Skip to main content

Beste KPN medewerkers,

Sinds dinsdag 9 april heb ik een internet (glasvezel) storing. Elke 4 uur verschuift de oplos datum en niemand kan mij (tot nu toe) vertellen wanneer het is opgelost. Begint nu echt wel vervelend te worden. Telefonisch geeft men aan dat men niks kan doen want A er is een storing en B ik heb een eigen modem. 

Mijn vragen:

A Wie kan mij een update van de storing geven

B Als de storing is verholpen, hoe kan ik terug naar de originele KPN ONT en het originele KPN modem?

 

Groet,

Bert

Op welke centrale ben je aangesloten @huets . Zelf ben ik aangesloten op de centrale in West aan de Waltersingel. Ik kreeg dinsdag een SMS dat er woensdag 10 april onderhoud uitgevoerd zou worden tussen 02.00 en 07.00 uur. Mocht je verbinding na die tijd niet (goed) werken, de modem even herstarten en na 15 minuten eventueel tevens de tv-decoder.

Ik lees dat jij een eigen modem gebruikt en niet de KPN-modem en/of  van KPN gehuurde FritzBox.

Als je bij KPN ondersteuning zoekt is het een voorwaarde dat eerst het originele KPN-modem aangesloten is op de originele glasvezelkast van KPN, anders kan men helaas niets voor je betekenen.

 


@huets 

Als je het KPN modem / router erop zet, werkt het dan wel?

Want als dat ook niet werkt, kan je opnieuw bellen met het gratis nummer 0800-0402


@N.N. @joop2011  Mijn Fritzbox fiber is zonder KPN ONT aangesloten, heeft een jaar lang perfect gewerkt. Het oude KPN modem kan ik nu niet aansluiten omdat de oude ONT dan ook weer aangesloten moet worden en daarvoor heb je KPN weer nodig die dat serienummer er in moet zetten. Die aanvraag kun je zelf niet doen want de tool die je daarvoor nodig hebt werkt alleen als je met een KPN lijn op die tool inlogt. Zie daar de visieuze cirkel 😅

Overigens, herstart en dergelijke allemaal gedaan, maar voor deze storing is dat ook niet van toepassing, KPN zelf geeft aan in mijn KPN ‘er is een storing in jouw wijk en daardoor werkt internet niet, we lossen het zo snel mogelijk voor je op’. De storing is dus bekend, ook 0402 heeft aangegeven dat er een storing in de wijk is. De storing is ontstaan na onderhoud aan de centrale. Met 0402 was ik al zover dat ze een monteur zouden sturen maar die hebben ze zelf geannuleerd omdat de storing niet bij mij lig maar ergens in de wijk of centrale.

Wat ik gewoon wil weten is: wanneer lost KPN de storing op.

In tweede instantie (als de storing is opgelost) wil ik weer terug naar de KPN ONT en het KPN modem. Puur ivm de support.

In ieder geval dank voor de reactie mannen! 


Wat zegt MijnKPN nu @huets als je de storingswijzer raadpleegt?

 

 

 


@N.N. 

Status open

Starttijd

9 april 2024 om 11:30

(Verwachte) eindtijd

13 april 2024 om 23:30

Type storing

Storing Internet, Bellen en/of Televisie

Melding

Door een storing werkt internet, bellen en/of tv-kijken op je vaste aansluiting misschien minder goed. Sorry hiervoor. We zijn hard bezig het zo snel mogelijk op te lossen zodat je weer kan internetten, bellen en/of tv-kijken.

 

En na afloop van de eindtijd komt er telkens 4 uur bij. Dat is al sinds woensdag zo.


dan zal er wel een glasvezel breuk oid zijn


@N.N.

Status open

Starttijd

9 april 2024 om 11:30

(Verwachte) eindtijd

13 april 2024 om 23:30

Type storing

Storing Internet, Bellen en/of Televisie

Melding

Door een storing werkt internet, bellen en/of tv-kijken op je vaste aansluiting misschien minder goed. Sorry hiervoor. We zijn hard bezig het zo snel mogelijk op te lossen zodat je weer kan internetten, bellen en/of tv-kijken.

 

En na afloop van de eindtijd komt er telkens 4 uur bij. Dat is al sinds woensdag zo.

Dat kan, het is een storing die dan niet 1-2-3 op te lossen is. Daarom is er ook sprake van een verwachte oplostijd! Alles is onder voorbehoud. 


maar krijg je nu geen noodpakket om  deze reden ? 


@retep_  geen idee, is mij niet aangeboden 


Beste KPN medewerkers,

Inmiddels zijn we een week verder, nog geen enkele reactie of indicatie wanneer de storing is opgelost. 7 dagen zonder internet is in deze tijd toch echt slordig (en dan druk ik mij voorzichtig uit). Wie van KPN kan nu eens duidelijk aangeven wat er mis is en wanneer het is opgelost?


Hallo @huets dan kun je toch het beste even met KPN bellen en om een noodpakket vragen via 0800 0402.

