Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel spriet niet te vinden, de buren hebben er wel 1

• 26 maart 2025
  • 7 reacties
  • 183 keer bekeken

In mijn straat is glasvezel aangelegd en bij mijn linker en rechter buren zijn sprietjes voor de voordeur geïnstalleerd. Enkele weken geleden heb ik, via de Glaspoort website, goedkeuring gegeven en is een schouw geweest en is de locatie voor de aansluiting bepaald (meterkast). Echter is geen sprietje voor mijn voordeur geïnstalleerd. Gaat hier iets mis en word ik hierdoor niet aangesloten? Wat kan ik doen?

Beste antwoord door RBxx

Hallo ​@marja_b 

Zolang je nog in de aanlegfase zit, is Glaspoort jouw aanspreekpunt. Glaspoort is het netwerkbedrijf dat de glasvezelaansluiting aanlegt en beheert. De internetprovider KPN (of een andere) komt pas in beeld als het glasvezelaansluitpunt is opgeleverd in jouw meterkast.

Telefonisch contact opnemen 

U kunt ons telefonisch bereiken op (088) 660 15 50 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

https://www.glaspoort.nl/klantenservice/

Zelf heb ik in de aanlegfase ook contact gehad via e-mail: support@glaspoort.nl

Bekijk origineel

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 26 maart 2025

Hallo ​@marja_b 

Zolang je nog in de aanlegfase zit, is Glaspoort jouw aanspreekpunt. Glaspoort is het netwerkbedrijf dat de glasvezelaansluiting aanlegt en beheert. De internetprovider KPN (of een andere) komt pas in beeld als het glasvezelaansluitpunt is opgeleverd in jouw meterkast.

Telefonisch contact opnemen 

U kunt ons telefonisch bereiken op (088) 660 15 50 op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur.

https://www.glaspoort.nl/klantenservice/

Zelf heb ik in de aanlegfase ook contact gehad via e-mail: support@glaspoort.nl

• Topper
  • 27 maart 2025

Dank voor je reactie ​@RBxx. Ik heb inmiddels contact gehad met de uitvoerder van Glaspoort en het eea is naar tevredenheid uitgelegd en opgelost.

PeterG
Superuser
  • 27 maart 2025

Sprietje begraven?

• Topper
  • 27 maart 2025

Hi ​@PeterG , het sprietje zit op de erfafscheiding, maar was zo kort afgeknipt dat het met het blote oog slecht zichtbaar is. Bij mijn buren steekt het aanzienlijk meer uit de grond.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 27 maart 2025

Bij mij stak het sprietje ook bij de voordeur uit de grond. Daar heeft het 11 maanden gestaan, totdat het naar binnen werd gebracht in mijn meterkast. Daarna ging het weer snel, drie weken later werd mijn abonnement door KPN van koper naar glas gemigreerd.

Een beetje water en mest geven  :-)

Misschien is het stukje boven de tegels verdwenen ?

Goed dat je het even laat weten, voor de meelezers.

PeterG
Superuser
  • 27 maart 2025

Jeetje ​@RBxx . Hier allemaal in één dag.

Sprietje stond er misschien 2 weken. 

Daarna op één en dezelfde dag naar binnen, montage, activering, en uur later online via glasvezel. 

Reageer