Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaanleg buitenshuis niet netjes gedaan

• 10 januari 2025
  • 12 reacties
  • 159 keer bekeken

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 137 reacties

Ik had gebeld met jullie over het Glaspoort en die mannen die het aan komen leggen. 

Nu is er al van alles fout gegaan bij ons op het pad met die kabels te leggen. Onze tegels kapot, verzakkingen omdat ze de tegels niet normaal hebben terug gelegd. 

Ik wil absoluut niet meer dat deze mannen bij mij aan de gevel boren of in huis komen om de kabel door te trekken. 

Ik hoorde van een medewerkster dat dit echt alleen door Glaspoort gedaan wordt. 

Maar op de website staat of iemand van Glaspoort of van KPN leggen het verder aan in huis.

Dus, kan ik aub van KPN een monteur krijgen om de afsluiting af te maken? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Sylbi 

Uiteraard begrijp ik je heel goed, en dat je niet wilt dat er in je nieuwbouwwoning wordt geboord.
Zolang je geen toestemming geeft voor het boren in de muren, mogen ze het ook niet doen, zo simpel is het gewoon.

Ik zelf woon in een regio waar Netwerkbeheerder KPN het glasvezelnetwerk aanlegt en onderhoudt, en ook de NT-kastje plaatst in de meterkast.
Woon zelf ook in een nieuwbouwwoning, maar het glasvezelnetwerk en het NT-kastje (glasvezelmodem) werden tijdens de bouw al aangelegd en gemonteerd, waardoor ik gelijk toen ik er ging wonen een abonnement kon afsluiten.

Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad, dus heb nooit de problemen ervaren die jij nu wel hebt.
Maar weet dat er nog meer klachten zijn over de aanleg bij mede klanten.

Maar in jouw geval dien je toch echt contact op te nemen met Glaspoort, die is in dit geval de partij waar je moet zijn, Provider KPN gaat alleen over de abonnementen, facturatie en alles wat daarbij komt kijken.

Bij Glaspoort kun je ook een officiële klacht indienen: Glaspoort Klachtenformulier

Hoop oprecht, dat je er snel uit bent met Glaspoort, en dat alles naar tevredenheid voor je wordt opgelost.

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sylbi 

Welkom op de community van KPN.

Hiervoor dien je toch echt bij Glaspoort te zijn.
Glaspoort is jouw regio de aanlegger van het glasvezelnetwerk tot in je woning, hierin kan Provider KPN niets in betekenen, omdat de aanleg door Glaspoort wordt gedaan in jouw regio.

Ook bij Glaspoort kun je een officiële klacht indienen, omtrent de kapotte tegels en verzakkingen, maar ook voor het plaatsen van een NT-kastje (glasvezelmodem) in je meterkast.

Glaspoort kun je telefonisch bereiken via: (088) 660 15 50

(Bereikbaar van Maandag tot en met Vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur)

Glaspoort kun je ook mailen met daarbij een terugbel verzoek, klik hiervoor op de volgende link:
Bericht sturen en Terugbel verzoek

Voor het melden van de schade aan je tegels en de verzakkingen, kun je het volgende online formulier van Glaspoort gebruiken: Schadeformulier Glaspoort

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 137 reacties
  • 10 januari 2025

Ik had al meerdere malen en gebeld en gemaild en en en voor afspraken. Vervolgens komen ze n8ks ba, ook dat is bewezen door vele klanten en KPN zelf.

De schadeformulier is al ingevuld en ook daar zal niks mee gedaan worden. En die mannen? waar ik het had tegen gezegd op dat moment, met de vertalingen op hun telefoon natuurlijk!! lachen mij uit! En daar ben ik niet van gediend natuurlijk.

Dit is mijn huis en mijn grond. Daar wordt niet naar gekeken helaas. 

Dus, nee, natuurlijk laat ik deze mannen niet in mijn nieuwbouw woning boren, wat denk je nu zelf?

Heb je er al mee te maken gehad? De klachten gelezen en gehoord? 

Jullie begrijpen toch wel dat ik hier niet mee akkoord ga? 

• 5811 reacties
  • 10 januari 2025
Sylbi schreef:

Maar op de website staat of iemand van Glaspoort of van KPN leggen het verder aan in huis.

