Skip to main content

Ik woon in een VvE met 99 appartementen en in maart van vorig jaar is er glasvezel aangesloten in ons gebouw. Of in ieder geval; de meeste appartementen hebben een glasvezel gemonteerd gekregen in de meterkast, incl. montage van de FTU. Deze is een week later bij drie appartementen geactiveerd met een NTU (en dat is helaas bij mij niet het geval, waardoor ik nog steeds op VDSL zit).

 

Ik heb hierover inmiddels zo'n 10x contact over gehad met KPN Service Plus, maar zij kunnen mij niet echt verder helpen. Ze kunnen mij niet overzetten op glas omdat mijn verbinding nog niet gereed gemeld is door de aannemer (Volkers Wessels), de monteurs van Volkers Wessels heb ik hierover vervolgens gesproken en zij geven aan dat alles gereed gemeld is bij KPN Netwerk. Ze zijn bij me langs gewest en doorgemeten, meetresultaten waren goed en telefonisch gaf medewerker op kantoor ook aan dat alles gereed gemeld was. Dit was in in april (driekwart jaar geleden inmiddels...).

 

Enigste optie die de medewerker van KPN nog wist te bedenken is overstappen naar een andere provider en daarna terugkomen naar KPN. Nieuwe klanten zouden "automatisch" op glas komen omdat koper uitgefaseerd wordt. Een wat vreemd advies leek me…

 

 

Inmiddels 10 maanden verder en ik wordt hier moedeloos van. Ik loop gewoon volledig vast en KPN Netwerk verwijst naar VolkersWessels en Volkers Wessels verwijst naar KPN Netwerk. Vervolgens probeert KPN (Service Plus) voortgang te krijgen maar de medewerker daar komt er niet uit.

 

Kan KPN mij niet rechtstreeks helpen aan een gereedmelding zodat het proces gewoon afgerond kan worden en ik gebruik kan gaan maken van de glasvezel?

 

Ik heb mijn adresgegevens in mijn profiel gezet.

Hallo @AgnesMom, als ik de adresgegevens in onze administratie bekijk, zie ik dat de status nog altijd is dat jij binnenkort glasvezel krijgt. Uit jouw verhaal is echter duidelijk geworden dat de aanleg reeds gedaan is. 
Ik ga dit laten uitzoeken voor jou, wat nu de exacte status is en hoe jij straks ook gebruik kunt maken van de glasaansluiting. 


Dat zou heel fijn zijn na al die tijd.


Hoi Jeroen, ik heb net gekeken bij kpnnetwerk en daar staat dat we binnenkort glasvezel krijgen. Ik hoop dat het klopt.

Dank je wel👍


@Ward_  ben jij in staat iets te betekenen hier? Jij hebt mij een paar maanden geleden enorm geholpen met hetzelfde issue. Dit gaat over mijn onderburen.


Vandaag weer gekeken en nu staat er weer standaard!!


@Ward, Jeroen kon niets voor ons betekenen. Zou jij iets voor ons kunnen doen. Dat heb je ook voor onze boven buurman gedaan. Wij hebben hetzelfde probleem als hij. KPNnetwerk bellen heb ik al zo vaak geprobeerd die sturen me van het kastje naar de muur. Of ze zeggen dat het een administratieve fout is waar ze aan werken??

met vriendelijke groet Agnes Mom


Hallo @AgnesMom, jouw situatie staat nog uit binnen de organisatie. Ik snap dat je graag rap antwoord wil, maar op dit moment wordt er nog naar gekeken.