Skip to main content

Ik ben ten einde raad en loop tegen een muur van bureaucratie aan!

ik zou bij kpn een snelheidsverhoging krijgen op mijn glasvezel verbinding, dit zou met een half uur werken! Helaas thuisgekomen had ik een mail in mijn inbox dat er een monteur moest komen. Okay prima dacht ik. Week later een vriendelijke monteur die het glasvezel kastje verving voor een xpon (nokia). Tijdens activeren ging er iets mis dus ik had geen internet meer! Maar met een uurtje of 4 zou allee weer moeten werken. Nu 3 weken later en 15 telefoontjes verder nog steeds geen internet en erger nog , ik krijg ook geen uitzicht wanneer wel! De medewerkers van kpn zeggen dat kpn netwerk de wijkkast moeten aanpassen! Maar die zijn onbereikbaar. Zelf twijfel ik trouwens daaraan want de verbinding was perfect voordat het glasvezelkastjes werd vervangen! Zelf denk ik dat iemand gewoon even serieus naar die activatie moet kijken. Maar wat moet ik nu doen? Ik denk aan overstap naar ziggo , maar liever heb ik dat niet , maar uitzichtloos wachten zonder tv en internet kan ik ook niet! Wat kan ik nog doen? Behalve kpn bellen en alles weer opnieuw uitleggen en te horen krijgen dat kpn netwerk wel een keertje contact opneemt! Want dat bedrijf is echt vreselijk!! Helllllppppp

Hoi @Josio, ik kan mij goed voorstellen dat je het einde zoek bent op dit moment. Je zit al mooi een tijdje zonder diensten. Niet zoals het zou moeten. Absoluut geen fijne situatie zo. 

Nu zie ik dat het uitstaat bij de juiste partij. Dit wordt ook in de gaten gehouden door mijn collega's. Het is nog even wachten op reactie vanuit de oplospartij. Hopelijk komt er deze week meer duidelijkheid. 

Mocht je halverwege de week nog niets gehoord hebben, laat het dan even weten, dan ga ik weer navraag doen. 


Hey bart , bedankt voor je reactie! Maar als je met se juiste partij ‘ kpn netwerk” bedoelt heb ik er weinig vertrouwen in! Ze zouden me al 3 keer terugbellen en zelf zijn ze onbereikbaar, als je belt krijg je bandje en de verbinding wordt verbroken! Mailen krijg ik ook geen reactie op , en online alleen maar slechte berichten! Ik begrijp niet dat kpn niet even kan bellen met die gasten wanneer het op de planning staat! Hoe moeilijk kan dat zijn! Er is toch wel enige vorm van communicatie mogelijk!


Ik snap het volledig. Hoort ook absoluut niet zo te verlopen. Maar collega's van mij houden de situatie in de gaten en schakelen met de betreffende partijen.


Helaas bart ! Het is halverwege de week en nog steeds geen internet! Ik ben intussen mijn geduld verloren , ik word al bijna een maand aan het lijntje gehouden, elke keer als ik iemand spreek hoor ik, morgen gaan we er naar kijken!! Dan denk ik wat kan er morgen wat vandaag niet kan! En er is gewoon al een maand door helemaal niemand naar gekeken ! Of alleen gekeken misschien! Mijn gezin en ik hebben besloten dat als er vandaag geen actie is ondernomen dat we alles opzeggen en tegen wil in een ziggo abb af sluiten!


Goed dat je even weer in de lucht komt. Ik begrijp ook volkomen dat je geduld op begint te raken. Hoe graag ik ook wil. Ik heb nog geen update voor je. Ik heb nu wel weer navraag gedaan bij mijn collega's naar de status. Ik hoop dat er snel meer duidelijkheid komt.


Je hebt nu een Nokia XGS-Pon, welke had je daarvoor dan? 


Gisteren zou wederom worden teruggebeld door kpn om me te vertellen hoe lang alles nog zou duren en of er een oplossing gaat komen! En weer ben ik niet gebeld! 


Gisteren zou wederom worden teruggebeld door kpn om me te vertellen hoe lang alles nog zou duren en of er een oplossing gaat komen! En weer ben ik niet gebeld! 

Welke snelheid had je en welke snelheid ga je krijgen?

En welke NT had je voor de Nokia? 


Ik had 100 mb en zou naar 1 gb gaan!