 


Goedemiddag @huets , welkom hier op onze Community al is de aanleiding natuurlijk een stuk minder fraai. Storingen zijn nooit leuk, duren altijd te lang en komen altijd ongelegen. Heel cliché maar zo is het nu eenmaal wel natuurlijk. Op dit moment staat de eindtijd van deze storing voor vandaag rond 19.30. Ik hoop oprecht dat dit wordt gehaald zodat jij vanavond nog weer gebruik kunt maken van je verbinding 🙏🏻 Zodra de storing is verholpen, kun je via deze pagina op onze website een vergoeding aanvragen voor de dagen dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je verbinding. 


Beste @Jan van KPN,

Dank voor je reactie, helaas schuift de eindtijd elke 4 uur gewoon 4 uur verder. Dat is al sinds woensdag zo. Helaas nog niemand kunnen spreken die enig uitsluitsel kan geven over de aard van de storing en waarom het zo lang duurt. 
 

Dank voor je suggestie voor de vergoeding voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de aansluiting. Maar voorlopig moet het eerst nog maar eens opgelost worden. En hoe langer dat duurt, hoe meer ik daar een hard hoofd in krijg. Je zou toch denken dat iets met een week wel opgelost had kunnen worden. De storing is ontstaan tijdens (of direct na€ onderhoud aan de wijk centrale. 
 

ik wacht het vanavond weer af, er zit toch niets anders op. Maar ben bang dat het gewoon weer vier uur opschuift. 


Beste @Jan van KPN,

Dank voor je reactie, helaas schuift de eindtijd elke 4 uur gewoon 4 uur verder. Dat is al sinds woensdag zo. Helaas nog niemand kunnen spreken die enig uitsluitsel kan geven over de aard van de storing en waarom het zo lang duurt. 
 

Dank voor je suggestie voor de vergoeding voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de aansluiting. Maar voorlopig moet het eerst nog maar eens opgelost worden. En hoe langer dat duurt, hoe meer ik daar een hard hoofd in krijg. Je zou toch denken dat iets met een week wel opgelost had kunnen worden. De storing is ontstaan tijdens (of direct na€ onderhoud aan de wijk centrale. 
 

ik wacht het vanavond weer af, er zit toch niets anders op. Maar ben bang dat het gewoon weer vier uur opschuift. 

Kan me goed voorstellen dat het heel erg frustrerend is dat die eindtijd de hele tijd 4 uur op wordt geschoven @huets :( Ik sluit zo af maar hoop echt dat jouw verbinding vanavond weer gaat werken. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn (en dat kunnen we helaas niet uitsluiten), laat mij dit dan vooral via deze weg weten. Wellicht dat ik morgen voor je kan achterhalen waarom het zo lang duurt. Niet dat er voor zal gaan zorgen dat het probleem sneller wordt verholpen, maar een klein beetje context kan geen kwaad wanneer een storing lang duurt (zoals hier het geval). Vermoedelijk betreft het een vrij complexe storing maar op dit moment heb ik geen verdere informatie beschikbaar waaruit moet blijken wat er precies aan de hand is.


Goedenavond @Jan van KPN,

Zoals ik al had verwacht en zoals het al dagen gaat, is de eindtijd weer vier uur opgeschoven. 

Dank voor je aanbod, een beetje context is in deze wel erg prettig want nu tast ik gewoon volledig in het duister. Alvast dank!


misschien kan @Ik_Combineer als monteur al meer context zien van de storing adhv de woonplaats


Hoe gaat het nu @huets ?


@N.N. ik wacht met spanning op een update


@N.N. ik wacht met spanning op een update

Zie je nu wèl of niet op de centrale in west Waltersingel @huets , wat ik eerder vroeg?

 

 


@N.N. volgens mij zit ik op Apeldoorn Centrum 


@N.N. volgens mij zit ik op Apeldoorn Centrum 

Oké, in de Beekstraat.

Bedankt voor je reactie @huets en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.


@N.N. ik wacht met spanning op een update

Er schijnt sprake te zijn van een 'kruising' maar dat is op dit moment eigenlijk alles wat ik heb weten te achterhalen. De vraag staat uit en zodra we meer context hebben dan meld ik mij meteen weer @huets


Dag @Jan van KPN,

Dank je wel voor de update, ik hoop oprecht dat het nu snel opgelost zal zijn. Ben benieuwd wat je verder nog naar boven kunt halen en of je in staat bent het een en ander wat te bespoedigen. Dat zou fijn zijn.


Dag @Jan van KPN,

Dank je wel voor de update, ik hoop oprecht dat het nu snel opgelost zal zijn. Ben benieuwd wat je verder nog naar boven kunt halen en of je in staat bent het een en ander wat te bespoedigen. Dat zou fijn zijn.

De vraag staat nog steeds uit @huets, hopelijk wordt er vandaag wat meer duidelijkheid gegeven 🙏🏻


Toch wel heel bizar dat een bedrijf na 9 dagen falen van de leverafspraken niet instaat is de klant te informeren waarom men de gemaakte afspraken niet kan nakomen. Dit is toch niet van deze tijd?


Reageer