Skip to main content

Mijn glasvezelaansluiting van xs4all is al sinds 5 april defect.

Dit akkefietje betrof 8 of 16 aansluitingen afhankelijk met wie je spreekt.

Voor mij was dit het tweede akkefietje, voor mijn buren het vierde.

In alle gevallen kwam er ergens wel het woord ‘kruising’ voor.

Mijn buren hadden na 1 week al weer verbinding.

Ik moest wachten op werk in week 19, wat dus duidelijk niet geholpen heeft.

Daarna 1 keer contact gehad met iemand van kpn netwerk maar die kunnen niks want kruisingen vallen onder garantiewerk voor de aannemer.

 

Ik vermoed dus dat het niemand bij xs4all/kpn boeit dat het zo lang duurt, en dat de aannemer (Volker Wessels) meer verdient met nieuwe dingen in de grond stoppen dan met garantie werk.

 

Dus, stel dit gaat ooit weer werken, kan ik als prive persoon op een thuis adres SLA-N krijgen, en hoeveel gaat zoiets extra kosten t.o.v. een equialent SLA-B abonnement?

Hoi @fk42 

Welkom op het forum van KPN.

Het beste kun je hierover telefonisch contact opnemen, met de klantenservice van XS4All zelf.
Een medewerker van XS4All kan jouw hiermee het beste helpen, en zorg dragen dat zaken zo spoedig mogelijk voor je worden opgelost.

Ook kun je dan alles vragen over de abonnementen.

XS4All klantenservice: 020 398 76 66

Bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 10:00 tot 17:00 uur

 


Ik heb hier gepost in de hoop dat de boel publiek maken iets helpt.

Dat nummer heb ik de afgelopen maanden al wel een paar keer gebeld.

Voor zover ik kan nagaan is de helpdesk voornamelijk goed in het inschieten van tickets en is er niemand die verantwoordelijk is voor het oplossen van problemen.

De meer ervaren helpdesk medewerkers weten soms wat verder door te bellen binnen de KPN bureaucratie, maar behalve dat dan duidelijk wordt dat het balletje bij een aannemer ligt gebeurt er niks.


Hoi @fk42 

Vervelend allemaal, en ik begrijp vanuit jouw optiek om die publiekelijk bekend te maken.
En daar is het forum een mooi medium voor.

Volker Wessels wordt aangestuurd door Netwerkbeheerder KPN, de opdrachtgever voor verschillende werkzaamheden (aanleg, onderhoud en storingen) aan het glasvezelnetwerk van KPN.
Het is daarom ook raadzaam om ook contact op te nemen met Netwerkbeheerder KPN, via het volgende telefoonnummer: 088 - 0063744
Bereikbaar op werkdagen tussen 8:30 en 17:00 uur

Je kunt ook een klacht indienen: Klachtenformulier Netwerkbeheerder KPN

Netwerkbeheerder KPN zou dan in contact moeten treden met Volker Wessels, omtrent het repareren van jouw glasvezelaansluiting.
Een klacht indienen werkt hierin vaak het snelst!

KPN de provider, kan hierin niet zoveel betekenen.

 


Ok, dan zal ik daar ook een klacht indienen.

Ik begrijp echter niet waarom dit niet goed zou gaan via mijn provider (xs4all in mijn geval).

Dit zouden hier toch achter aan moeten zitten?


Welkom op de community @fk42, dat is inderdaad een lange periode voor een storing! Het beste wat je in zo'n geval kunt doen heb je al gedaan, de klantenservice bellen. Bij een storing is dat de snelste weg. 

Dat het al ruim een maand duurt doet vermoeden dat het een complexe storing is, maar dat is voor mij speculeren. Het is in behandeling begrijp ik, naar aanleiding daarvan zal het opgelost worden. Als je ook een KPN mobiel nummer hebt zal daar via het XS4ALL nummer ook data aan kunnen worden toegevoegd, zodat je daarmee wel meer data. Al hoop ik dat dat al gedaan is als je het zo lang hebt.


Yep, ik heb zo’n mobiel noodpakket.

En gelukkig werkt het bijgeleverde simmetje ook in een oude motorola smartphone die ik in mijn FritzBox kan prikken zodat computers zonder wifi ook het internet op kunnen.

 

En voor zover ik kan nagaan is het geen complexe storing. De lokale centrale is slecht gedocumenteerd aangelegd en elke keer dat er ‘werk’ verricht wordt ontstaan er weer nieuwe ‘kruisingen’.

De kans is dus groot dat als mijn verbinding eindelijk werkt een van mijn buren weer de sjaak is.


Gelukkig heb je het noodpakket al, dat maakt dat iets beter te overbruggen.

De centrale maakt het wel moeilijk om op te lossen, want je wilt inderdaad niet dat de oplossing voor de een zorgt voor een probleem bij een ander. Dat is wel iets wat goed opgelost moet worden.


Reageer