Skip to main content
Antwoord

Glasvezel onduidelijkheid: Over 4 weken of 6 maanden?

• October 15, 2025
  • 3 reacties
  • 72 keer bekeken

Als ik een postcode check doe krijg ik te zien dat de voorbereidingen en graafwerkzaamheden al klaar zijn en alleen het huis nog aangesloten moet worden (fase 4). Alleen als ik check met inlog dan is het binnen 4 weken aangesloten en als ik niet inlog dan duurt het nog 6 maanden. Het verrassende is: er ligt nog helemaal geen KPN glasvezel hier in de straat. Dus pas fase 1 lijkt me dan aangeschien er ook geen schouwing is geweest.

Wat gaat het worden KPN? Een beetje duidelijkheid is wel fijn. (de melding van 4 weken is trouwens ook al maanden zo, sinds juni 2025)

Dank alvast voor het meekijken,
Dennis

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@Dennis69, wat een tegenstrijdige informatie zo. En dat terwijl ook nog helemaal geen glasvezel ligt.

Omdat jouw profiel al is ingevuld, heb ik gelijk even kunnen kijken. Er ligt inderdaad nog geen glasvezel bij jou in de wijk. Zoals de planning nu is, wordt het mei/juni 2026 dat glasvezel bij jou aangesloten wordt. Maar dit is een planning en kan dus nog veranderen. Hoe dan ook: in ieder geval geen 4 weken, helaas.

3 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 17, 2025

Hallo ​@Dennis69, wat een tegenstrijdige informatie zo. En dat terwijl ook nog helemaal geen glasvezel ligt.

Omdat jouw profiel al is ingevuld, heb ik gelijk even kunnen kijken. Er ligt inderdaad nog geen glasvezel bij jou in de wijk. Zoals de planning nu is, wordt het mei/juni 2026 dat glasvezel bij jou aangesloten wordt. Maar dit is een planning en kan dus nog veranderen. Hoe dan ook: in ieder geval geen 4 weken, helaas.

• Auteur
  • Deelnemer
  • October 17, 2025

Het was ook weer te mooi om waar te wezen die 4 weken 😉

We gaan het afwachten en horen vanzelf wel wanneer we in de snelle wereld van glasvezel mogen toetreden.

Ik heb geen klagen hoor via de “ouderwetse” koperlijn, na ooit begonnen te zijn met inbellen met een 14K4 modem is nu 100mb best lekker snel hahaha.

Fijn weekend Denise!

Groeten,
Dennis

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

In vergelijking met de inbeltijd is de 100 Mbit/s van de koperverbinding inderdaad een hele verbetering. 😉