Skip to main content
Vraag

Glasvezel moet worden geactiveerd

• February 20, 2025
  • 33 reacties
  • 527 keer bekeken

Hoi maandag 18 februari zijn monteurs geweest ze hebben mijn aansluitpunt geïnstalleerd ik wacht al paar dagen dat ik van dsl Kopernetwerk naar glasvezel schakelt maar nog steeds geen bericht van kpn waarom duurt dat zo lang 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

33 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • February 20, 2025

Het duurt zo lang omdat je te ongeduldig bent. De verbinding zal nu gereed gemeld worden door de aannemer. Er van uitgaande dat de andere kant ook klaar is. Dit zal dan door kpn verwerkt worden krijg je bericht dat de verbinding omgezet wordt. Reken er maar op dat het nog een maand of twee duurt. Alles wat het korter duurt is mooi meegenomen. 

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 20, 2025

@Gamer-50 

Ik zou even contact opnemen met de klantenservice van KPN op nummer: 0800-0402.

Je abonnement moet overgezet worden van koper naar glas. Je kunt vragen of dit al mogelijk is. Als dit mogelijk is dan word alles in werking gezet en zal je een datum ontvangen wanneer je glasvezel  opgeleverd wordt. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Hoi pro58x dat heb ik gedaan zelfs monteur gevraagd wanneer kan ik verwachten van koper naar glasvezel hij zei je kan nu want je heb verbinding we hebben afgemeld bij ons en naar kpn afgemeld dat jij aansluitpunt hebt . Ik heb van hem gelijk nt kasje gekregen en kpn gebeld en hun zei dat ik nieuwe gaat krijgen en nt kasje terug geven heb ik gedaan.  Het is nu 4 dagen voorbij en nog steeds geen bericht ik heb laatst gisteren gebeld kpn ik zoude belterug krijgen dat is ook niet gebeurd . Een overschakelen kan toch niet zo lang duren . Heb odido glasvezel gehad na aansluitingpunt meteen sms dat het verbinding actief is . En bij kpn alles traag 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Bellen naar de klantenservice heeft geen nut.

Hou je aansluiting op deze link inde gaten:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/glasvezelcheck#Postcodecheck

Als deze echt helemaal is afgerond dan kan je gaan bellen.

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 20, 2025

@Gamer-50 

Heb je een bevestiging gekregen dat je abonnement wordt overget naar glasvezel? Zo niet dan zou ik even navraag doen bij de klantenservice wat de status is.

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Terwijl aansluitingpunt er is grappig kpn

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Ja ik heb alles  gevraagd  ze zeggen dat ze niks kunnen vinden omdat kpn netwerk site anders geeft kpn com anders aangeeft me app zegt augustus september haha hun weten ook niks van daarom zou de ik bel terug bezoek  de krijgen

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Heeft iemand ervaring van koper naar glasvezel schakelen hoe lang het duurt ?

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

Ja, ik geef duidelijk aan om de link in de gaten te houden, het duurt ongeveer 6 weken voor de laatste stap bereikt is. En nogmaals, bellen naar de klantenservice heeft geen nut. Zij kunnen niets voor je doen zolang als KPNnetwerk de lijn nog niet heeft opgeleverd. 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

6 weken dat is echt lang  dus direct kpn netwerk aankloppen. Ik vind wel raar andere providers doen meteen en kpn netwerk behoorlijk traag zelfs overstappen duurt niet  zo lang duurt 4 weken 

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 20, 2025

6 weken dat is echt lang  dus direct kpn netwerk aankloppen. Ik vind wel raar andere providers doen meteen en kpn netwerk behoorlijk traag zelfs overstappen duurt niet  zo lang duurt 4 weken 

Aankloppen bij KPN Netwerk heeft geen zin, de onderaannemer is bezig met het aansluiten in je wijk, en gereed melden van een aansluiting gaat in bulk, niet per adres maar per straat of wijk.

Dit staat ook compleet los van overstappen van de ene naar de andere provider.

Nogmaals hou de link in de gaten en geduld…. Je langste tijd op (x)DSL is al lang voorbij….

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 20, 2025

Speedmaster bedankt voor betere informatie ik wacht wel af en kijk wel het site  👍

• February 21, 2025

Ja, ik geef duidelijk aan om de link in de gaten te houden, het duurt ongeveer 6 weken voor de laatste stap bereikt is. En nogmaals, bellen naar de klantenservice heeft geen nut. Zij kunnen niets voor je doen zolang als KPNnetwerk de lijn nog niet heeft opgeleverd. 

