Skip to main content
Beantwoord

Glasvezelaanleg door Circet ook voor KPN abonnementen?

• March 2, 2026
  • 3 reacties
  • 44 keer bekeken

In mijn buurt wordt glasvezel in de aangelegd door Circet. Is dit ook het glasvezel waar ik met mijn KPN abonnement gebruik van kan maken? Zo nee,  hoe gaat KPN me in de toekomst aansluiten op glasvezel. Er liggen al 2 kabels in de straat en het verdeelkastje (van ODF) zit in het trappenhuis. Circet gaat de aansluiting doortrekken naar de meterkasten. ik begreep dat de verschillende buurten in Amsterdam verdeelt zijn over de verschillende providers qua aanleg. 
In mijn geval blijkbaar Circet en Odido.

Helaas heb ik nooit bericht gehad van KPN over een planning van de aanleg. 

Beste antwoord door Erwin van KPN

Hoi ​@Hsaw .

Goede vraag, want in glasvezelland lopen er inderdaad nogal wat partijen door elkaar heen. Er zijn verschillende netwerken en verschillende providers. De partij die de kabel aanlegt is lang niet altijd dezelfde partij waar je uiteindelijk je abonnement afsluit. Circet is een aannemer die in opdracht van een netwerkpartij de glasvezel aanlegt. Dat zegt op zichzelf nog niet of KPN daar diensten op levert. Daarnaast noem je ODF en Odido, wat weer een ander netwerk kan zijn. In sommige buurten in Amsterdam zijn inderdaad verschillende netwerken naast elkaar actief.

De makkelijkste manier om te controleren of KPN op jouw adres kan leveren, is gewoon de postcodecheck doen via deze pagina

Vul daar je postcode en huisnummer in en je ziet direct of KPN op dat specifieke netwerk diensten aanbiedt, of dat het nog niet beschikbaar is.

3 reacties

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • March 4, 2026

Hoi ​@Hsaw .

Goede vraag, want in glasvezelland lopen er inderdaad nogal wat partijen door elkaar heen. Er zijn verschillende netwerken en verschillende providers. De partij die de kabel aanlegt is lang niet altijd dezelfde partij waar je uiteindelijk je abonnement afsluit. Circet is een aannemer die in opdracht van een netwerkpartij de glasvezel aanlegt. Dat zegt op zichzelf nog niet of KPN daar diensten op levert. Daarnaast noem je ODF en Odido, wat weer een ander netwerk kan zijn. In sommige buurten in Amsterdam zijn inderdaad verschillende netwerken naast elkaar actief.

De makkelijkste manier om te controleren of KPN op jouw adres kan leveren, is gewoon de postcodecheck doen via deze pagina

Vul daar je postcode en huisnummer in en je ziet direct of KPN op dat specifieke netwerk diensten aanbiedt, of dat het nog niet beschikbaar is.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 4, 2026

Circet legt aan voor ODF. Daar is kpn niet op beschikbaar.  @Hsaw 

Lees hier alles over het Amsterdamse project van Cirket voor ODF:

https://news.circet-benelux.eu/huisaansluitingen-binnenstad-amsterdam-overall-1

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • March 4, 2026

@PeterG Die zin kan je enkel in hard maken als je een bepaald gebied er aan vast plakt. Want bijvoorbeeld in Hoogvliet legt Circet weer aan voor KPN. ​@Erwin van KPN heeft het juist, Circet is enkel een aannemer, de opdrachtgever is bepalend en of dit KPN is kan je zien via de postcode check.