Skip to main content

Hallo,

Wij zijn twee weken geleden verhuisd naar Grou en hebben vroegtijdig bij KPN dit aangegeven, hiervoor zou nog een glasvezel aansluiting in ons huis moeten worden geplaatst.

Hier is een monteur voor langsgekomen op Maandag 18 maart, deze monteur van glaspoort is geweest maar kwam terplekke er achter dat het om een na-aansluiting ging en hier niet een goed tijdsvak voor was ingepland, deze monteur is de woensdag er op nogmaals langsgekomen om dit te realiseren (20 Maart), dit is gelukt.

Echter, na dat dit werk voltooid was, werd aangegeven dat onze verbinding nog “Ingepatched” moest worden, prima, dat kon 24-48 uur duren, maar zou dan nog voor het weekend een werkende verbinding hebben.

Vrijdag ochtend 22 maart nog steeds geen werkende verbinding (Alarm lampje blijft rood knipperen), dus weer achter KPN aan gebeld, en die gingen er werk van maken en er is een ander glasvezelkastje geprobeerd etc door de KPN monteur, maar dat hielp niks en waarschijnlijk zat er ergens een breuk de glasvezel kabel, tussen ons huis en het distributiepunt (DP), of tussen het DP en de hoofdaansluiting in Grou, uiteraard ook glaspoort gebeld en die wisten ook niet precies wat er aan de hand was, een monteur is toen laat in de middag nog langs gekomen om alles door te meten, maar konden niet gelijk zien wat er aan de hand was, we zijn inmiddels een week verder.

Na het paasweekend stond Glaspoort weer voor de deur om verder te onderzoeken wat er precies fout gaat, en blijkt dat er een breuk zit tussen het DP en de hoofdverbinding in Grou, en dat hier weer een ander partij voor moet komen om verder te onderzoeken waar deze breuk zit, en zitten wij al 2 week zonder een werkende internetverbinding.

KPN heeft als tussenoplossing een Alcatel mifi router opgestuurd met 100gb data, maar dat was een refurbished model met een niet werkende micro USB kabel, dit is verder ook geen oplossing voor twee mensen die thuis werken.

Onze ervaring is dus lichtelijk gezegd heel slecht, tussen KPN, Glaspoort en de onderaanemers van glaspoort (Current connect?) loopt alles heel stroef en weten wij niet wanneer dit opgelost word.

Wij zitten inmiddels sinds 22 maart zonder internet, wifi etc in ons nieuwe huis en zijn deze week weer aan het werk (Gelukkig heb ik een databundel met oneindig data, maar is niet een werkelijke oplossing).

Glaspoort is zacht gezegd een vreselijk bedrijf waar de planningsdesk van weinig af weet en simpelweg een monteur naar je deur stuurt omdat ze denken dat je aangesloten moet worden.

Mijn vraag is dus of andere een soortgelijke ervaring hebben gehad, en wat een verwachte tijd van resolutie is in deze situatie.

Overstappen naar een andere provider is altijd een optie, maar ben zeer tevreden met de apparatuur van KPN en zou dus graag bij KPN willen blijven.

Nog steeds een rood alarm licht branden op de glasvezel verbinding, contact gehad met KPN, Glaspoort en z’n onderaannemers, maar niemand weet wanneer iets opgelost gaat worden, wij zijn geneigd om over te stappen naar een andere provider die het wel goed voor elkaar heeft..


Hallo @Ericvdmaas ,

Wel jammer dat het begin zo slecht verloopt. Als je met z’n tweeën thuis werkt dan weet ik uit ervaring hoe storend een niet-werkende of slechte verbinding is.

Het is natuurlijk van de gekke dat ik dit op het KPN forum zeg, maar: Je zou kunnen overwegen om tijdelijk naar Ziggo over te stappen en als KPN zijn zaakjes voor elkaar heeft, waneer er een goede aanbieding is, terug te komen.


Hallo @Ericvdmaas ,

Wel jammer dat het begin zo slecht verloopt. Als je met z’n tweeën thuis werkt dan weet ik uit ervaring hoe storend een niet-werkende of slechte verbinding is.

Het is natuurlijk van de gekke dat ik dit op het KPN forum zeg, maar: Je zou kunnen overwegen om tijdelijk naar Ziggo over te stappen en als KPN zijn zaakjes voor elkaar heeft, waneer er een goede aanbieding is, terug te komen.

Hey, zojuist met KPN een fatsoenlijke tussenoplossing gekregen (Dit moest wel vanuit mij komen), ze sluiten ons adres tijdelijk terug aan op het koper netwerk (Kosteloos), naast het glasvezel abonnement, tot de glasvezel storing is opgelost, hier blijf ik uiteraard ook achteraan gaan, maar voor nu heb ik (binnenkort, hopelijk) een werkende 100 Mbit verbinding. Uiteraard niet een top snelheid, maar het is beter als niks.


Kijk, dat is wel het voordeel dat je nog de koperlijn hebt. Hopelijk wordt het nu ook snel gefixt met het glas.


Reageer