Skip to main content

Wanneer zal KPN ook in Overveen internet via glasvezel aanbieden ?

Hallo @JosephP 

Kijk daarvoor op de website van KPN NetwerkNL en vul daar jouw postcode in om te zien wat de mogelijke plannen van KPN zijn.

https://www.kpnnetwerk.nl


Dank Ruud, via de door jou aangegeven link kan ik nog niet het concrete antwoord op mijn vraag vinden. Omdat ik de laatste tijd wel ongevraagde aanbiedingen voor een glasvezelpakket van andere aanbieders (o.a. Caiwai) in mijn brievenbus krijg ben ik benieuwd wanneer KPN met een aanbieding komt.

Misschien kan een KPN-er met inzicht in de planning mijn vraag beantwoorden?


Als er al een glasvezel aanbieder is dan acht de kans niet groot dat KPN daar een netwerk naast gaat leggen, niet op korte termijn iig.

Het is natuurlijk ook flauwekul om 2 glasvezels in huis te hebben, maar ja, toch gebeurt het wel, in gouda bv.

Verder, ik ben bang dat hier je antwoord te vinden is :

https://forum.kpn.com/internet-9/waarom-hebben-wij-in-een-klein-kerndorp-geen-glasvezel-508115?postid=1066427#post1066427


Hi @JosephP, welkom hier. 

Op dit moment zie ik nog geen plannen om daar te leveren. De kabels en netwerken daar wordt ook niet door ons aangelegd. Wat ik er wel over kan vinden is het volgende:

 


Dank Alex, loopt KPN hier niet een kans mis?


Dank Alex, loopt KPN hier niet een kans mis?

Er zijn nog wel 100en andere gebieden / plaatsen / dorpen / steden waar een concurrent een netwerk aanlegt en KPN voorlopig niet komt. Daar is niets bijzonders aan. Zo gaan die dingen nu 1maal, KPN kan ook niet overal tegelijk zijn met glasvezel aanleggen. Nederland is groter dan Overveen.


Dank Alex, loopt KPN hier niet een kans mis?

Er zijn nog wel 100en andere gebieden / plaatsen / dorpen / steden waar een concurrent een netwerk aanlegt en KPN voorlopig niet komt. Daar is niets bijzonders aan. Zo gaan die dingen nu 1maal, KPN kan ook niet overal tegelijk zijn met glasvezel aanleggen. Nederland is groter dan Overveen.


Dat niet alleen, maar soms zijn het burgerinitiatieven die andere providers dan KPN in hun aanbod opnemen. Dit wordt dus niet door Netwerk NL (Reggefiber) verzorgd. Voorbeeld is Glasvezel de Wolden. Hierin zitten een aantal zeer kleine dorpen in de provincie Drenthe op aangesloten.


Ik zag zojuist een flard van een aankondiging van “radar” - avrotros, over kpn-glasvezel aanleg, morgen, ma- avond.

In dat programma kom nooit iets ter sprake omdat het allemaal goed gaat :-/


Ik zag zojuist een flard van een aankondiging van “radar” - avrotros, over kpn-glasvezel aanleg, morgen, ma- avond.

In dat programma kom nooit iets ter sprake omdat het allemaal goed gaat :-/


Inderdaad, KPN zou de aanleg van glasvezel frustreren…. Wel sportief van KPN dat ze in de studio aanwezig willen zijn…..


Dank Alex, loopt KPN hier niet een kans mis?

Dat durf ik niet te zeggen, ik heb geen inzage in alle ins en outs van een dergelijke beslissing. Het wordt ook complexer als er een ander netwerk al aanwezig is en daar ook koper ligt. Het streven blijft wel om zoveel mogelijk huishoudens aan te sluiten waar xDSL niet meer voldoet.