Dat is afhankelijk van de regio waarin je woont. In sommige gebieden legt Glaspoort aan. In andere gebieden Digitale Stad. En weer een andere regio doet KPN het zelf.

Maar het maakt eigenlijk helemaal niks uit. Ze huren allemaal dezelfde onderaannemers in. KPN ook. Er komt echt geen monteur van KPN zelf glasvezel aanleggen. Dat word allemaal ingehuurd.

Je zal het er mee moeten doen. Anders krijg je geen glasvezel. 

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sylbi 

Uiteraard begrijp ik je heel goed, en dat je niet wilt dat er in je nieuwbouwwoning wordt geboord.
Zolang je geen toestemming geeft voor het boren in de muren, mogen ze het ook niet doen, zo simpel is het gewoon.

Ik zelf woon in een regio waar Netwerkbeheerder KPN het glasvezelnetwerk aanlegt en onderhoudt, en ook de NT-kastje plaatst in de meterkast.
Woon zelf ook in een nieuwbouwwoning, maar het glasvezelnetwerk en het NT-kastje (glasvezelmodem) werden tijdens de bouw al aangelegd en gemonteerd, waardoor ik gelijk toen ik er ging wonen een abonnement kon afsluiten.

Ik heb gelukkig nog nooit problemen gehad, dus heb nooit de problemen ervaren die jij nu wel hebt.

Maar in jouw geval dien je toch echt contact op te nemen met Glaspoort, die is in dit geval de partij waar je moet zijn, Provider KPN gaat alleen over de abonnementen, facturatie en alles wat daarbij komt kijken.

Bij Glaspoort kun je ook een officiële klacht indienen: Glaspoort Klachtenformulier

Hoop oprecht, dat je er snel uit bent met Glaspoort, en dat alles naar tevredenheid voor je wordt opgelost.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 137 reacties
  • 10 januari 2025
Marlon92 schreef:
Sylbi schreef:

Dat is afhankelijk van de regio waarin je woont. In sommige gebieden legt Glaspoort aan. In andere gebieden Digitale Stad. En weer een andere regio doet KPN het zelf.

Maar het maakt eigenlijk helemaal niks uit. Ze huren allemaal dezelfde onderaannemers in. KPN ook. Er komt echt geen monteur van KPN zelf glasvezel aanleggen. Dat word allemaal ingehuurd.

Natuurlijk moet ik het er niet mee doen he? Als jij/jullie denken dat ik iemand ven die alles maar pikt en alles maar volgt omdat iemand dit zegt? Zoals jij dus. 

Dan zeg ik alles op bij KPN en ga naar een andere provider. Want ook daar krijg ik glasvezel. Ik ben namelijk nooit afhankelijk van 1 provider  

Zo simpel kan het dan zijn. 

• 5811 reacties
  • 10 januari 2025

Ik moest hier zelf ook snel ingrijpen. Anders had die pipo de glasvezel gewoon over het stoepje voor de deur gelegd en naast de deur naar binnen geboord. Ik heb zelf gezegd dat die naast het stoepje onder de grond moest boren. Zodat buiten de kabel niet zichbaar was. En ik heb zelf iemand geregeld die in de kruipruimte de kabel bij de meterkast omhoog stak. Anders was het nooit zo netjes gedaan. Want die gasten wilden helemaal de kruipruimte niet in. Die ene zat alleen maar op zn telefoon te spelen. Die deed bijna niks.

Zo werkt helaas. Je moet er zelf voor zorgen. Als je moelijk doet gaan ze gewoon naar het volgende adres.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+14
  • KPN Monteur
  • 4969 reacties
  • 10 januari 2025
Marlon92 schreef:
Sylbi schreef:

Het laatste stukje wordt meer en meer door KPN monteurs zelf gedaan marlon. Inmiddels breng ik al twee jaar glasvezel naar binnen. Tegenwoordig zijn er zelfs proeven dat de aannemer het enkel naar de erfgrens brengt en niet eens meer voor de deur. Maar dit is voorlopig enkel een pilot. Het ligt er echt aan in welke regio de topicstarter woont wie het komt doen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 137 reacties
  • 10 januari 2025
Michel.uit.Arnhem schreef:

Hoi ​@Sylbi 

Dank je wel voor jouw eerlijke en oprecht antwoord ipv die dame hierboven, over hoe simpel het wel niet kan zijn.

