Skip to main content
Vraag

Glasvezel op 1 huisnummer niet aangesloten in onze nieuwe appartementencomplex, wat nu?

• June 25, 2025
  • 2 reacties
  • 67 keer bekeken

Binnenkort gaan we verhuizen naar een laagbouw appartementencomplex, 3 hoog.na postcodecheck bleek dat op ons huisnummer geen glasvezel aansluiting zit, na check op de andere  huisnummers blijkt dat je daar wel een glasvezelabo kan afsluiten.

volgens de dame aan de telefoon kan ik niets verhuizen, moet ik mijn lopende gladvezel abo openbreken ( contractbreuk) en kan ik een haalbaarheidsonderzoek instellen. Die heb ik aangevraagd, er schijnt een blokkade te zitten , er ligt al heel lang glasvezel maar dus niet op ons nieuwe adres…

ik moet toestemming vragen aan de onderburen er wordt alleen niet bijgezegd hoe ik toestemming moet vragen, wat de onderburen ‘moeten’  doen qua medewerking etc

als er een oranje kabel in de meterkast zit dan hoef ik geen toestemming te vragen aldus een mail vh team haalbaarheidsonderzoek maar ik zie geen oranje kabel en ik ben nu al wanhopig want hoe en wat nu?

terug naar koper ? Of heel veel geld uitgeven aan een glasvezel aansluiting omdat 1 bewoner ( er wonen daar veel oudere mensen) destijds heeft geweigerd ? 
het complex is van een woningbouwvereniging, huur.

is er iemand die mij advies kan geven?

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@largomonza15 dat is inderdaad een hele vervelende situatie. Glasvezel aanleggen is soms complex als er meerdere eigenaren daar een consensus over moeten sluiten, bijvoorbeeld bij VVE's of appartementencomplexen in dit geval. Heb je de buren in kwestie zelf wel eens gesproken? 

Mijn advies zou anders zijn om rechtstreeks met netwerk van KPN contact te zoeken.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • June 27, 2025

Toestemming om glasvezel aan te leggen wordt genomen door de leden van een VvE, waar u ​@largomonza15 als bewoner straks ook lid van bent.* Het bestuur van de VvE heeft de werkzaamheden tussen de uitvoerende partij en de gezamenlijke eigenaren (de VvE dus) bij aanleg gecoördineerd. Contact zoeken met het bestuur lijkt in deze de juiste weg. Zij kennen de afspraken met de uitvoerende partij. Overigens moeten ‘onderburen’ toestemming geven om glasvezel voor de ‘bovenburen’ mogelijk te maken ook al moet mer door de meterkast van die ‘onderburen’. Dit is vastgelegd in de zgn. splitsingsakte.  

* U bent huurder zie ik na herlezing, in dat geval moet u direct contact zoeken met de verhuurder/eigenaar van het complex. Zij moeten alle facetten kennen van de glasvezelaanleg in hun complex en de reden van ‘uitsluiting’ van uw toekomstig appartement.