Skip to main content

Hoi,

In mijn buurt is er onlangs glasvezel neergelegd. Een aantal maanden daarvoor kwamen verkopers van de concurrent langs met een verhaaltje dat je echt voor hen moest kiezen want zij zouden het alleen recht hebben op de verkoop van glasvezel. Wat ze er niet bij vertellen (en wat dus volgens mij zo is) is dat dit recht alleen voor het eerste jaar is.

Anyways, glasvezel zit nu in de grond en nu krijgen we een brief in de brievenbus waarin gezegd wordt dat je een gratis aansluiting kunt krijgen en alleen maar de QR-code hoeft te scannen en je interesse opgeeft. Misschien is het gek dat ik dit op het forum van KPN plaats maar ik ben benieuwd of jullie me kunnen vertellen of ik ergens op moet letten? Zou het kunnen dat gratis echt gratis is of moet ik toch uitkijken dat ik straks geen glasvezel van KPN kan nemen? 

Hallo @Raphisto ,

Meestal is het naar binnen brengen van de aansluiting inderdaad gratis. Ze hopen natuurlijk jou daarna te strikken voor een abonnement.  


Waar je naar moet kijken is wie die glasvezel in de grond legt daar. Is dat KPNnetwerk, Glaspoort oid. Dan is het een open netwerk waar je kan kiezen voor KPN (de provider), en meerdere kleinere providers.

Is het bijvoorbeeld Delta of Kabelnoord oid. Dan ben je beperkter in het aantal providers, en zit KPN daar sowieso niet tussen.

Heb je geen foldertjes gekregen? Of staan er ergens borden of iets waarop staat welke partij die glasvezel daar aanlegt? Dan kun je ook op hun website kijken voor meer info.

 

Zolang je geen prijs of verplicht abonnement voorbij ziet komen, zou ik de glasvezel altijd binnen laten brengen. 


Bedankt voor jullie reacties.

Ik zie inderdaad gene prijs of verplicht abonnement langskomen dus ik zal de aansluiting wel laten aanbrengen.