 

welk kastje ik eerst had geen idee! Maar het was een los kastje , die ik ni heb zit er aan vast


Is die Nokia wel geschikt voor AON-GPON? Of heb je al XGS-PON? 


Ik had gpon dus wellicht gaat het daar mis


@Josio Als jij PON verbinding hebt zou in theorie deze ONT moeten werken. Als je een AON verbinding hebt gaat deze niet werken. Je kan mij evt prive Postcode en huisnummer sturen, kan ik eens kijken of je wel de goede ONT hebt.


@Josio branden alle lampjes wel?

 


Hey bram connect knippert en het data lampje brand! En power brand


Oké. Zou je alle bekabelde apparaten willen afkoppelen en alleen de rode kabel die uit de ONT komt in de rode WAN poort willen doen? Heb je dan wel verbinding?


Gedaan! Nee nog steeds geen verbinding


Nee balen. Zoals ik het begrijp moet het serienummer van de ONT nog goed geactiveerd worden. Mijn collega's houden het in de gaten en gaan nog contact met je opnemen. Hoor graag als dat is geweest. Ik hoop nog voor het weekend, maar anders in de loop van volgende week verwacht ik. 


Monteur geweest! Deze kon het zelf niet oplossen , maar gelukkig heeft een hoog geplaatste medewerker van kpn dit forum gelezen en deze man wist in een uur het internet het op te krijgen! Er moest gewoon even een it collega naar kijken! Hetnis dus opgelost! Ik voel me wel enorm aan het lijntje gehouden door kpn ! Want er is al die weken niets gebeurd en iedereen wees naar elkaar! Hier ligt een verbetering voor kpn! Moet wel zeggen dat kpn altijd bereikbaar is geweest en de monteurs heel vriendelijk zijn geweest! Jammer dat hun ook tegen een bureaucratische muur aanliepen. Als er op dag 1 meteen even een it collega naar keek was dit alles niet nodig geweest! Maar er wordt gewerkt met protocollen die voorschrijven dat ee eerst aan aantal weken over heen moet gaan voor er een escalatie komt! Nou ik ben iig gered!


Ik begrijp de situatie volledig. Wel heel fijn dat het is opgelost. Al had dat heel veel eerder moeten gebeuren. Helemaal mee eens. Neem het dan ook mee. 

In ieder geval mocht je nog weer vragen krijgen, laat het dan vooral weten. 


Wij lopen op dit moment tegen hetzelfde probleem aan,
De glasvezelverbinding is afgelopen donderdag opgeleverd. en zou volgens de monteur een paar uur later moeten werken. Gisteren 2 keer gebeld en geen bevredigend antwoord gekregen.
Echter, het is nu zaterdag en nog njente verbinding. Maar zoals ik hierboven lees kan het nog weken duren om het voor elkaar te krijgen.
Dan ook maar es denken aan een overstap.


Net weer gebeld, en wat blijkt: Serienummer is verkeerd overgenomen door de activatieteam.
5 minuten later glasvezel actief.
Nu hopen dat het zo blijft. VDSL blijft als back-up doordraaien.


Net weer gebeld, en wat blijkt: Serienummer is verkeerd overgenomen door de activatieteam.
5 minuten later glasvezel actief.
Nu hopen dat het zo blijft. VDSL blijft als back-up doordraaien.

meestal stop dsl met werken zodra glas actief komt ... ben blij dat het nu werkt


idd, maar de snelheid is nog niet op de gewenste hoogte.
DSL hou ik tot volgende week vrijdag


idd, maar de snelheid is nog niet op de gewenste hoogte.
DSL hou ik tot volgende week vrijdag

heb je dat zo af kunnen spreken dat is dat natuurlijk zo

maar automatisch gezien houd dsl op en dan maakt de snelheid niet uit zodra het modem online komt wordt er een stop signaal gestuurd betreffende de dsl verbindig

 

of zeg ik iets wat niet correct is

@Ik_Combineer 


Volgens mij is KPN weer van het per direct stop zetten gestopt. Enkele maanden geleden was het na 1 seconde contact op glasvezel echt niet meer mogelijk om terug te gaan maar nu weer wel. Maar volgens mij stopt het wel alsnog na enkele uren. In onze systemen staat er een order voor een nieuwe verbinding gelinkt aan de opheffing van de oude verbinding.