Skip to main content
Beantwoord

Glasvezel verbinding werkt niet na installatie door monteur

• January 28, 2026
  • 14 reacties
  • 175 keer bekeken

Vorige week dinsdag heeft de monteur alles geïnstalleerd. Alle lampjes branden op het modem en het zou moeten werken maar het doet het niet. KPN al meerdere keren gebeld. Back office is er mee bezig. Kan lang duren maar hoe lang weet men niet. Schijnt vaker voor te komen en is een vaag probleem geeft men aan. 
Als tijdelijke oplossing krijgen we nu een hotspot en digitenne.

Maar ik baal hier enorm van. 
Heeft iemand dit ook gehad en wat was de oplossing? 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Vosje72 en welkom bij de KPN Community. Wat zuur dat de glasvezelverbinding niet werkt. 😕 Inderdaad heel begrijpelijk dat je hier op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 

Als het bij de backoffice ligt dan zijn we ermee bezig, maar voor dit soort zaken is er inderdaad niet een standaard doorlooptijd. Dat heeft te maken met waar het hem in zit.
Als het bijvoorbeeld in de wijkkast zit dan kan het daar opgelost worden, maar mocht er iets in de kabel bijvoorbeeld niet goed zitten dan moet er graafwerk gedaan worden en dat kan een stuk langer duren. 

Houd je telefoon en mail in de gaten. Als er updates zijn dan houden we je via die kanalen op de hoogte. 
Hopelijk is de periode zonder diensten goed te overbruggen met het noodpakket en heb je snel bericht over wanneer we dit verwachten op te lossen! 

14 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • January 28, 2026

Begrijpelijk dat je baalt!! Helaas kan je niets meer doen dan wachten. De netwerkbeheerder zal waarschijnlijk er aan te pas moeten komen en onderzoek moeten doen naar de oorzaak. Gezien de complexiteit kan dat best even duren. Het is zoals het is helaas. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 31, 2026

Hi ​@Vosje72 en welkom bij de KPN Community. Wat zuur dat de glasvezelverbinding niet werkt. 😕 Inderdaad heel begrijpelijk dat je hier op zijn zachtst gezegd niet vrolijk van wordt. 

Als het bij de backoffice ligt dan zijn we ermee bezig, maar voor dit soort zaken is er inderdaad niet een standaard doorlooptijd. Dat heeft te maken met waar het hem in zit.
Als het bijvoorbeeld in de wijkkast zit dan kan het daar opgelost worden, maar mocht er iets in de kabel bijvoorbeeld niet goed zitten dan moet er graafwerk gedaan worden en dat kan een stuk langer duren. 

Houd je telefoon en mail in de gaten. Als er updates zijn dan houden we je via die kanalen op de hoogte. 
Hopelijk is de periode zonder diensten goed te overbruggen met het noodpakket en heb je snel bericht over wanneer we dit verwachten op te lossen! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 31, 2026

Bedankt 

Het noodpakket heb ik geïnstalleerd. Het is alleen jammer dat we ESPN niet kunnen krijgen. Maar ik hoop dat het snel opgelost kan worden 

Groetjes 

• January 31, 2026

Je kan misschien tv kijken via de tv app op je mobiele telefoon/tablet? Of op laptop via http://tv.kpn.com? Of heb je de inloggegevens nog niet gekregen? 

Als je tv kijkt via die manier kan je ESPN misschien wel kijken. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2026

Ik heb helaas geen inloggegevens omdat het contract officieel niet in gegaan is door de storing. 

• February 1, 2026

Ok. Dat is jammer. Ik had wel eens gelezen dat tegenwoordig de inloggegevens voor tv wat eerder kwamen dacht ik. Maar dat zal ik dan wel verkeer begrepen hebben.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • February 1, 2026

Ik heb helaas geen inloggegevens omdat het contract officieel niet in gegaan is door de storing. 

Dan zou KPN dat per omgaande moeten verzorgen. Als je (via de hotspot) in kunt loggen kun je via http://tv.kpn.com  , de app op je telefoon, PC of (smart)tv, in principe alle zenders ontvangen die aan je abonnement gekoppeld zijn, eventueel door te casten naar je tv.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2026

Tja ik heb er contact over gehad met KPN maar was allemaal niet mogelijk volgens hen. Beetje balen nu net Feyenoord-PSV gespeeld wordt 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai, dat is inderdaad erg balen. Het contract gaat automatisch in als je verbinding actief is (wat nu geen optie is) of na 14 dagen automatisch. Als afgelopen dinsdag alles geïnstalleerd is kan dat dus nog wel even duren. 

Hopelijk is het voor die tijd opgelost, maar geen ESPN in de tussentijd is inderdaad niet fijn. 
Ik weet niet of ik hier iets in kan regelen, maar wil je je communityprofiel aanvullen met je adresgegevens en de geboortedatum van de contractant? 
Dan kan ik in elk geval kijken of er updates te vinden zijn en op basis daarvan kijken wat er verder nog mogelijk is. 

Als je hier een seintje geeft wanneer je je profiel hebt aangevuld dan kan ik op onderzoek uit! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2026

Hoi Sanne

Het is aangevuld. 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Super ​@Vosje72! Fijn dat je dit zo snel in kon vullen. 🙂

Ik heb gekeken, het goede nieuws is dat je klantnummer en TV pincode al naar je verstuurd zijn. Ik heb de mails opnieuw gestuurd voor de handigheid, dus daarmee zou je TV Online kunnen gebruiken. 
Het slechte nieuws is dat ESPN niet in je bestelling zit en die kunnen we in de tussentijd ook niet aanzetten gezien de bestelling voor je diensten nog niet afgerond is. Die moet eerst klaar zijn voordat andere zaken besteld kunnen worden, en daar loopt het nu helaas op vast. 

Ik heb gekeken of ik andere opties heb, maar helaas kan ik geen ESPN actief bij jullie krijgen. Excuses daarvoor. 😣 Ik begrijp dat zonder reguliere diensten zitten al geen pretje is, laat staan als je op deze manier ook wedstrijden mist. 

Wel heb ik nog gekeken naar hoe het er nu voor staat met de glasvezelverbinding, maar ik heb ook geen updates kunnen vinden. Ik heb intern nagevraagd of er updates zijn. Zodra ik daar wat van terug hoor laat ik het hier weten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 1, 2026

Bedankt. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 2, 2026

Onverwacht snel is het opgelost 😀. Alles werkt. 
Tevreden over het contact met medewerkers van KPN die echt goed meedachten voor een oplossing. Top!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jaaaa fijn! Ik had al bericht gekregen dat er een zetje is gegeven. Heel fijn dat je ook bevestigt dat het weer werkt. 😄

Geniet van je diensten en maak gerust weer een topic aan als je in de toekomst nog ergens vragen over hebt!