Skip to main content
Antwoord

Glasvezel ONT blijft knipperen – PON-ID niet gekoppeld?

• June 11, 2025
  • 12 reacties
  • 105 keer bekeken

Vandaag heb ik via de KPN-winkel een nieuw glasvezelkastje (ONT) gekregen, omdat het verzonden pakketje van KPN door PostNL weer eens is kwijtgeraakt/ergens hangt en het oude niet meer werkte. De storemanager had contact met een monteur die het PON-ID zou koppelen zodra ik het kastje thuis had aangesloten.

Na aansluiting knipperde het connection-lampje groen en stond het alarmlampje uit. Nu – sinds een uurtje – gaat het connection-lampje kort aan, dan knippert het weer, en af en toe springt het alarm weer op rood. Er komt dus signaal binnen, maar het ONT lijkt niet goed gekoppeld aan mijn adres.

Kunnen jullie controleren of het PON-ID van dit ONT goed geregistreerd is?

ONT-serienummer / PON-ID: *************

Als jullie aanvullende gegevens nodig hebben, stuur me gerust een privébericht. Ik werk vanuit huis dus dit is erg dringend.

Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy 

Beste antwoord door FlipNamsram

@Ik_Combineer 

Bedankt voor je adequate hulp en reactie!

Contact gehad, en er is momenteel een monteur ingepland voor a.s Vrijdag. Helaas konden zij mij ook niet sneller verder helpen of zien waar het probleem exact zat.

Ben er natuurlijk niet blij mee, maar het is niet anders!

Nogmaals bedankt en een fijne avond!

Groet Rowèn

12 reacties

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 11, 2025

@Ik_Combineer Kan jij hier iets mee….?

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Ik zou even bellen. Voor dat hier iemand reageert ben je een paar dagen verder

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

tbf, heb ik als sinds Zaterdag geen internet ( en tv ) en staat dus ook mijn internetbedrijf stil. Met hotspot werkt gewoon afdoende.

Ik had Zaterdag gebeld over dat mijn internet zo nu en dan wegvalt en ik dat hinderlijk vind. De desbetreffende medewerker heeft een nieuwe kastje opgestuurd, maar tegelijkertijd mijn oude kastje gedeactiveerd waardoor al mijn diensten kwamen te vervallen.

Gisteren zou het kastje binnen komen, maar postnl laat het weer eens afweten. Ik heb al naar tig oplossingen gezocht, en de winkel inlopen was vandaag de laatste optie. Nu kreeg ik daar dus het nieuwe kastje en heeft de manager contact gehad met een monteur die dit zou fixen. Nieuwe kastje mee, thuis aangesloten, nu 3 uur verder vooralsnog niets.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 11, 2025

@Ik_Combineer Kan jij hier iets mee….?

Tussen kunnen en mogen een groot verschil. Heel lullig maar in de winkel staat meneer of mevrouw voor de medewerker en kunnen ze een legitimatie controleren. Hier moet ik iemand geloven op een stukje tekst. Stel ik activeer deze ONT op een adres wat eigenlijk toch niet van de klant is dan ligt de andere lijn er uit en ben ik me baan kwijt bij een klacht. Dus nee, hier zijn processen voor en daar moet aan gehouden worden.

Wat ik wel kwijt wil; zeer waarschijnlijk is het probleem niet in het activeren maar eerder in de infra. Dat hij knippert betekend niet dat het signaal ook goed is. Daarom adviseer ik om te bellen met KPN (0800-0402, 24/7 voor geen diensten) en plan een monteur in.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

@Ik_Combineer Je mag me ook een PM sturen als dat kan, kan ik je me ID kaart of paspoort laten zien op het huidige adres :) Ik run een zaak vanuit huis en ben afhankelijk van mijn internet.

Ik begrijp erg goed wat je zegt, begrijp me niet verkeerd. Het begint gewoon bij het feit dat een medewerker van KPN mij afgelopen Zaterdag deactiveerd zonder dat ik uberhaupt een nieuw kastje heb ontvangen. Dat PostNL een pakket niet bezorgt ligt niet bij KPN maar het feit dat ik al 5 dagen zonder internet zit wel. 

Ik had gehoopt dat toen ik het kastje meekreeg naar huis het opgelost zou zijn. Maar niets is minder waar. Daarbij, mocht jij me helpen, en hij doet het wel/of niet, waarom zou ik dan een klacht indienen?
Dit is een laatste strohalm want ik word helemaal gek. ChatGPT raadde me aan dit te doen omdat soms Moderators toch wat sneller reageren dan via de telefoon/monteur.

KPN heeft de lijn meerdere malen doorgemeten en niks afwijkends gevonden.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 11, 2025

Nee. Ik ben niet in dienst van dit forum en mag geen klant informatie ontvangen. Heel af en toe gebeurt het dat een moderator me via een intern systeem (lees beveiligd) wat doorstuurt om mee te kijken, maar in deze kan dat echt niet. Ik zou je graag willen helpen maar dit soort dingen moeten via de juiste weg. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

Bedankt in ieder geval voor je tijd en moeite om te reageren!

Buiten het feit dat ik natuurlijk geen kwade bedoelingen heb ( wat anderen misschien soms wel hebben ) snap ik je volkomen. Maar vanuit mijn perspectief is het gewoon sh*t dat mijn bedrijf al 5 dagen stilstaat doordat ik geen internet heb door toedoen van KPN zelf in dit geval. Ik snap dat mijn situatie misschien een uitzonderlijke situatie is, maar dat maakt het voor mij niet minder rot.

Helaas leven wij wat geisoleerd en vind ik het geen optie om mijn buren te vragen mee te surfen op hun wifi, ik werk immers ook met persoonsgegevens en weet niet wat mijn buurman allemaal uitspookt.

Ik doe mijn uiterste best met de hotspot maar dat is gewoon niet voldoende. Systemen lopen vast en frustraties lopen erg hoog op.

Ik heb net het 0800 nummer gebeld, en krijg gewoon te horen dat KPN gesloten is, dus geen medewerker kan spreken.

Nogmaals,

bedankt!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 11, 2025

Probeer het eens opnieuw en spreek in: "volledige uitval van alle diensten" - zojuist geprobeerd en dan checken ze voor een storing, hierna krijg je een sms naar de selfservice tool maar als je niet weg klikt krijg je iemand aan de lijn.

• Auteur
  • Deelnemer
  • Antwoord
  • June 11, 2025

@Ik_Combineer 

Bedankt voor je adequate hulp en reactie!

Contact gehad, en er is momenteel een monteur ingepland voor a.s Vrijdag. Helaas konden zij mij ook niet sneller verder helpen of zien waar het probleem exact zat.

Ben er natuurlijk niet blij mee, maar het is niet anders!

Nogmaals bedankt en een fijne avond!

Groet Rowèn

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 11, 2025

Oprecht dat ik je had willen helpen, maar helaas is het soms niet anders. Ik hoop dat je in een gebied woont waar de monteur de pop in mag. Dan is een knipperend lampje op de ont eigenlijk altijd op te lossen. Laat je het ons weten vrijdag?

(Indien om wat voor reden dan ook het niet opgelost kan worden, vraag om een noodpakket aan de monteur)

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 11, 2025

Uiteraard kom ik er Vrijdag even op terug!

Bedankt voor alle info!

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@FlipNamsram. Welkom op de KPN Community! 

Je bent al perfect, voor zover dat mogelijk was, geholpen door ​@Ik_Combineer. Fijn om te zien. Ik ben verder ook benieuwd of de monteur je vandaag in één keer heeft kunnen helpen!