Skip to main content
Vraag

Glasvezel niet aangesloten vanwege 'afwijkingsnorm' ?

• June 4, 2025
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Na twee jaar tegen een stukje kabel aangekeken te hebben en van KPN te horen hebben gekregen dat aansluiting op dit adres niet mogelijk is, stonden er ineens twee mannen van Van Gelder voor de deur. Zij zagen het kabeltje en stelden vast dat dit niet op de juiste plaats naar boven komt. Een half uur later  waren ze weer weg, want ik had geen afwijkingsformulier oid. Ze trekken het vervolgens niet door naar de meterkast (want geen afwijkingsform.) en daarna hoor ik niks meer. Daarmee lijkt me nu wel het punt bereikt om een andere leverancier van glasvezel te vragen om de boel af te monteren. Is dit nou echt zo lastig? Nu ben ik thuisgebleven voor monteurs die commentaar hadden op de originele monteur van de kabel van buiten naar binnen en dat is het dan weer. Ben al blij dat er geen rekening voor komt. Wat een treurige gang van zaken. Graag een afwijkingsformulier voor in Rdam en een nieuwe afspraak, dan modderen we nog even door voordat we de overstap naar een andere leverancier maken.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dree43 

Wat een verhaal, en wat vervelend dat er nog niets concreet is gedaan.
Een afwijkingsformulier zegt mij niet direct iets, maar zal wel bekend zijn bij netwerkbeheerder KPN.
Omdat het nog om de aanleg gaat van het glasvezelnetwerk bij jouw naar binnen toe, zou je het beste contact kunnen opnemen met netwerkbeheerder KPN.
Zei gaan over de aanleg en onderhoud van het glasvezelnetwerk van KPN, en sturen tevens ook de (onder-) aannemers aan die namens netwerkbeheerder KPN werken.

Telefoonnummer netwerkbeheerder KPN: 088 006 37 44
(bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur)

Ook kun je bij hun een klacht indienen over de aanleg van het glasvezel, klik hiervoor op de volgende link en je komt direct uit op het online klachtenformulier: Klachtenformulier

Ik hoop dat het snel voor je wordt opgelost!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Dree43. Dat schiet zeker niet op met de glasvezelaanleg op jouw adres. Ik vind dat je al heel geduldig bent geweest door 2 jaar te wachten en het eerst op zijn beloop te laten. Dan denk je dat er eindelijk wat actie komt als er een aannemer op de stoep staat, maar het enthousiasme daalt dan waarschijnlijk ook net zo snel weer na hun antwoord. 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet bekend ben met een afwijkingsformulier, maar ik wil wel eens kijken of we iets kunnen betekenen voor je. Ik kan niets beloven, want de glasvezel aanleg is nou eenmaal belegd bij een andere partij dan waar je nu mee spreekt. KPN Netwerk is hiervoor verantwoordelijk en we hebben daar geen directe lijntjes mee. Maar wij als provider zien ook graag dat je naar glasvezel overgaat, dus ik ga kijken of ik de juiste mensen kan vinden. Je hebt al je adresgegevens ingevuld in je profiel zie ik. Heel fijn, want dan kan ik gelijk bezig. 

Je hoort weer van mij zodra ik iets te melden heb. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Dree43. Klopt het dat er al contact met je is gezocht? Volgens de informatie die ik heb gekregen is de aannemer nu goed ingelicht over wat er precies moet gebeuren op jouw adres en wordt de glasvezelkabel naar de gewenste plek in de woning gebracht. Alleen er moet misschien nog een afspraak gemaakt worden, maar daar weet jij vast meer van.

Hopelijk klopt mijn informatie en ben je hierover gebeld. Laat het maar weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 12, 2025

Er is een afspraak gemaakt. Vandaag komen ze opnieuw en is een afwijkingsformulier niet nodig (?!)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Ah, dat is mooi. Laat maar weten hoe dat afgelopen is. Een afwijkingsformulier is in ieder geval niet nodig.Â