Skip to main content

Kpn Glasvezel te mooi om waar te zijn ?

 

Even een verhaaltje, dan kan iemand mij misschien een knappe uitleg geven.

 

Net als bijna heel Nederland gaan ook wij over op glasvezel. een mooi product wat KPN ons aanbied. Je straat moet een paar keer open maar ach het is zoals het is. Het wordt namelijk sneller en beter.

Verschillende partijen zorgen ervoor dat de kabel uiteindelijk binnen in de meterkast komt.

Top even kastje aansluiten en je kan over.

 

Nou bij mij dus niet want mijn modem staat helemaal aan de andere kant van de huiskamer en de tv die ook internet heeft natuurlijk ook.

Ik denk vervelend dat ze dat niet even bedacht hebben.

Ik contact met KPN. Antwoord dat moet je niet regelen met KPN maar met KPN Netwerk ( huh wat raar want ik neem het product toch af bij hun ? ) Alsof ik naar de kleding winkel ga en een trui heb gekocht met een foutje erin. Dan ga ik terug naar de winkel om daar een nieuwe te halen of het te laten maken. Zou toch raar zin als ze bij de winkel dan zeggen je moet bij de importeur zijn van het merk van de trui………

 

Rare manier van zaken doen want uiteindelijk wordt ik steeds heen en weer gestuurd en neemt KPN netwerk en KPN waar ik mijn product heb afgenomen geen verantwoordelijkheid. Het kan dus wel gedaan worden maar op mijn kosten.

 

Ik snap hier werkelijk helemaal niets van. Blijkbaar kun je dus een product aan bieden die je op de verkeerde plek laat installeren. Dan wijs je naar de gene die hem installeert die wijst weer terug en dan moet de klant betalen om het aan te passen.

 

Zijn er mensen die mij wel een knappe uitleg kunnen geven hierover? het liefst schriftelijk want ik ben al zoveel tijd kwijt aan iets wat kan omschrijft als zo gedaan.

 

Overigens ook nog meerdere malen een medewerker aan de lijn gehad die letterlijk gewoon zegt dat de kosten voor mij zijn en dat ik naar een ander mag overstappen al zou ik dat willen. ( ook lekker makkelijk of niet )

Meerdere malen wordt er gewezen naar de netwerk beheerder maar ik neem toch een nieuw product bij KPN af. daar heb ik toch de afspraken en producten mee.

 

Kortom ik heb bijna alle producten bij de KPN ,ben al jaren klant met het hele gezin op alle afdelingen en bedrijven die de naam KPN voeren. ( want blijkbaar zijn dat allemaal aparte bedrijven)

 

Moet ik nu mijn verlies pakken en iets extra betalen terwijl ik de laatste ben die er wat aan kan doen dat de aansluiting verkeerd geplaatst is?

 

Graag schriftelijk wat opheldering.

@Marcel Swerissen KPN kan toch geen aansluitpunt aan andere kant plaatsen als de hoofkabel voor de hele straat op deze kant loopt. Je kan via mijnaansluiting.nl de aansluitingspunt laten verleggen, kosten is voor jou (500,-€) of via een KPN monteur laten verleggen, kosten ook voor jou (100,-€). Je kan ook gewoon binnen je woning een ethernet kabel leggen, kosten ook voor jou (5,-€)


Tja... met alle respect... het is uw huis. De kabels in huis zijn ook uw verantwoordelijk. De meterkast is gewoon de normale plek om de kabel daar binnen te laten komen. Alles komt daar normaal gesproken binnen. Gas, water, stroom. De waterleiding van meterkast naar keuken is toch ook niet door Oasen of Vitens gelegd?

U maakt een vergelijking met een trui met een foutje. Er is hier helemaal geen sprake van een foutje. De meterkast is gewoon de normale plek. Hier vandaan lopen bij de meeste huizen ook leidingen naar boven. Naar eerste verdieping en naar zolder. Dan is het helemaal niet praktisch als glasvezel elders in huis binnen komt.

