Skip to main content
Vraag

Glasvezel niet aangesloten door ongeschikte plek van aansluiting

• July 28, 2026
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Zonder vooraf situatie te weten is glasvezelkabel bij ons tot de deur aangelegd. De monteur voor het aansluiten ervan stond bij ons op de stoep.. We bespraken de situatie . Ons huidige modem staan in de woonkamer. De kabel is gelegd naar de hal die voor ons huis staat. In de meterkast in de hal zit geen stopcontact en is verder weg van ons woongedeelte. Voor aansluiting in de woonkamer moest er door verschillende muren en de vloer worden geboord. Dit vonden we risicovol en hebben dat nu geweigerd.

Als het voorwerk beter was gedaan hadden we nu wellicht de kabel kunnen aansluiten. 

5 reacties

rvk01
Slimmerik
  • July 28, 2026

Uiteraard hadden ze in de meterkast een stopcontact aan kunnen leggen. Volgens mij doen ze dat zelfs gratis bij nieuwe aansluitingen als de meterkast daar geschikt voor is.

Heb je overigens ook een vraag? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 28, 2026

Blijft de coaxkabel voorlopig nog bruikbaar via KPN?

rvk01
Slimmerik
  • July 28, 2026

Blijft de coaxkabel voorlopig nog bruikbaar via KPN?

KPN gebruikt geen coax.

Als je de koper aansluiting bedoeld... dat hangt van KPN af wanneer ze dat afsluiten. Maar dit doen ze over het algemeen niet zonder duidelijke communicatie. 

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Anton1954. Wij leveren niet over COAX inderdaad. Je kunt een MOCA-set gebruiken om de tv in huis via de COAX-kabels aan te sluiten, maar dat staat los van de kabel waar het signaal op binnenkomt. Daar hebben we alleen koper (DSL) of glasvezel. Dat laatste is het niet aan je bericht te zien. Is de glasvezelkabel toen überhaupt niet naar binnen gebracht? Of is die wel naar binnen gebracht maar daar niet aangesloten? 

Wij zien niet wat jij ziet, we weten alleen wat jij vertelt. Hoe meer je vertelt, hoe meer we met je mee kunnen denken.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Zonde! Ik heb een vergelijkbare situatie. Aansluitpunt van ADSL in de woonkamer en van daaruit alle kabels door mij hele huis. Meterkast zit op een onmogelijke plek en daar wilde ik dus geen aansluitpunt. Bij mij stond er ook onaangekondigd iemand voor de deur om kabel naar de gevel te brengen. Die heeft dat op mijn verzoek netjes gedaan op de plek waar ook het ISRA punt zit en na activeren van glasvezel heb ik dus alleen het telefoonkabeltje in mijn modem vervangen door een UTP kabel.

Het kan dus wel….