Skip to main content
Antwoord

Glasvezel na 1,5 jaar nog steeds niet aangesloten in woning

• September 3, 2025
  • 4 reacties
  • 82 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Januari 2024 kregen we in onze wijk de brief dat er glasvezel zou worden aangelegd door KPN, en kon je aangeven of je een aansluiting in huis wilde.  Dat heb ik gedaan.

Vervolgens is er in de hele wijk gegraven en steken overal de oranje sprietjes uit de grond.  En er kwam een mail “We zijn klaar met de werkzaamheden in je straat. De glasvezelkabel ligt in de grond. We monteren later een glasvezelaansluitpunt in je woning.”

Echter kort daarna kwam er een brief met “sorry maar het gaat wat langer duren”.

Sindsdien (al zowat 1.5 jaar dus) niets meer gehoord.  En als je nu een postcodecheck doet is het “glasvezel niet mogelijk op dit adres”.

Komt dat vaker voor, hebben andere mensen dit ook?

En waar ligt dat aan?  Geen monteurs beschikbaar om de klus af te maken?

Admin: afgesplitst en een eigen topic voor jouw vraag aangemaakt

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik krijg het idee dat het dan tegenzit met hun planning.  Waarom ? Geen idee om eerlijk te zijn. Dat kan heel veel redenen hebben.  (vergunningen, verontreiniging, hardware die niet op voorraad is, etc. )

Het beste wat je kunt doen is navraag doen bij KPN Netwerk zelf via

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact

4 reacties

• September 3, 2025

Wij zitten met het issue dat het glasvezelpunt wel is aangesloten in alle appartementen hier, maar dat de straat/wijk nog aangesloten moet worden op het KPN netwerk zelf. En daar horen wij ook niks meer over. Al een paar maanden een prachtig glasvezelaansluitpunt in huis, maar een abonnement kunnen afsluiten ho maar! Het is en blijft blijkbaar een drama traject.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 3, 2025

Okee er zijn hier wel allemaal kasten geplaatst waar die oranje kabels bij elkaar komen dus ik denk dat dit wel geregeld is.

Toen ze aan het graven waren is er bij bepaalde woningen ook wel een aansluiting naar binnen gebracht, in het deel van de wijk waar ze begonnen met graven, maar dat is dus gewoon gestopt voor ze in mijn deel waren.

Ik neem maar aan dat de dreigende taal dat het koper zou worden uitgeschakeld nu ook op de lange baan geschoven is anders heb ik straks geen (VDSL) internet meer...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 5, 2025

Hoi ​@Rob222 . Welkom hier.

Als ik het goed begrijp heeft niemand in jouw straat/wijk glasvezel. Klopt dat? Het is niet zo dat jouw woning , om wat voor reden dan, is overgeslagen?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • September 5, 2025

Inderdaad niemand in de straat (voor zover ik weet) en ook niet in de omliggende straten.

Ik woon in een flat en de kabels zijn nog niet langs de flat omhoog gebracht.

Echter die ploeg die gewone woonhuizen aansluit heb ik ook al maanden niet meer gezien in de wijk, en helemaal nooit in mijn buurt.

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 9, 2025

Ik krijg het idee dat het dan tegenzit met hun planning.  Waarom ? Geen idee om eerlijk te zijn. Dat kan heel veel redenen hebben.  (vergunningen, verontreiniging, hardware die niet op voorraad is, etc. )

Het beste wat je kunt doen is navraag doen bij KPN Netwerk zelf via

https://www.kpn.com/glasvezelnetwerk/hulp-en-contact