Skip to main content
Vraag

Glasvezel werkt niet, rood lampje bij alarm

  • June 24, 2026
  • 6 reacties
  • 43 keer bekeken

Beste KPN

Mijn internetsnelheid was traag, waaronder ik het kpn glasvezelkastje (ONT/NTU) kortstondig stroomloos heb gemaakt om te resetten. Sinds dr stroom er weer op staat, werkt de internetverbinding helemaal niet meer.

Op het KPN glasvezelkastje brandt het power lampje nu groen maar het alarm lampje brandt constant rood. Er is dus geen lichtsignaal meer. 
Mijn eigen router (fritzbox 7590AX) krijgt hierdoor geen signaal meer binnen. Een herstart van de apparatuur lost het probleem niet op. 
 

(Belangrijk opmerking) ik ben doof. Telefonisch contact is voor mij daarom niet mogelijk. Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om via deze weg (chat/bericht) contact met mij te houden en een monteur in te plannen om het glasvezelkastje te controleren of te vervangen 

 

Ik hoor graag hoe snel er een monteur kan langskomen, alvast bedankt voor de hulp

mvg

vincent

6 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Bij storing telefonisch contact opnemen. Via de community kan geen storingsmonteur worden ingepland. 

Tel. 0800-0402. (Heel even je vinger op het nummer houden om te bellen)


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

Beste PeterG

zo’n kort en kil antwoord helpt mij helaas niet. 
zoals ik in mijn bericht al schreef, ben ik doof. Telefonisch contact opnemen met 0800-0402 is voor mij dus geen optie. Ik vraag daarom vriendelijk of een officiële KPN-moderator dit topic wil overnemen om een monteur voor mij te regelen via tekst

 

mvg

vincent


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 24, 2026

Oh, sorry. Had alleen de eerste alinea gelezen. 

Als je doof bent kun je KPN Teletolk gebruiken. Dit is een gratis dienst.

Teletolk is 24/7.

Storing melden ook.


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 24, 2026

Geen probleem. Kan gebeuren! Fijn dat je het zegt. Ik ga inderdaad morgenochtend direct KPN teletolk gebruiken om de storingsdienst te bereiken. Bedankt voor de tip en nog een goede nacht

mvg

vincent


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 25, 2026

Ik krijg antwoord van teletolk 

 

Goedemorgen je spreekt met Anne van KPN teletolk, waarmee kan ik je helpen?


Het telefoonnummer waarnaar gebeld wordt, wordt niet opgenomen.


Ik ga het nogmaals voor u proberen


Ik krijg geen verbinding met het opgegeven telefoonnummer


Misschien dat u het op een later tijdstip nogmaals kan proberen?


Het spijt mij dat ik niet kan bellen voor ux

Fijne dag

 

Tolk gaf het toe dat tolk niet met 0800-0402 kunnen contact opnemen. 
 

en nu?

mvg

 

 


TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • June 25, 2026

@Bakiezone De openingstijden van de KPN klantenservice zijn op werkdagen 8:00-18:00, op zaterdag van 8:00-17:00. Voor technische storing kan je 24/7 maar waarschijnlijk niet met teletolk.