6 Weken? Bij bij mijn buren en bij mij was het binnen 6 dagen geregeld, nadat de FTU (door Glaspoort) was geplaatst. Maar ervaringen in de ene regio bieden geen garanties voor andere regio's. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 24, 2025

HI ​@Gamer-50, ik denk ook graag mee. 

Ik heb dit ook voor je nagekeken en zie dat de status nu staat op ongeveer 1 week, hoewel dit een indicatie is. Ik verwacht dat te maken heeft met de afwerking in de de centrale en wijkkast en de afmelding hiervan van de aannemer. Het lijkt erop dat er vooruitgang is, maar we moeten dit afwachten. Ik heb hier namelijk geen invloed op en wacht ook tot dit vrijgegeven is om het in gang te zetten.  

• Nieuwkomer
  • February 24, 2025

Glasvezel gebruiken 

Op 20 februari bericht van KPN dat ik gebruik kan maken van glasvezel.

Op 24 februari aangesloten met Plug&Play aanwijzingen van KPN.

Op glasvezelkastje TK01 brand wel power en alarm.

Connection brand niet!

Wat is de oplossing?

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Glasvezel gebruiken 

Op 20 februari bericht van KPN dat ik gebruik kan maken van glasvezel.

Op 24 februari aangesloten met Plug&Play aanwijzingen van KPN.

Op glasvezelkastje TK01 brand wel power en alarm.

Connection brand niet!

Wat is de oplossing?

Bellen met kpn voor hulp

• Nieuwkomer
  • February 24, 2025

Beste mr Chip,

Graag verneem ik het nummer van een expert voor een belafspraak.

Er wordt naar verwezen maar ik kom uitsluitend uit op het kunnen maken van een afspraak met een monteur.

Veel dank 

MR_CHIP
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • February 24, 2025

Beste mr Chip,

Graag verneem ik het nummer van een expert voor een belafspraak.

Er wordt naar verwezen maar ik kom uitsluitend uit op het kunnen maken van een afspraak met een monteur.

Veel dank 

Dat is niet zo gek hier moet een monteur voor komen 

• Auteur
  • Slimmerik
  • February 25, 2025

Bij mij loopt helemaal verkeerd ze kunnen mijn glasvezel niet vinden in systeem dat ik van koper naar glasvezel kan schakelen. Ik moet 3 werkdagen wachten ik wordt gebeld 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • March 3, 2025

@Gamer-50, ondanks dat ik hier verder geen invloed op heb ben ik wel benieuwd hoe het nu is afgelopen. Heb je de bevestiging en datum van de glasvezelaansluiting ontvangen?

• Nieuwkomer
  • March 3, 2025

Beste Alex en Gamer,

Ondanks een heldere mededeling van KPN dat de glasvezel actief is per 20 februari komt er op 12 maart een monteur langs om een daadwerkelijke verbinding tussen glasvezelkast en router te realiseren.

• Auteur
  • Slimmerik
  • March 3, 2025

Bij mij gaat 4 maart actief het glasvezel 

• Auteur
  • Slimmerik
  • March 4, 2025

Ik wist het gewoon dat het mis gaat lopen mail en sms ontvangen je kan je glasvezel vanaf nu gebruiken .

Nou Nee hoor jij mag nog niet overschakelen blijf nog op dsl want ik heb jou niet geactiveerd waarom geen reden 

Wil je monteur moet ik 1 . 2 weken wachten nou nee als monteur kan versnellen dat kan jij ook met app activeer het gewoon en niet klanten telkens 1 stap 1.2 weken 2 de stap 3 weken en nogmaals geduld geduld  wat mij boos maak is klantenservice vraagt hoe ziet jou kabel eruit ik zeg oranje aansluitpunt wit kpn logo utp kabel rood Ow oke wou bijna zeggen weet jij hoe glasvezel eruit ziet . Ik vroeg of die nt kasje misschien zonder seri nummer naar mij gestuurd dat ie niet geactiveerd kan worden . Het antwoord kan wel . Kpn moet niet mensen laten werken die niks weet wat hun dienst zijn  is zonde voor jullie geld 

• Auteur
  • Slimmerik
  • March 4, 2025

Ik heb 5 keer gebeld en juiste antwoord gekregen dat signaal goed is behalve mijn huis naar Centraal kast niet kabel in zit of juiste plek . Moet tot morgen wachten wat er gaat gebeuren 

• Auteur
  • Slimmerik
  • March 5, 2025

Hoi vandaag komt installatiemonteur alles checken maar als ik wijk centrale niet gepesched bent denk niet dat monteur niks voor me doen . En wat ik niet begrijp kpn weet dat ze zeggen zelf maar ze sturen geen Monteur naar wijkcentrale . Moet zeker weken later op laatste moment  klanten boos maken dan pas