Skip to main content

Vandaag is onze glasvezel aansluiting naar binnen aangebracht en afgemonteerd in de meterkast. Helaas kan ik er nu nog niks mee omdat er geen rode kabel is geleverd om de verbinding te maken met de experiabox.

Hallo @martijnquerrie , is er in het algemeen een glasvezel naar binnen gebracht met een beschermdeksel of had je al glasvezel en heeft een monteur het glasmodem geïnstalleerd?

Ik denk het eerste. Als je nu overgezet wilt worden op een glasabo zal je dat met KPN moeten regelen, dan komt er een monteur met een glasmodem en die sluit e.e.a. werkend aan inclusief de benodigde LAN-kabel van het glasmodem naar de WAN-aansluiting van de ExperiaBox, en die LAN-kabel hoeft niet per definitie rood te zijn, alleen maar geschikt.

 


De oranje glasvezel is vandaag naar binnen gebracht en in het witte kastje afgemonteerd. Vervolgens is er een zwart kastje geplaatst en aangesloten op het witte kastje en stroom.  Lampjes branden en het werkt was de mededeling van de monteur. Hij wist verder niet van het vervolg en vertrok. Wat is nu verder de bedoeling? Op internet lees ik iets over een rood kabeltje wat de monteur mee zou moeten nemen om op de experia box aan te sluiten. Dat is er niet en verder geen info/communicatie wat nu

 


Hallo @martijnquerrie , dat zwarte kastje is een GPON aansluiting, het eigenlijke glasvezel, nu moet je tussen dit kastje en de rode WAN aansluiting op je modem een LAN kabel aansluiten, zoals ik eerder beschreef.

 


Hoi @martijnquerrie. Welkom op het KPN Forum. Ik zie dat JanD al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag. Maak je inmiddels al gebruik van een glasvezelverbinding?


Ja klopt. Met dank aan Jan