Skip to main content
Sinds enige jaren is in Naaldwijk glasvezel aangelegd door de lokale kabelmaatschappij Caiway. Wat ik begrepen heb is dit netwerk inmiddels vrij en kunnen andere providers er ook gebruik van maken. Echter tot op heden biedt KPN nog niet de mogelijkheid om over te stappen naar glasvezel. Kunt u mij vertellen wanneer glasvezel beschikbaar wordt in Naaldwijk
gaat niet lukken je zit in een cogas gebied en dat is de concurrent van jaren geleden reggefiber

reggefiber nu (KPN NetwerkNL) heeft een open netwerk waar je met veel providers zaken kunt doen

dat is bij cogas gebied dacht ik 3
Hoi Gerard, welkom op ons forum.



Voor nu zal ik je helaas ook moeten teleurstellen. Wij leveren nog niet op het netwerk van Caiway, wij maken voornamelijk gebruik van ons eigen KPN netwerk. Zoals Peter hierboven juist aangeeft. Ik verwacht ook niet dat wij op korte termijn op dat netwerk zullen leveren, jammer genoeg.
Hallo Alex,



Ben wel verbaasd dat KPN eigenaar is van het netwerk via KPN Netwerk NL maar hier niet de diensten aanbiedt. Het glasvezel netwerk ligt er al men hoeft alleen maar die diensten te gaan aanbieden.

Als ik zo meer zoek op dit forum zijn er veel mensen die gebruik willen maken van KPN vanwege de complete pakketten die aangeboden worden. Zelf ben ik jaren geleden overgestapt naar KPN daar ik totaal niet tevreden was over CaiWay de lokale aanbieder hier in het Westland. Ook met de gedachte dat KPN na enige jaren glasvezel zou aanbieden zodra deze beschikbaar zou komen.



Ik vindt het een gemiste kans van KPN om toch niet de diensten te gaan aanbieden en hiermee een grote groep mensen die redelijk eenvoudig aan te sluiten is op glasvezel.
Je leest de uitleg niet helemaal goed denk ik. KPN heeft zijn “eigen” netwerk via KPN Netwerk. Dat netwerk gebruiken ze voor het leveren van hun diensten. Het netwerk dat bij jou thuis binnen komt is echter eigendom van een andere partij. En die wil geld zien als KPN via dat netwerk wil leveren.
Je leest de uitleg niet helemaal goed denk ik. KPN heeft zijn “eigen” netwerk via KPN Netwerk. Dat netwerk gebruiken ze voor het leveren van hun diensten. Het netwerk dat bij jou thuis binnen komt is echter eigendom van een andere partij. En die wil geld zien als KPN via dat netwerk wil leveren.



Inderdaad correct, wij staan helemaal los van het netwerk dat bij jou is of wordt aangesloten.

Een oud topic weer even nieuw leven inblazen. 
Ik las dat KPN werk gaat maken van het aanleggen van glasvezel door hee Nederland. Ik hoop dat ze hier in het Westland ook de straten gaan open gooien. Want iedereen hier is Caiway strontzat. 
Of KPN neem Caiway gewoon over. Zijn we van het hele gezeik af :-)


Denk dat je aardig geduld moet hebben voor glas aanleg van KPN, ze zullen eerst de glasloze binnen gebieden verglazen.

Zeg nooit nooit, maar dat KPN Caiway zou overnemen zal er niet inzitten, zal eerder andersom zijn.

https://www.zeelandnet.nl/forum/welkom/nieuws/187722-investeerder-eqt-moedermaatschappij-delta-en-caiway-aast-op-kpn


Ik kan cq wil daar wel wat over zeggen, maar, vrijwaring vooraf, ik sta totaal los van kpn het enige wat ik er mee van doen heb is technische ondersteuning bij diverse mensen in mijn omgeving, en op dezelfde manier heb ik ook wel eens te maken met caiway.

Het is naar mijn stellige mening totale waanzin cq kapitaalvernietiging om meer dan 1 glasvezel naar een huis te leggen. Als het zo is dat men het niet eens kan worden over de vergoedingen voor het gebruik dan moet dat door de overheid worden afgedwongen.
Ik denk niet dat dit al in een verkiezings-programma te vinden is, wie heeft er zin om er een verklaring over mee te schrijven voor aanbieding aan de div. partijen.

