds 27-12-2024 een geactiveerde XSG-PON glasvezel aansluiting bij mij, deze werkte al op 24-12-2024 en sindsdien heb ik netjes gigabit snelheden. 

Nu krijg ik vandaag (2-1-2025) zowel een mail als SMS met de medeling dat ik de boel nog niet heb aangesloten, dat is dus al wel het geval. 

Gaat dit allemaal goed aan de kant van KPN? Ik maak dus al sinds 24-12 gebruik van het glasvezel netwerk. Ik maak daarnaast ook gebruik van mijn eigen modem, maar verwacht dat dat niet perse relevant moet zijn voor de volledige activiatie in de backoffice? 

@xvilo Jouw aansluit is al geregistreerd in de backoffice, anders krijgt je geen internet. Alleen in de administratie is het nog niet. Je zou niet druk maken over deze fout.

backoffice / administratie bewoording zou dan in dit geval het zelfde zijn geweest. Dan negeer ik de berichten dan tot dusver 

Hoi ​@xvilo .  Ik vermoed dat je al wel meelift op een internet signaal maar we herkennen je nog niet als individuele klant.  Heb je je experiabox ook even een reset gegeven? En nog belangrijker: Kun je succesvol een KPN id aanmaken en kun je bij je gegevens? https://www.kpn.com/service/ugs/kpn-id

@Erwin van KPN, ik gebruik mijn eigen modem die direct in de ONT zit. Het gaat om een omzetting van Bonded VVDSL naar XGS-PON glas. KPN ID heb ik al, anders kan ik hier ook niet posten :) 

In de KPN app zie ik nog het 200/20 abonnement maar de gigabit snelheden werken al even door de ONT

@xvilo : ik zag dat je postcode + huisnummer in je profiel staan en heb even gespiekt.  Dit gaat nog niet goed,. Die order staat nog te wachten op activatie. 

Heb je wel een KPN modem?  Zo ja, wil ik je vragen om die even tijdelijk aan te sluiten en vervolgens een factory default te geven.  Daarmee trigger je (hopelijk) de activatie.  

Laat me even weten of dit tot de mogelijkheden behoort. 

Dat zou toch een beetje raar zijn als iemands modem de lijn kan activeren in de administratie van KPN? Ik had van te voren aangenomen dat er een systeem is dat naar netwerk connectie/activiteit kijkt en op basis daarvan de switch maakt. 

ik heb het modem nog netjes in de doos, zal ‘m deze week even opzoeken en aansluiten. Ben benieuwd 🤨 

Dat zou toch een beetje raar zijn als iemands modem de lijn kan activeren in de administratie van KPN? Ik had van te voren aangenomen dat er een systeem is dat naar netwerk connectie/activiteit kijkt en op basis daarvan de switch maakt. 

ik heb het modem nog netjes in de doos, zal ‘m deze week even opzoeken en aansluiten. Ben benieuwd 🤨 

Ik had het ook liever anders gezien maar helaas is dit vaak de praktijk.   Laat even weten of het lukt. Zo niet, is er nog een plan B. 

Reageer