Als je eenmaal slechte ervaringen heb met dit soort lui, dan denk je er echt anders over.

En helaas, ik laat serieus niemand meer aan mijn woning komen, dus ook niet boren in mijn gevel etc.

Dan zal ik helaas gaan overstappen naar een andere provider. Het is niet de bedoeling dat dit nu al zoveel stress heeft veroorzaakt,  dat kan helaas niet de bedoeling zijn. 

En ik wist niet dat het ermee te maken had wat de aanleg van de kabels en door welke aannemer het gedaan zou worden. Dan hebben wij hier bij ons in de straat een enorme pech dat het glaspoort is geworden. 

Nogmaals dank je wel🙏

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+13
Sylbi schreef:

Natuurlijk moet ik het er niet mee doen he? Als jij/jullie denken dat ik iemand ven die alles maar pikt en alles maar volgt omdat iemand dit zegt? Zoals jij dus. 

Dan zeg ik alles op bij KPN en ga naar een andere provider. Want ook daar krijg ik glasvezel. Ik ben namelijk nooit afhankelijk van 1 provider  

Zo simpel kan het dan zijn. 

Hoi ​@Sylbi 

Uiteraard kun je ook naar een andere provider, maar het probleem blijft dan gewoon.
Want zolang er geen NT-kastje (glasvezelmodem) in je meterkast hangt, kun je ook bij de andere provider geen gebruik maken van je internet abonnement via glasvezel.

Dus zo simpel als je het nu zelf omschrijft, is het in de praktijk dus niet.
Behalve dat je een abonnement neemt bij Ziggo, die heeft zijn eigen netwerk en aansluiting.

Ik raad je echt aan om wederom in contact te treden met Glaspoort, eventueel doormiddel van een officiële klacht, en ervoor te zorgen dat het glasvezel alsnog netjes wordt aangesloten in je meterkast.

• 13743 reacties
  • 14 januari 2025

Precies, providers leggen geen glasvezel aan. Dat doen kabelboeren zoals KPNNetwerk, Glaspoort of Delta om er maar een paar te noemen. En die besteden het werk weer uit aan aannemers en die vaak weer aan onderaannemers. Daar heeft een provider geen enkele invloed op. Als jij internet wilt ben jij blijkbaar "veroordeeld" tot Glaspoort. Zij zullen er toch écht eerst voor moeten zorgen dat de glasvezel in je woning binnengebracht en op een FTU afgemonteerd wordt, voordat een provider het signaal kan gaan leveren. Dus ook als jij een andere provider wilt dan kpn zal je toch eerst het kabelwerk door Glaspoort moeten laten uitvoeren, of kiezen voor Ziggo, als die coax al is aangesloten. Bij Ziggo heb je alleen Ziggo als provider, alle andere providers komen over de glasvezel van - in jouw geval - Glaspoort. Overigens heb ik ook Glaspoort als kabelboer en dat verliep goed.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Slimmerik
  • 137 reacties
  • 14 januari 2025

@Henk2304 

Fijn dat het bij jou wel goed is verlopen,  maar dat geldt dus niet bij iedereen.

Ik zeg ook niet dat ze er mannen hebben werken bij Glaspoort dat ze allemaal verkeerd bezig zijn, maar bij ons (in de straat) dus wel. 

Het lijkt mij dan niet meer dan normaal dat ik er geen vertrouwen meer in hebt.

En als, Glaspoort het ook niet serieus neemt? 

• 13743 reacties
  • 14 januari 2025

Maar wat wil je dan? Iedere provider behalve Ziggo gaat bij jou blijkbaar geleverd worden via de glasvezel van Glaspoort. Dus welke je provider je ook kiest het blijft slikken of stikken. Dat het bij jou tot nu toe allemaal niet netjes gebeurt is begrijp ik en dat zou anders moeten. Maar zoals gezegd, behalve als je voor Ziggo gaat, heb je helaas weinig keus. Meer doen dan een klachtenformulier van Glaspoort invullen kun je verder niet doen. Ik wens je veel wijsheid. En een uiteindelijk goed werkende glasvezel.