Maar toch wil KPN met een beetje overleg vaak nog wel een heel eind meedenken. Heeft u een kruipruimte? Dan kan een KPN monteur misschien wel een kabel door de kruipruimte leggen.

Of als u het abonnement om laat zetten naar de nieuwste abonnementsvorm krijgt u een tv ontvanger met WiFi ondersteuning. Is dat wat?


Als het goed is @Marcel Swerissen is er bij jou ooit eens een schouwer geweest om de beste plek voor het glasvezelpunt te bepalen en heeft op die plek een soort sjabloon geplakt, zie voorbeeld waar de aansluiting moet komen:

 


Ik krijg wel eens de indruk dat schouwers ook gewoon zonder afspraak vooraf langs de deur gaan. Als je niet thuis bent: jammer joh…

En vaak zat bepaald de schouwer denk ik gewoon zelf waar glasvezel binnenkomt. Legio mensen komen er pas veel later, pas op het moment dat glasvezel opgeleverd word, achter dat er dan ook nog een kabel naar de tv moet.


Niks meer aan toe te voegen, KPN Netwerk bepaald in samenspraak met de eigenaar/bewoner waar het aansluitpunt wordt geplaatst en werkt dit gebruiksklaar af. Daarna komt de provider waar je een abonnement hebt afgesloten, kpn in jou geval, maar zou ook een van de vele andere providers kunnen zijn. Deze verzorgt de daadwerkelijke aansluiting, vaak met materialen die je van de provider te leen krijgt. Wil je het modem op een ander plaats hebben zul ja dat zelf moeten regelen en in de meeste gevallen ook zelf moeten betalen. 

Zo is het hier ook gegaan, modem in de meterkast en het verbinden met de div. apparatuur zelf geregeld en/of uitgevoerd. Hiervoor zijn diverse materialen en/of systemen te koop.


Ik vind het gewoon bijzonder dat de oude aansluiting op een andere plek zat en dat ze de nieuwe op een compleet andere plek neerhangen. 
en dan niet vermelden dat het niet meer werkbaar is in de nieuwe situatie 

ja dat kan wel maar dan kost t geld. 
 


Makkelijker gaan denken,... 

Trek een netwerkkabel vanuit de meterkast bij je aansluitpunt onder de vloer door (mits dit kan) naar je huidige tv hoek.

Boor een klein gaatje langs de muur/door de vloer. Trek die kabel erdoor en monteer deze  bij je tv af in een netwerkaansluitdoos. Vanaf hier kun je dan gewoon weer alles aansluiten. In de MK sluit je de kabel aan op je glasvezel punt.

Weinig kosten, en met wat handige hulp zo geregeld.

 


Ik vind het gewoon bijzonder dat de oude aansluiting op een andere plek zat en dat ze de nieuwe op een compleet andere plek neerhangen. 
en dan niet vermelden dat het niet meer werkbaar is in de nieuwe situatie 

ja dat kan wel maar dan kost t geld. 
 

Dan is er in communicatie toch iets flink misgegaan. KPN Netwerk is, mits het technisch uitvoerbaar is, best bereid om in overleg met de bewoner het glasvezel aansluitpunt te plaatsen op of nabij het bestaande punt.


Ik vind het gewoon bijzonder dat de oude aansluiting op een andere plek zat en dat ze de nieuwe op een compleet andere plek neerhangen. 
en dan niet vermelden dat het niet meer werkbaar is in de nieuwe situatie 

ja dat kan wel maar dan kost t geld. 
 

Dan is er in communicatie toch iets flink misgegaan. KPN Netwerk is, mits het technisch uitvoerbaar is, best bereid om in overleg met de bewoner het glasvezel aansluitpunt te plaatsen op of nabij het bestaande punt.

Daarom komt er c.q. behoort er een schouwer van KPN of namens KPN aan de deur te komen om de beste installatieplaats door te nemen.

 


Makkelijker gaan denken,... 

Trek een netwerkkabel vanuit de meterkast bij je aansluitpunt onder de vloer door (mits dit kan) naar je huidige tv hoek.

Als dat niet kan, dan had glasvezel ook nooit aan de andere kan bij de tv kunnen komen.


Reageer