Maar, @JLDR  , wat is zo nadelig aan caiway (in vergelijking met KPN) als ik vragen mag ? Ik ken ze allebei aardig, en ik ben blij dat ik geen van beiden hoef te gebruiken.

Aanvulling :

https://indebuurt.nl/gouda/nieuws/glasvezelkabels-gouda~91623/

En op de site van gouda :

https://www.gouda.nl/gouda-werkt-aan-de-stad/riooolvervanging-kadenbuurt/veelgestelde-vragen-en-antwoorden-enquete-rioolvervanging-kadenbuurt/

Wordt er ook glasvezel aangelegd? Deze werkzaamheden worden niet door gemeente Gouda besloten en uitgevoerd, maar door nutsbedrijven, zoals Rekam en KPN. Wanneer glasvezel aangelegd wordt, informeren de
nutsbedrijven u hier over.

Bij de nutsbedrijven GA-LI-WA zie je ook geen dubbele leidingen als je naar een andere leverancier overstapt.

 


Denk dat je aardig geduld moet hebben voor glas aanleg van KPN, ze zullen eerst de glasloze binnen gebieden verglazen.

Zeg nooit nooit, maar dat KPN Caiway zou overnemen zal er niet inzitten, zal eerder andersom zijn.

https://www.zeelandnet.nl/forum/welkom/nieuws/187722-investeerder-eqt-moedermaatschappij-delta-en-caiway-aast-op-kpn

Dit ga ik niet geloven. Maar we zullen zien. 


Ik kan cq wil daar wel wat over zeggen, maar, vrijwaring vooraf, ik sta totaal los van kpn het enige wat ik er mee van doen heb is technische ondersteuning bij diverse mensen in mijn omgeving, en op dezelfde manier heb ik ook wel eens te maken met caiway.

Het is naar mijn stellige mening totale waanzin cq kapitaalvernietiging om meer dan 1 glasvezel naar een huis te leggen. Als het zo is dat men het niet eens kan worden over de vergoedingen voor het gebruik dan moet dat door de overheid worden afgedwongen.
Ik denk niet dat dit al in een verkiezings-programma te vinden is, wie heeft er zin om er een verklaring over mee te schrijven voor aanbieding aan de div. partijen.

Maar, @JLDR  , wat is zo nadelig aan caiway (in vergelijking met KPN) als ik vragen mag ? Ik ken ze allebei aardig, en ik ben blij dat ik geen van beiden hoef te gebruiken.


Daar kan ik heel kort in zijn: de storingen en de helpdesk. 
Ik hoor mensen om mij heen alleen maar klagen over Caiway. T is dat de meesten glasvezel willen en dus wel moeten maar liever niet. Ik neem de telefoonleiding aansluiting van KPN voor lief. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met KPN, zowel met helpdesk en oplossen van hardware problemen, als  storingsloos. 


Op die manier, ik had laatst ook een "dingetje" met caiway, ik had wat kabels omgelegd om de boel een beetje op te ruimen, netter te maken en had dus even wat kabels losgekoppeld, naderhand kreeg ik geen beeld meer op de tv, wel terugkijken maar niet rechtstreeks kijken. Na veel zoeken kwam ik er achter dat er een storing was bij cw dus ik liet het er even bij.
Maar op de site van cw NIETS te vinden over een storing, wel via andere kanalen, uren later stond er wel een melding op de cw site maar enkele dagen later nog steeds geen tv, na veel bellen kwamen we er achter dat de tv ontvanger alleen werkt in ethernet aansluiting 2 (en 3?)
Ik meen dat ik dat toen (ik daar was) ook al geprobeerd had maar toen was er een storing.
Het niet open communiceren van een storing is overigens niet uniek voor cw, dat zie ik bij veel bedrijven, ik vind dat puur slecht, vertel het gewoon dan weet ik waar ik aan toe ben en wacht ik rustig af ipv van alles te gaan proberen en mogelijk nog een fout er bij te maken.


Ik lees dat hier op forum bij KPN ook wel eens hoor, dat mensen een storing in de straat hebben, en dat dit niet te vinden is bij KPN op de site. Zo bijzonder is dat niet.

En de helpdesk is volgens velen bij KPN ook een ramp. Het nummer kunnen ze al niet eens vinden. Vervolgens worden ze door de computer naar de website verwezen. Heel lang wachten. Na een medewerker gesproken te hebben soms weer lang wachten. En soms word de verbinding gewoon verbroken. 

