Skip to main content
Vraag

Glasvezel niet beschikbaar op mijn adres terwijl buren wel zijn aangesloten

• July 15, 2026
  • 2 reacties
  • 76 keer bekeken

Beste KPN,

Ik loop volledig vast in het administratieve systeem van KPN Netwerk en ik hoop dat jullie dit intern kunnen regelen via de afdeling Adresbeheer of een andere afdeling.

Ik ben al jaren trouwe klant bij KPN en heb momenteel een koperverbinding (DSL). Deze verbinding is erg traag; met geluk haal ik 50 Mbps.

Ik woon in een VvE-complex. De VvE heeft de de buurman netjes toestemming gegeven voor de aanleg van glasvezel. Dit klinkt logisch, ooit echt 2 jaar geleden ofzo heb ik contact gehad met de VvE die zei dat ze ermee bezig waren en dat het wachten was op de kabel in de grond. Nou die ligt er nu al een tijdje. Mijn directe buurman is toen ook gewoon aangesloten. Ik had daarvoor al KPN gebeld met de vraag of ze mij ook gelijk wilden meenemen, maar dit bleek niet mogelijk. Ik moest een haalbaarheidsonderzoek aanvragen. Dit zou de 2e x zijn aangezien ik daarvoor al eens zo'n onderzoek had aangevraagd maar had niks ervan gehoord.

Inmiddels heb ik al drie keer online een haalbaarheidsonderzoek aangevraagd via KPN Netwerk. Ik kreeg telkens netjes een automatische mail dat ik binnen 3 weken bericht zou krijgen. Dit is inmiddels al een half jaar geleden en ik heb tot op de dag van vandaag helemaal niets meer gehoord. Mijn aanvragen lijken te verdwijnen in een digitaal zwart gat omdat mijn adres in het systeem misschien onterecht geblokkeerd staat, of er scheelt iets anders?

Aangezien KPN het kopernetwerk wil uitfaseren en ik graag sneller internet wil, wil ik heel graag over op glasvezel. De kabel ligt immers al bij de buurman naast me. Trouwens als ik de postcode check doe bij de andere buur op nummer 17 (boven ons) kan die ook gewoon glasvezel nemen. Mijn postcode, huisnummer en KPN-klantnummer heb ik zojuist toegevoegd aan mijn forumprofiel. Kunnen jullie handmatig een ticket inschieten bij KPN Netwerk / Adresbeheer om de status van mijn woning te corrigeren naar 'Beschikbaar' en een monteur aan te sturen om de kabel door te trekken? Zou heel fijn zijn. Anders misschien zeggen wat ik als volgende stap kan doen? En zeg aub niet dat ik een haalbaarheidsonderzoek kan doen 😉

Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp!

2 reacties

Erwin van KPN
Moderator

Hoi ​@Shark3y .  Ik heb even in een interne tool gekeken met jouw postcode en huisnummer. 

Ik krijg idd ook direct de melding over haalbaarheidsonderzoek.   Ik wil, voordat ik intern iets ga proberen wel even zeker weten dat je de juiste weg hebt bewandeld. Welke Link heb jij gebruikt voor die haalbaarheidsonderzoeken?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 17, 2026

https://netwerk.kpn.com/formulieren/haalbaarheidsonderzoek-aanvraag/#adres

Deze. Gewoon eerst de postcode check toen werd ik naar deze link doorgestuurd, maar heb dit al 3 x gedaan. Kreeg wel een bevestigingsmail ook en dat ik binnen 3 weken antwoord zou krijgen. Maar hoor dan niks meer, alsof ze niks met al die info die ik steeds opzoek en doorstuur niks doen. Gewoon vervelend. En wel ook frustrerend dat de (2) buren het wel hebben of kunnen aanvragen en ik val naast de boot. 

Ik wil gewoon wat sneller internet want mijn zoon met zijn super pc en als mijn vrouw dan een serie ofzo kijkt en ik ga dan op de PlayStation, dat geeft gewoon problemen. Laat staan als ik via amazon luna of een andere clouddienst probeer te gamen. Alleen op deze koperlijn is dat helaas niet mogelijk. En daarbij jullie willen uiteindelijk toch overstappen op alles glas. Dus dat komt dan prima uit.

Mvg