Skip to main content

Ik zal proberen het enigszins beknopt te houden.  Met behulp van e-mails is dit ongeveer de tijdlijn:

 

November 2021: “Jij gaat voor KPN Glasvezel: goede keuze!” Oftewel, er komt glasvezel in mijn straat en ik wil graag een glasvezelabonnement en heb een bestelling geplaatst.

December 2021: “Er wordt hard gewerkt aan het glasvezelnetwerk bij jou in de wijk. Nog even en dan heb je Glasvezel Internet bij jou thuis.”

Augustus 2022: “Nog even en dan heb je KPN Glasvezel. Dit betekent met z'n allen tegelijk videobellen, thuiswerken, HD-streamen, gamen en haarscherp tv-kijken. Als het zover is krijg je een seintje van ons. 

Juni 2023: “Goed nieuws! Het glasvezelnetwerk is bijna gereed. Hieronder leest u extra informatie over uw bestelling van Hussel Internet 200 Mbit/s.”

 

In Augustus 2023 lijkt het dan echt te gebeuren. Een monteur doet de installatie. Kastje wordt geplaatst, glasvezel erin en… ojee, er is een probleem. Een foutmelding, het zwarte kastje geeft een foutmelding aan en de monteur kan het op dat moment niet oplossen. Ach, balen… komt vast binnenkort wel goed. (ik hoor hier niets meer over….)

September 2023: “Met glasvezel kan je meer
Meer snelheid, meer flexibiliteit en minder storingen. Jouw adres wordt ook aangesloten! “ Oh, leuk… Ik dacht dat het al aangesloten was? Wanneer wordt mijn probleem opgelost? 

Ik probeer intussen al paar keer kpn te bereiken, telefonisch, via winkel. Niemand lijkt me te kunnen helpen. Ik moet geduldig zijn.

November 2023:  

“Je bent aangesloten op glasvezel
Beste Gregory,

De aansluiting in jouw is gemaakt.

We zijn benieuwd wat je ervan vond. Met jouw ervaring kunnen we ons werk blijven verbeteren.”

 

Oh, dat is fijn! Alleen er is niets veranderd, kastje geeft zelfde foutmelding. Er is nooit iemand langs geweest om me te helpen en telefonisch heeft men ook niets voor me kunnen betekenen om me te kunnen helpen. Mij met het probleem helpen is blijkbaar een kwestie van aanvinken ‘het doet het!’. Probleem opgelost… En ja, ik heb ook KPNnetwerk meerdere malen gebeld. Volgens hun systeem moet het werken, dus het is niet hun probleem.

 

Januari 2024: Een telefoontje. Of ik interesse heb in glasvezel. Ik heb namelijk een mobiel abonnement en met een glasvezelabonnement krijg ik korting. Tja, dat wil ik wel. Dat klinkt goed. Ik meld de dame dat ik al maanden dit probeer te regelen. Ze annuleert de originele bestelling. Ik moet de doos met modem en wifi-punten terugsturen, die al ongeveer een jaar ongebruikt thuisligt en ik krijg een doos met een modem en twee wifi-punten een paar weken later ervoor terug. Top.

Dag erna bel ik voor de zekerheid nogmaals met kpn om mijn probleem uit te leggen en of er een monteur langs kan komen. Gelukkig komt die gratis, ipv de 75 euro die men er normaal voor vraagt. 

 

Vandaag, februari 2024: Yes, de monteur komt eindelijk. Zal het nu toch gaan lukken? Nee, helaas. De monteur kan het probleem niet oplossen, maar hij belt iemand anders. Als ik de komende vier uur thuis kan blijven, dan komt er iemand langs / krijg ik bericht. (ik weet niet meer precies wat het was).

8 uur later: Geen bericht, niemand langsgekomen. Zul je vast ook zien dat binnenkort mijn huidig internet, via andere provider, via koperen kabel,  uitgeschakeld wordt en ik helemaal zonder zit. 

 

Mijn vraag is dus vooral, hoe heeft dit in hemelsnaam zover kunnen komen? Waarom gaat er naar een aantal keer contact opzoeken, zonder ook maar enige verbetering of resultaat, nergens bij KPN een alarmbelletje af van he, misschien moeten we dit grondiger uitzoeken? Dat ik na maanden en maanden van geen resultaat er niet iemand denkt, he, wat duurt dat lang, even checken of alles goed verloopt? Misschien eens iemand langssturen om te kijken waar precies het probleem is? 

 

 

 

 

 

Wat een enorm gedoe zeg @Gregory M 😑

Als ik dit zo lees, lijkt het er op dat er ergens iets niet goed gaat in de communicatie van de systemen onderling. Aangezien de netwerkafdeling aangeeft dat ze de lijn op hebben geleverd in november, terwijl dat volgens andere systemen nog niet het geval is. 

Ik heb het idee dat de monteur die nu langs is geweest wel helder heeft wat er aan de hand is, en ook de juiste stappen heeft gezet om dat opgelost te krijgen. Wel weer jammer dat de termijn waarop je teruggebeld zou worden dan weer niet na wordt gekomen, ik snap dat dit je weer weinig vertrouwen geeft. Ik hoop van harte dat je nu alsnog snel wat van ze gaat horen zodat je eindelijk goed aangesloten zal worden!


Reageer