Skip to main content

Hallo 

Ik heb een vaag probleem . ik heb sinds een week glasvezel alleen is het me opgevallen dat de upload hoger is als de download . Nu denk je waarom klaag je er over alleen heb ik het genomen voor mijn radio werkzaamheden wat ik oa vanaf huis doe , Ik heb de computer bekabeld aangesloten . Dus dan verwacht je een gelijke up en down , maar ja hellaas heb ik het tegenovergesteld . Waaraan ligt dit . Modem ook al een paar keer gereset .

@GoosWM Je gebruikt een browser met 7 geopend tabs. Zelfs met 1 tab is een speedtest niet betrouwbaar wegen browser overheads. Ga naar Windows Store en download de Speedtest App, deze is licht en dus overheads is lager. Voor de test ga naar taakbeheer / netwerk om te kijken of niet een in achtergrond iets gedownload is (b.v. voor Windows Updates)

Heb je een 1 gbit of een 500 mbit abonnement? 

Heb 1 gig up en down

De speedtest met  speedtest ap

.Ping valt mee te leven hoor alleen de up en down zou gelijk moeten zijn toch

@GoosWM En het geen proces actief in achtergrond ? (op dezelfde PC of op andere appraten)

Is dit bekabeld of via Wi-Fi? Bekabeld zou je met 1Gb/s toch ruim 900 Mb/s moeten halen. Via Wi-Fi zie ik bij mij soms ook hogere up- dan downloads, soms zelfs hoger dan mijn abo snelheid van 500 Mb/s. Dat laatste geeft te denken over de betrouwbaarheid van metingen via Wi-Fi. Bekabeld haal ik altijd vrij nauwkeurig 500 up en down. 

Zoals ik eerder zei bekabeld 

Geen achtergrond programma's draaien . Dit is een kale test

Beste ​@GoosWM zie onderstaande link voor aanvullende info en hulp:

Succes

Zoals ik eerder zei bekabeld 

Excuses, overheen gelezen. Maar dan zou je toch veel dichter bij de 1 Gb/s moeten komen. De upload is al wel aardig in de goede richting maar down mag je écht meer verwachten. Heb je de check die JanD aangeeft gedaan? 

Ja zou ik ook vanuit gaan ,maar speedtest van fast.com is ook dus in download een stuk lager . Maar goed modem al gisteren en nu net gereset , Wan kabekl van glasvezel kastje aansluit punt zwart ook uit en aan gezet in de hoop dat het zou verbeteren , helllaas de zelfde resultaat

Maak dan een belafspraak, zoals in bovenstaande link aangegeven. 

Ik kan me voorstellen dat je een hogere downloadsnelheid verwacht, ​@GoosWM! Ik zie dat onze community je al een aantal tips heeft gegeven. Heb je ook de volledige check doorlopen uit de link die ​@JanD deelde?

Klopt ik heb de wifi punten van het modem al er af gehaald gezien het een gelijkvloerse woning is , niet echt nodig dat veroorzaakte in eerste instantie het probleem , modem gerest , ook heeft de 1e lijns helpdesk dit weekend er naar gekeken , konden ook niet iets vreemds zien , doe ik vandaag opnieuw de speedtest  zie ik het zelfde . wat is hier aan de hand

Heb je al een andere kabel geprobeerd? Misschien is er iets mis met de kabel die je nu gebruikt. Probeer ook eens een andere poort op het modem.

heb ik ook inmiddels geprobeerd probleem blift kunnen jullie de lijn doormeten , ik zou vanuit moeten gaan dag 1000 up en down haalbaar is

Dat kan. Ik wil je vragen om daarvoor een belafspraak in te plannen. Mijn collega aan de telefoon kan jouw verbinding doormeten en ook andere dingen controleren.

Is het nog gelukt, ​@GoosWM?

Is inmiddels gelukt bleek aan mijn ethernet kaart te liggen

Fijn om te lezen dat het gelukt is het probleem te achterhalen. 😊

Reageer