Skip to main content
Antwoord

Glasvezel werkt niet na overstap vanuit Ziggo

• August 16, 2025
  • 8 reacties
  • 175 keer bekeken

Ongelooflijk, altijd lid geweest van ziggo, toch overgehaald om naar kpn glasvezel te gaan, gelijk al problemen. Alles netjes aangesloten zoals het moet ( op zaterdag als je tijd hebt hiervoor). Gelijk storing glasvezelkast (rood alarm) gelijk gebeld, zegt tie je glasvezel is nog niet geactiveerd (aansluitdatum heb ik aangehouden). Maar ik maak een ticket dan wordt je maandag geholpen (??). 24 uurs service maak blijkbaar niet in weekend ( wel telefonisch met iemand die er geen reet van snapt uiteraard). Hij zei ook dan sluit je gewoon ziggo weer effe aan (koekoek).

ben echt pissed en denk dat ik alles weer gaat verwijderen en terug stuur….

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Providermissert. Welkom op de KPN Community en ook zeker welkom bij KPN met je internet (en tv). Heel begrijpelijk dat je er flink van baalt wanneer na het aansluiten er een rood lampje begint te branden. Dan gaat er iets nog niet goed. 

Je bent door andere leden al van bruikbare informatie voorzien wat betreft het aansluitproces en de overstap. Hopelijk heb je gekozen voor de overstapservice en doen je Ziggo diensten het op dit moment nog. Verder geeft ​@Henk2304 iets belangrijks aan en dat is het SMS’je op de gecommuniceerde aansluitdag. Vanaf dat moment weet je dat je kunt aansluiten. Als die niet is geweest, dan heeft aansluiten nog niet zoveel zin. 

Als die aansluitdag eenmaal voorbij is en het SMS’je is uitgebleven, dan is het wel zaak om contact met ons op te nemen. Dat heb je ook gedaan begrijp ik. Over het algemeen is het dan zo dat een installatiemonteur aangestuurd moet worden en die kan dan de activatie van de glasvezellijn verzorgen. Als er nu nog steeds geen monteur is ingepland, raad ik je aan weer contact te zoeken zodat dat alsnog in orde gemaakt kan worden. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Hopelijk kunnen we dit snel achter ons laten en kun je verder ongestoord genieten van een stabiele glasvezelverbinding!

8 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 16, 2025

Beste ​@Kpnmissert als je van de overstapservice gebruik hebt gemaakt, heb je inderdaad nog verbinding met Ziggo als klant van Ziggo.

Op het moment dat de KPN-lijn actief is krijgt Ziggo een seintje en word je bij Ziggo afgesloten.

Dus als het goed is heb je nog gewoon alle diensten bij Ziggo.

Let s.v.p. wel op je taalgebruik en je toon van schrijven, verder welkom bij KPN en het forum, dat is van klanten voor klanten en geen helpdesk van KPN.

JanD, bedankt voor de terugkoppeling.

de toon was idd geschreven tijdens de irritatie na telefoongesprek. Ben wel echt teleurgesteld, dit is wat ik in alle voorgesprekken heb willen voorkomen….

• August 16, 2025

​@Providermissert je krijgt als het goed is bericht zodra je aansluiting geactiveerd is (SMS, MijnKPN, e-mail of een combinatie daarvan). Zeker als jouw glasvezelaansluiting nog nooit (of lang niet meer) gebruikt is kan dat even duren. Tot zolang hoort bij de overstapservice je oude aansluiting van Ziggo gewoon te blijven werken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • August 18, 2025

Hoi ​@Providermissert. Welkom op de KPN Community en ook zeker welkom bij KPN met je internet (en tv). Heel begrijpelijk dat je er flink van baalt wanneer na het aansluiten er een rood lampje begint te branden. Dan gaat er iets nog niet goed. 

Je bent door andere leden al van bruikbare informatie voorzien wat betreft het aansluitproces en de overstap. Hopelijk heb je gekozen voor de overstapservice en doen je Ziggo diensten het op dit moment nog. Verder geeft ​@Henk2304 iets belangrijks aan en dat is het SMS’je op de gecommuniceerde aansluitdag. Vanaf dat moment weet je dat je kunt aansluiten. Als die niet is geweest, dan heeft aansluiten nog niet zoveel zin. 

Als die aansluitdag eenmaal voorbij is en het SMS’je is uitgebleven, dan is het wel zaak om contact met ons op te nemen. Dat heb je ook gedaan begrijp ik. Over het algemeen is het dan zo dat een installatiemonteur aangestuurd moet worden en die kan dan de activatie van de glasvezellijn verzorgen. Als er nu nog steeds geen monteur is ingepland, raad ik je aan weer contact te zoeken zodat dat alsnog in orde gemaakt kan worden. Dat kan via een terugbelafspraak op een moment dat het jou het beste uitkomt!

Hopelijk kunnen we dit snel achter ons laten en kun je verder ongestoord genieten van een stabiele glasvezelverbinding!

Beste Arjan, 

hier even een update. Internet via KPN werkt nu prima, zo ook de televisie. Echter ben ik nu lid van 2 providers omdat ze Ziggo (gratis overstap service van KPN) niet opgezegd hebben. Dit heb ik nu uiteindelijk zelf maar gedaan. Ik heb overigens wel een paar keer gebeld of dit gebeurt was in die periode, maar ze verzekerde mij ervan dat het opgezegd was. Gevolg is nu dat ik met dubbele rekeningen zit. Hier ben ik altijd bang voor geweest, omdat ik dit echter wel weer verwacht had.  Ik wacht even hoe dit ontwikkeld en of ik mijn geld terug krijg, zo niet dan heeft KPN zich niet aan het contract gehouden en ben ik van plan om dit alsnog op te zeggen. KPN is moeilijk bereikbaar, het start met een wachttijd van nog geen 2 minuten, maar daarna hang je dus gewoon een kwartier aan de lijn. Als je dan iemand spreekt, krijg je niet de hulp die je verwacht.

Eerlijk gezegd heb ik nu spijt dat ik deze overstap op dit moment gemaakt heb. Maar ben benieuwd naar de ontwikkeling.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • October 7, 2025

Ik raad u aan om een klacht in te dienen via dit formulier. U komt dan bij de juiste afdeling terecht en de ervaring is dat het dan correct wordt opgelost. U kunt dan de factuur van Ziggo meteen bijsluiten.

Joep1965 bedankt voor de terugkoppeling….

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hey ​@Providermissert. Mooi dat je glasvezellijn goed werkt en je werkende diensten hebt. Maar dubbel betalen voor én je nieuwe én oude provider is niet de bedoeling. ​@Joep1965 geeft je gelukkig gelijk het juiste advies en de klachtenafdeling kan er dan even rustig naar kijken. Ze nemen snel contact met je op. 

Laat maar weten wat daarvan de uitkomst is geworden.Â