Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel storing. Rood lampje, mogelijke kabelbreuk en problemen met afspraak bij Allinq

• June 15, 2026
  • 2 reacties
  • 49 keer bekeken

Het kastje in huis en de glasvezelkabel zijn al een tijd geleden gemonteerd en gelegd. Alarm lichtje knippert rood. Monteur gebeld en geconstateerd dat het kastje goed is gemonteerd, het zou aan de kabel moeten liggen. Ok nieuwe afspraak gemaakt deze keer met een monteur van Allinq. Deze is geweest en heeft geconstateerd dat het niet in het kastje zit maar in de kabel, goh niks nieuws. Daarna heeft hij de kabel doorgemeten en er zou een breuk in zitten. Nu is mijn oprit ongeveer 700 meter, dus kon de beste man niks doen op dat moment. Dat snap ik, dus nieuwe afspraak gemaakt, er zouden wat meer mannetjes nodig zijn inclusief kraan. Op de dag dat ze zouden komen de hele dag thuis geweest, niemand gezien en het mooie is ze blijven zeggen dat ik ze heb gemist, op de camera's staat ook niks van een bus van Allinq. Ik begon al aan mijzelf te twijfelen.

Het komt er nu op neer dat ik weer een afspraak moet maken met Allinq, ik heb dit geprobeerd via KPN zelf en met Allinq, dit blijkt gewoon onmogelijk. Ik heb er nu zoveel tijd inzitten dat ik hiermee stop en het uit handen wil geven. Ik heb toch een deal met KPN en niet met Allinq of andere achterlijke onderaannemers? 

Wat moet ik nu doen? Dit is echt de laatste poging 

Beste antwoord door Hans Bijlsma

Ik heb als laatste redmiddel een mail gestuurd naar Allinq rechtstreeks. En wat denk je ze reageren, weet niet of het door de mail kwam of door deze community.  Als het goed is komt er een belletje van hun zijde voor een afspraak. 

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 15, 2026

Ik heb als laatste redmiddel een mail gestuurd naar Allinq rechtstreeks. En wat denk je ze reageren, weet niet of het door de mail kwam of door deze community.  Als het goed is komt er een belletje van hun zijde voor een afspraak. 

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 17, 2026

Goedemorgen ​@Hans Bijlsma en bedankt ook voorjouw bericht :)

Fijn dat je hier toch een reactie op hebt mogen ontvangen en hopelijk ben je inmiddels ook al gebeld voor het inplannen van een afspraak! 🙏🏻