Skip to main content

Vandaag was er een monteur van KPN voor het aansluiten van glasvezel op mijn nieuwe modem. Helaas ging het niet lukken. Ik heb geen stopcontact in mijn (redelijk moderne) meterkast. Hij kon dat ook niet kostenloos aanleggen, omdat het een koopwoning betreft. Klopt dat verhaal? Ik dacht dat er kostenloos een stopcontact aangelegd zou worden. (Heb ik daar recht op?)

Verder moet er mogelijk via de kruipruimte gegaan worden om utp neer te leggen; zo is dat met telefonie (waarschijnlijk) ook gegaan. Heb ik er recht op dat het modem in de woonkamer verbonden wordt (zoals dat nu met VDSL ook het geval is)

Alvast bedankt!

Quote van @Ik_Combineer uit een ander topic:
Als de klant op dit moment op koper zit en over gaat/moet op glas heet dit binnen KPN een CUF, dit staat voor complimentary upgrade fiber, waarin met complimentary wordt bedoeld dat alles wat gedaan moet worden om het werkend te krijgen kosteloos is. 

Extra toevoeging, dit was bij me broertje het geval:
Het stroom moet wel af te sluiten zijn middels een hoofdschakelaar, anders mag de monteur er niet aan werken.


Ja, het is helemaal af te sluiten. Het verbaasde me gewoon dat me gevraagd werd of het een huurwoning betrof en toen ik zei dat het een koopwoning is, mij gezegd werd dat ik dan zelf een elektricien moest regelen om een stopcontact aan te leggen.


Ja, het is helemaal af te sluiten. Het verbaasde me gewoon dat me gevraagd werd of het een huurwoning betrof en toen ik zei dat het een koopwoning is, mij gezegd werd dat ik dan zelf een elektricien moest regelen om een stopcontact aan te leggen.

wat een vreemde reactie , ik zou kpn bellen en vragen om een monteur


. . .  toen ik zei dat het een koopwoning is, mij gezegd werd dat ik dan zelf een elektricien moest regelen . . .

En dat zou ook zijn gezegd bij een huurwoning (?)

Een WCD maken in een meterkast is zeker te doen alhoewel het soms wel lastig kan zijn, maar met de juiste spullen lukt dat zeker, en dat is nu juist vaak het probleem, wat kan je allemaal tegenkomen en wat neem je mee. Bij dit soort klusjes ( die ik vtv niet goed heb kunnen bekijken ) neem ik altijd veel mee en dan toch het verkeerde . . .
Daarom hebben installateurs altijd zo’n grote bus.

Een vreemde, verbazende besparing, geen WCD in de meterkast, bij de aanleg kost dat bijna niets extra, nu veel gedoe, zo is te zien op de diverse fora.


Het mag juist bij uitstek in een koopwoning. Een huurwoning zit je vaak met de verhuurder waar ook toestemming van nodig is. Maar ik ga eigenlijk altijd uit van consent. Wij zijn opgeleid en gekwalificeerd om een wandcontactdoos te plaatsen. Dit doen we in bijna alle gevallen kosteloos en onlangs is onze beslisboom (wanneer mogen we het wel en wanneer niet) aangepast zodat er nu ook geen hoofdschakelaar meer aanwezig hoeft te zijn. Enkel groepen welke uit te zetten zijn + we moeten zelf beslissen of we het veilig kunnen en de groepenkast geen bende is. Dus een monteur van KPN kan zekerweten een wandcontactdoos voor je plaatsen.


Oke, en omdat het een zgn CUF is, is het sowieso kostenloos? Dan zal ik dat de monteur (die vrijdag terugkomt met een collega, want kruipruimte) vertellen. (En dan hopen dat hij het ook kostenloos in orde gaat maken)


Ik neem aan dat alle monteurs dit CUF verhaal weten.


Ik neem aan dat alle monteurs dit CUF verhaal weten.

100%


Vandaag gelukt, inclusief stopcontact. Helaas niet de kabel via de kruipruimte, maar op zich netjes genoeg aangelegd met een kabel. Bedankt voor jullie input. Zo stond ik wat sterker in mijn schoenen!


Super fijn om te horen dat dit forum je handvaten heeft gegeven en het vandaag allemaal is gelukt met de installatie. Fijn weekend gewenst en welkom bij KPN 👌


Goed bezig @Ik_Combineer. 😁 En heel fijn dat het zo gelukt is @Jasper_A! Welkom bij KPN inderdaad en mocht je in de toekomst ooit nog eens ergens vragen over hebben, maak hier gerust een nieuw topic aan!


Ik heb sinds kort ook een glasvezelaansluiting in mijn huurwoning, maar ik maak er geen gebruik van. Ik heb ongevraagd een nieuw modem gekregen om aan te sluiten op de glasvezel. Nu heb ik onderstaande herinneringsmail ontvangen, maar ik kan dit zelf niet aansluiten en ik heb ook geen stopcontact in de meterkast. Ik heb geen zin om hiervoor extra kosten te maken. Dus mijn vraag is of dit kosteloos door de KPN uitgevoerd kan worden.

Ik hoor het graag

Je glasvezelaansluitpunt op in 's-Gravenhage is actief. Maar je modem is nog niet (goed) aangesloten op het glasvezelaansluitpunt. Sluit je modem aan om gebruik te maken van alle voordelen van glasvezel. Zoals een gratis snelheidsverhoging naar 200 Mbit/s.


Je hebt blijkbaar wèl een abonnement bij KPN en ben je dus overgezet van koper naar glas en kun je o een gratis installatiemonteur vragen als je het zelf niet kunt. @Annehum 

Dan even bellen met 0800 0402 

 


Dat heb ik ook gedaan, maar degene die ik aan de telefoon had, die ging nergens op in.   Dus het modem ligt in de kast.


Dat heb ik ook gedaan, maar degene die ik aan de telefoon had, die ging nergens op in.   Dus het modem ligt in de kast.

Je hebt in dit geval gewoon recht op een gratis installatie monteur, die kan mits er een hoofdschakelaar aanwezig is in de stoppenkast een stopcontact aanleggen.

Gewoon opnieuw bellen naar 0800 0402  en om een installatiemonteur vragen.


Reageer