Skip to main content

Geacht Forum,

Sinds enige tijd ben ik zeer tevreden met mijn kpn aansluiting maar helaas geen glasvezel.

Nu gaat delta fiber onderzoeken of er belangstelling bestaat voor glasvezel in Maarn en omgeving.

Je bent dan wel verplicht je aan te melden bij een provider. Dat zijn meen ik 4 of 5 providers.

Maar helaas geen kpn.

Mijn vraag: In hoeverre is de verwachting  dat er glasvezel van kpn komt in dit geval Maarsbergen?

Ik zou het zonde vinden om nu mijn abonnement te moeten opzeggen voor een glasvezelverbinding.

Met vriendelijke groet

RK

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Dat weet niemand. Maar die kans is niet zo groot. Als het netwerk van delta fiber er 1maal ligt, dan is de kans dat KPN er een 2de eigen netwerk naast legt nagenoeg nul.

KPN zou over het netwerk van delta fiber kunnen gaan leveren. Maar verwacht daar maar niet te veel van op korte termijn.

Of delta fiber over kunnen nemen op termijn. Maar delta fiber is denk ik dermate groot dat da ook zomaar niet zal gebeuren...


Solcon levert bij dit soort initiatieven vaak wel en Solcon is tegenwoordig van KPN. Dat betekent overigens niet dat je via Solcon hetzelfde aanbod krijgt als bij KPN zelf. Of dat in de toekomst verandert à la Telfort of XS4All is nog niet bekend. 


@Henk2304 Solcon was inderdaad in het verleden wel vaak een mogelijke provider bij projecten van Delta (ook bekend als CIF / EQT / Glasvezel Buitenaf). Maar sinds een tijdje doen ze daar niet meer  mee bij nieuwe campagnes.

Dus ook niet in Maarsbergen.

 

@Rolv Inderdaad is de kans dat je KPN kan kiezen in de nabije toekomst via dit netwerk klein tot zeer klein. KPN kan geen overeenkomst bereiken met genoemde partij (welke naam ze ook gebruiken) en dat speelt al lang.