Dus nu moet je niet doen alsof het bij KPN allemaal rozengeur en maneschijn is.


Ik lees dat hier op forum bij KPN ook wel eens hoor, dat mensen een storing in de straat hebben, en dat dit niet te vinden is bij KPN op de site. Zo bijzonder is dat niet.

En de helpdesk is volgens velen bij KPN ook een ramp. Het nummer kunnen ze al niet eens vinden. Vervolgens worden ze door de computer naar de website verwezen. Heel lang wachten. Na een medewerker gesproken te hebben soms weer lang wachten. En soms word de verbinding gewoon verbroken. 

Dus nu moet je niet doen alsof het bij KPN allemaal rozengeur en maneschijn is.


Ik deel die mening niet. Ik heb in al die jaren dat ik nu bij KPN ben niet 1 negatieve ervaring gehad. En ff zoeken en binnen een minuut heb je het nummer. Geen probleem. 


Uit mijn eigen ervaring en wat ik van geklaag/woede in in de omgeving opmerk is dat het kennelijk fysieke verbindingsproblemen zijn waardoor Caiway en ‘slechte naam’ hand in hand gaan. In een jaar tijd 2x een hele werkdag uitval (hele regio 6000 aansluitingen) door kabelschade/werkzaamheden, door wie is niet bekend. Hoe de aanleg/graverij/glaslassen/testen zelf ging kan ik een boek over schrijven.

Caiway heeft? (had?), net als KPN, meerdere gezichten. Bij ons in de regio is het FTTH CAIW EAS (het equivalent van KPN WBA ). Op de FTU (van firma Attema) staat DeltaFiber NL. Als provider KPN zou leveren over CAIW EAS zouden mensen wellicht hun wens vervult zien, maar KPN doet dat niet. Daarvoor hebben ze een Solcon. Die mogen de hete kolen uit het vuur halen en de schuld naar de oren krijgen van gammele glasvezel aanleg of wat voor storing van anderen dan ook. Misschien ook wel van hunzelf, dat weet ik niet. Zie ook T-Mobile Thuis forum hoe je een slechte naam kan krijgen als je afhankelijk bent van de groothandel van een concurent, KPN in hun geval.


Ik word altijd fantastisch geholpen door KPN. Tot 's avonds laat makkelijk te bereiken via de chat of telefoon. Geen haar op mijn hoofd die denkt aan overstappen naar Caiway, heb nog nooit iemand daar tevreden over gehoord. Het is alleen dat ze glasvezel leveren dat mensen toch over zijn gestapt. Maar of je nu fan bent van de een of de ander, ik vind dat we keuzevrijheid moeten hebben. Ik zou graag een petitie starten om KPN glasvezel te laten aanbieden aan hun klanten in Westland. 


Maar Caiway is de eigenaar en die wil  dan geld zien. Veel geld denk ik.


Ik word altijd fantastisch geholpen door KPN. Tot 's avonds laat makkelijk te bereiken via de chat of telefoon. Geen haar op mijn hoofd die denkt aan overstappen naar Caiway, heb nog nooit iemand daar tevreden over gehoord. Het is alleen dat ze glasvezel leveren dat mensen toch over zijn gestapt. Maar of je nu fan bent van de een of de ander, ik vind dat we keuzevrijheid moeten hebben. Ik zou graag een petitie starten om KPN glasvezel te laten aanbieden aan hun klanten in Westland. 

Wat heb je nu dan in je huis beschikbaar?

telefoonlijn sowieso neem ik aan.

coaxkabel en zoja, van wie?

glasvezel en zoja, van wie?

Je kan zelfs internet via 4G nemen misschien. Hoe meer partijen, hoe lager de kans dat KPNnetwerkNL (binnenkort) een eigen glasvezel gaat ingraven naar jouw huis. Zoals Joep1965 al aangeeft, als KPN internet en TV zou gaan leveren over glasvezel van Caiway/DeltaFiberNL, moeten ze waarschijnlijk zoveel aan huur/vastrecht per maand extra neertellen, dat het veel goedkoper en winstgevender is om jouw nog aan het telefoonlijntje te houden, helemaal als je aangeeft tevreden te zijn, zullen ze het mooi zo laten (voor onbepaalde tijd).