Skip to main content

Na het aanleggen van een glasvezelnetwerk door Citius in Prinsenbeek komen 4 providers met hun aanbiedingen. Twee daarvan zijn zeker concurrerend met KPN. Wanneer mogen we van KPN een - glasvezel - aanbod verwachten?

Kpn levert zelden over het netwerk van een ander dus ga er maar van uit dat de kans piepklein is dat het nu wel gebeurt.


Bedankt voor je reactie, Joep. Geen uitzicht op en geen informatie over het toekomstig (glasvezel)aanbod van KPN gaat KPN klanten kosten. Ik ben al bijna om!


Overigens ben je hier bij KPN de provider.  Zij hebben niets te maken met de aanleg van glasvezel.  Je kunt natuurlijk altijd je vraag stellen aan de netwerkbeheerder.  Kijk op kpnnetwerk.nl voor de contactgegevens. 


Helder Joep. Bedankt


Bedankt voor je reactie, Joep. Geen uitzicht op en geen informatie over het toekomstig (glasvezel)aanbod van KPN gaat KPN klanten kosten. Ik ben al bijna om!

KPN heeft helemaal geen speciaal glasvezelaanbod. Alle abonnementen zijn gewoon hetzelfde voor glasvezel of DSL. 


Hey @Poel3!

 

Ik heb zojuist even de postcode check voor je gedaan en glasvezel is niet leverbaar vanuit KPN. Ik ben dus bang dat we niet gaan leveren via het netwerk wat bij jou is aangelegd.

Daarnaast heeft @Nick83 gelijk, de abonnementen voor glasvezel en DSL zijn allemaal gelijk :grin: . Er is dus geen speciaal aanbod voor glasvezel.

 


Bedankt voor je reactie, Marguaritha

Probleem is dat - althans bij mij - KPN DSL niet de snelheid heeft die glasvezel garandeert. Ook niet na enkele technische aanpassingen.


Hmm, dat is wel heel jammer natuurlijk. Glasvezel kan inderdaad een hogere snelheid aan dan DSL. 

Ik heb eens gekeken naar de snelheid die in jouw abonnement zit, dat is maximaal 50mbit/s. Dit komt ook binnen op de lijn.

Is dit niet voldoende snelheid of haal je bekabeld de 50mbit/s überhaupt niet?

 


Met de Speedtest kom ik niet boven de 30 mbit/s uit


Heb je de speedtest dan bekabeld uitgevoerd of via de wifi? Mocht je het via de wifi hebben uitgevoerd, zou je de speedtest dan eens via de kabel willen doen :grin: . Ik ben benieuwd welk resultaat je dan krijgt.


Snelheid van de verbinding is 72mbits. Dit geeft mijn laptop via wifi aan. Speedtest met gsm geeft een uploadsnelheid aan van slechts max. 30 mbits.


Snelheid van de verbinding is 72mbits. Dit geeft mijn laptop via wifi aan. Speedtest met gsm geeft een uploadsnelheid aan van slechts max. 30 mbits.

En als je bekabeld meet?


Bekabeld een uploadsnelheid van 54,6 mbits!, Eric


Bekabeld een uploadsnelheid van 54,6 mbits!, Eric

Dat is hardstikke best voor een DSL verbinding. Welke downloadsnelheid heeft u?


Downloadsnelheid is zelfs 56 mbits!


Dat zijn zeker hele goede resultaten, gezien de maximale snelheid van je abonnement 50/5 mbit/s is. 

Ik denk dus ook niet dat we er meer uit kunnen halen dan dit, omdat het maximum van je abonnement tijdens de test bereikt wordt.

Tenzij je denkt, ik heb meer snelheid nodig, dan zou je de internetsnelheid van het abonnement omhoog kunnen zetten. 


Ik heb een versterker aangesloten. Daarmee heb ik iets tot veel meer (wisselt sterk van 30-55 mbits) snelheid. Einde melding.


Het gaat niet zo zeer om de snelheid, maar om de stabiliteit. Al heel lang is dit een probleem bij velen in de wijk. En zeker nu we thuis werken en thuis school hebben.

Ik begrijp niet waarom KPN geen prioriteit stelt aan Prinsenbeek. Al veel acties zijn er geweest vanuit KPN, zowel thuis als in de centrales, en men heeft toegegeven dat het aan het koper ligt. 

Dat er nu geen klachten zijn is omdat we het een beetje hebben opgegeven, maar het is nog steeds een hoog irritatie punt en beperkt mijn werk.

Of bied het tijdelijk aan via Citius Fiber tot je eigen glasvezel er ligt.

KPN doe iets!!